1001 Perkara Tentang Lipstick

Lipstick atau Gincu memang tak boleh dipisahkan dengan gadis dan wanita

Paling tidak pun pasti ada pelembap bibir

Lipstick digunapakai supaya tak nampak pucat dan sangat berguna apabila perlu pergi ke majlis.

1001 Perkara Tentang Lipstick


Lipstick


Rona & Warna Lipstick 


  • Semulajadi 
Gadis suka pakai ni. Dengan solekan nude atau natural menyerikan lagi seri seiring usia. Boleh diguna pakai sesiapa sahaja tak kira berkulit cerah mahupun gelap.

  • Merah Jambu
Nak kata apa yeh? Pink kan selalu menjadi favourite para gadis. Gitew hihi. Sesuai untuk digunapakai ketika menghadiri majlis formal atau santai

  • Merah Cili
Pemakai pasti tampak yakin dan dramatik. Selain menyerlahkan bentuk bibir , dia juga mampu membiaskan jadi gigi putih dan menawan. Kalau letak pengilat bibir lagi pasti bagi efek lebih cantik! :D

  • Ungu
Artis ada pakai kan  macam Kelly Osbourne. Jika ada tema atau majlis , rona ungu boleh di pakai :D

  • Jingga
Jingga bantu menyerlahkan bentuk bibir dan beri impak besar dalam solekan. Untuk selamat, oles rona jingga cair pada bibir

Revolusi Lipstick


  • 1920
Kebanyakkan wanita masa ni suka gincu ronanya gelap seperti coklat

  • 1930
Era ni, pengilat bibir menjadi perhatian ramai

  • 1940
Penggunaan lipstick @ gincu agak kurang sebab ketika era ni, ramuan penting untuk membuat lipstick iaitu pertroleum terjejas akibat peperangan

  • 1950
Elizabeth Taylor & Marilyn Monroe meledakkan penggunaan lipstick rona gelap

  • 1960
Masa dan zaman berubah membuatkan wanita ketika ini mencuba rona yang lebih cerah seperti merah jambu dan merah

  • 1970
1970an budaya Punk. Makanya, rona gelap kembali popular seperti ronaa ungu

  • 1980
Warna eksotik seperti oren dan hijau gelap semakin mendapat tempat di kalangan wanita ketika ini

  • 1990
Era ini, wanita mula didedahkan dengan pilihan rona semulajadi seperti coklat cair

  • 2000 sehingga kini
Variasi lipstick semakin pelbagai dengan rumusan terbaik untuk menjaga kelembapan kulit. Pilihan rona lipstick juga semakin bertambah :)


Bibir Merah Semulajadi Dengan Shaklee

Vitamin C Bibir Merah Semulajadi
Keanjalan bibir meningkat dengan pengambilan Vitamin C setiap hari. Vitamin C bantu tubuh untuk menghasilkan kolagen semulajadi pada tubuh.Vitamin C membantu untuk memberikan hasil bibir lebih anjal dan membantu menghilangkan rona gelap pada bibir

Vita-Lea Bibir Merah Semulajadi
Vita-Lea (Multivitamin) yang lengkap dengan formula Iron Formula (Zat Besi) bantu untuk meningkatkan tahap hemoglobin dalam darah. Jika hemoglobin mencukupi, darah mengalir dengan baik , jadi bibir akan menjadi merah secara semulajadi


Yakini DiriMU, Sayangi DiriMU! :D


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"

Makna Lagu Mirai e Nyanyian Kiroro Dalam Bahasa Melayu

Al kisahnya begini, tengah blogwalking ternyanyi lagu Mira e Eh!!! hehe

 Lagu ni sangat popular satu ketika dulu kan, 

Jadi layankan jelah hehe :)

Makna Lagu Mirai e Dalam Bahasa Melayu



Hora, asi moto wo mite goran
Ayo, lihatlah langkah kakimu

Korega anata no ayumu michi
Itulah jalan hidupmu

Hora, mae mo mite goran
Ayo, lihat juga ke depan

Arega anato no mirai
Di sanalah masa depanmu

Haha ga kureta takusan no yasashisa
Begitu banyaknya kasih sayang yang telah Ibu berikan

Ai wo idaite ayumeto furikaesita
Dengan cintamu aku mengerti kehidupan yang silih berganti

Ano toki wa mada osanakute iminado siranai
Saat itu aku terlalu kecil untuk mengerti semua

Sonna watashi no te wo nigiri Isyoni ayunde kita
Ibu membimbingku selalu menjalani masa depan

Yume wa itsumo sora takaku aru kara
Cita-cita yang tinggi setinggi langit

Todokanakute kowai ne dakedo oi suzukeruno
Bila tak tercapai memang menyedihkan, namun jangan berhenti berharap

Jibun no sutori dakara koso akira metakunai
Tentukan langkah dan masa depanmu, jangan putus asa

Fuang ni naru to te wo nigiri isyoni ayundekita
Jangan cemas dan takut, doa ibu menyertaimu

Sono yasashisa wo tokiniwa iyagari
Kasih sayang ibu itu dulu ku tak sadari, malah ku sakiti hatinya

Hanareta haha he suna wo ni narezu
Kini, setelah terpisah jauh baru ku sedar

Mira e mukatte, Yukkuri to aruite ikou
Perlahan tapi pasti, jemputlah masa depanmu dengan hati penuh keyakinan

Sumber : hikansakura.blogspot.com

Nota Ilham

Apa yang Ani dapat belajar dari lagu ni, perlu ke give up dengan apa yang kita nak? Tak lah kan!! Kalau rasa nak gesek biola , sekejap je. Lepastu bangkit balik!

Jangan biarkan orang musnahkan impian awak dengan kata-kata dan perbuatan. Kita kan ada Tuhan  :D Put trust on Him! Cepat atau lambat, Ye! Kita pasti dapat dengan izin Tuhan dan doa restu Ibu. Jangan sakiti hati Ibu, Jangan rasa jauh dengan Tuhan sebab Ani sangat percaya Allah Sangat Dekat dengan kita dan Allah Maha Memakbulkan.

Jadi, stay cool dan terus berusaha :)


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Set Bersalin Shaklee Untuk Penjagaan Ibu Bersalin :)


Ibu Bersalin memerlukan rehat dan penjagaan secukupnya selepas deliver baby

Semasa mengandung, kalsium banyak di tarik oleh kandungan untuk membina tulang 

Darah pula banyak keluar semasa bersalin

Penjagaan untuk Ibu Bersalin :)

Ibu Bersalin

Set Bersalin Shaklee


  • ESP : Membantu memberi tenaga, membantu penghasilan susu dan memperbanyakkan susu badan
  • Alfalfa : Meransang penghasilan susu ibu dan mengurangkan bacaan kuning (jaundice bayi)
  • Vitamin C : Membantu mempercepatkan penyembuhan luka jahitan dan memperbaiki tisu sel yang rosak semasa bersalin
  • Vita-Lea : Memberi tenaga dan mengandungi zat besi yang sangat penting dalam pembentukan sel darah merah
  • OsteMatrix : Membekalkan kalsium dan membantu masalah sembelit pada Ibu Berpantang

Kebaikan Set Bersalin Shaklee

  • Membantu untuk memulihkan tenaga selepas bersalin 
  • Membantu memulihkan luka dalaman & luaran dengan cepat
  • Membantu mengelakkan bayi dari terkena jaundice
  • Membantu memperbanyakkan susu
  • Membantu mengelakkan dari kembung perut 
  • Membantu mengatasi sembelit semasa berpantang
  • Memberi rasa tenang : bantu elak meroyan pada Ibu
  • Membantu membina semula darah yang banyak hilang ketika bersalin
  • Kulit Ibu & Bayi jadi cantik!

Ibu Berpantang Ini Elak Dari Sembelit. Apa Yang Di Buat?





Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Vitamin C Penting Bagi Perokok Seterusnya, Berhenti Merokok

Ani faham untuk berhenti merokok bukanlah senang seperti petik jari.Siap! Tapi Ani faham juga, sebenarnya ramai yang nak berhenti merokok di luar sana. 

Cadangan Ani jika ingin berhenti merokok, tidak salah jika beransur-ansur tapi perlu disertakan dengan tekad.

Perokok sebenarnya banyak perlukan Vitamin C kerana 1 batang rokok dapat menghilangkan sekitar 25mg Vitamin C yang sepatutnya diserap pada tubuh.

Kaitan Perokok & Vitamin C

Vitamin C & Perokok

Vitamin C membantu untuk melawan dari kerosakan sel dan mencegah dari timbulnya penyakit secara cepat. Ayat yang Ani terangkan tidak lah bermaksud perokok selamat daripada ancaman kesihatan. Tak! Siapa Ani nak cakap begitu cumanya, ia membantu melambatkan  kesan buruk merokok pergi dengan lebih cepat pada tubuh

Pengambilan supplement atau makanan tambahan Vitamin C boleh mengembalikan kembali tahap Vitamin C pada darah perokok kepada normal.

Kajian Penyelidikan

Penyelidik di Hospital Veterans Pentadbiran di Pennslyvania mendapati bahawa tahap normal Vitamin C boleh melindungi perokok tegar dari keracunan darah kerana Vitamin C juga membantu mengawal jumlah kolestrol di dalam darah.

Menurut Dr Ames pula, perokok perlu menelan dua atau tiga kali dos harian Vitamin C yang disyorkan untuk bukan perokok.

Jom!  Satu Langkah Ke Hadapan :D


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"

La Tahzan : Jangan Bersedih

Satu habit Ani bila buat kerja guna computer, Ani memang buka youtube

Tup tap dengar yang ni,You tube selalu ada recommend kan,

Masha Allah, cantik sangat! Kena dengar!

La Tahzan : Jangan Bersedih



Dengar Taw!

Terjemahan Surah Asy-Syarh (Kelapangan)


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

  1. Bukankah Kami telah melapangkan dadamu (Muhammad)?
  2. Dan Kami pun telah menurunkan beban daripadamu
  3. Yang memberatkan tanggunganmu,
  4. Dan Kami tinggikan sebutan (nama)mu bagimu
  5. Maka, sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan
  6. Sesungguhnya, bersama kesulitan ada kemudahan
  7. Maka, apabila engkau telah selesai (daripada sesuatu urusan), tetaplah bekerja keras (untuk urusan yang lain),
  8. Dan hanya kepada Tuhanmulah engkau berharap

Apa sahaja masalah menimpa, tenangkan hati Allah kan ada :) ingat dunia ini hanya sementara. Pulang juga kembali kepada Dia :)



Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Turunkan Darah Tinggi Dengan Sihat Supaya Tidak Lagi Sakit Kepala & Sentiasa Tersenyum

Ani suka cerita tentang entri kali ni

Sebab , ahli keluarga Ani ada yang dulunya mengalami darah tinggi juga kolestrol tinggi

Alhamdulillah syukur sekarang darah tingginya turun, tiada lagi kepala sakit dan terbaring sebab tidak mampu berdiri

Turun Darah Tinggi





Ceritanya sama, jika Isteri En Fahmy risaukan keadaan En Fahmy, Ani pula risaukan mak Ani sebab darah tinggi dan paras tinggi kolestrolnya. Orang kata kolestrol tinggi macam takde pape. Hakikatnya, koletsrol tinggilah pembunuh secara senyap.

Kolestrol tinggi tidak mengenal dia lelaki mahupun perempuan, kurus mahupun berbadan besar.

Sungguh, Ani sayang mama abah Ani, Ani sangat faham perasaan risau Isteri En Fahmy.

Supplement Turunkan Darah Tinggi


Tak sungguh tak kata, tapi sebab Ani juga bagi Mama Ani, jadi Ani kongsikan apa yang Ani beri. Ani tak nak ubat, jadi Ani bagi supplement (makanan tambahan). Mama Ani tak boleh skip Phytocol (Nyahkan kolestrol jahat) dan Omega Guard (Bantu turunkan tekanan darah). 2 ni penting bagi Ani dan Mama pun suka ambil kedua ni. Selain itu, Mama ambil Vivix (penjagaan kesihatan keseluruhan), bila letih Mama Ani ambil B-Complex. (tukarkan makanan menjadi tenaga)

Bagi En Fahmy pula, dia mengambil Phytocol, Omega Guard, Garlic Complex (sebagai antiobiotik semulajadi), CoQ Health (kesihatan jantung), Vitamin C (sistem imun) dan B Complex

Orang selalu kata Vitamin ni ubat, Vitamin bukan ubat, vitamin adalah supplement (makanan tambahan) untuk melengkapkan nutrient yang hilang dan tiada pada tubuh

Siapa tak sayang mereka yang hampir kepada kita kan!


Melihat senyuman mereka saja cukup menggembirakan :)


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Makna & Adab Dalam Memberi Salam

Kita dianjurkan untuk memberi salam kepada sesama Muslim 

Bukan teman rapat sahaja, tapi semua sesama Muslim
Ani masih lagi perbaiki diri dalam hal ni

Tapi.. apakah sebenarnya maksud kepada Salam? :)

Makna Kepada Salam


Assalamualaikum

Apabila kita diberi penghormatan dengan "Assalamualaikum", maka wajib bagi kita untuk menjawab salam kan ^-^V

Surah An-Nisa, ayat 86 : "Apabila kamu diberi penghormatan, maka balaslah penghormatan itu dengan lebih baik, atau balaslah (dengan yang serupa). Sesungguhnya Allah memperhitungkan segala sesuatu"

Assalamualaikum bermaksud
 "Salam Sejahtera ke atas kamu"

Assalamualaikum Warohmatullahi Wabarakatuh bermaksud 
"Salam Sejahtera ke atas Kamu, Semoga Kamu Dirahmati Allah dan Diberkati Nya" 

Dan lafaz menjawab salam, jika di beri penuh, maka kena jawab penuh

Wa'alaikummussalam Warohmatullahi Wabarakatuh maksudnya adalah
 "Dan (juga) ke atas Kamu Salam Sejahtera dan (semoga) Kamu Dirahmati Allah dan DiberkatiNya

Sungguh, bila dah menginjak usia ni (hehe sedar diri) bila orang beri salam pada Ani, bagi Ani satu penghormatan, sebab Ani tahu kata-kata tu doa, Pastinya doa bila kita sebagai hamba minta pada Allah, Allah pasti makbulkan sebab Allah Maha Memakbulkan.

Baikkan Allah! :)


Salam : Ucapan Cinta Penghuni Syurga 


Beri salam juga punya adabnya, Islam itu cantik, ada akhlak dalam setiap perkara. Adabnya adalah :)

  • Orang yang berkenderaan memberi salam kepada mereka yang berjalan kaki
  • Orang yang berjalan kaki memberi salam kepada mereka yang duduk
  • Kelompok sedikit memberi salam kepada kelompok yang besar
  • Orang yang meninggalkan tempat beri salam kepada mereka yang tinggal
  • Masuk dan keluar rumah, memberi salam
  • Bertembung banyak kali kita beri salam
  • Orang yang memberi salam ucapkan salam kepada mereka yang mendengar (orang yang berhadapan mereka)
  • Orang lebih muda mengucapkan salam kepada yang lebih tua
  • Orang yang baru sampai mengucapkan salam kepada yang telah lama sampai
info : Ustaz Cahaya

Spread The Love! Assalamualaikum :D


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"

Cara Untuk Menghilangkan Jerawat Penuh Di Belakang Badan Dengan Mudah!


Selalu bila sebut tentang jerawat,minda mudah fokus pada jerawat di muka, walhal ada jerawat yang kita tak boleh pandang rendah iaitu jerawat di belakang badan.

Mula-mula, sikit tapi jika dibiarkan ianya akan menjadi bertambah teruk dan penuh dibelakang badan.


Jerawat Di Belakang Badan

Jerawat Penuh Di Belakang Badan 


Kebiasaannya ianya terjadi pada mereka yang berumur belasan tahun dan 20an tidak kira lelaki mahupun perempuan. Dan ianya sangat melemaskan.! (Sungguh kan!)

Ani faham adakalanya apabila berpeluh pastinya ketidakselesaan pada belakang badan pasti berlaku. Faktor keturunan juga sebenarnya memainkan peranan untuk tumbuhnya jerawat di belakang badan plus  terdedahnya kepada asap dan bahan kimia seperti berada di luar dalam keadaan cuaca yang panas. 

Tahukah Anda? (Jeng Jeng Jeng trivia hehe)

Tidur dalam keadaan berpeluh juga penyumbang kepada tumbuhnya jerawat di belakang badan . Alamak ~~

Tips Untuk Membantu Mengelakkan Jerawat Penuh Di Belakang Badan

  • Amalkan gaya hidup dan cara pemakanan yang sihat (jangan terlalu oily, tak nak selalu stress, jaga kebersihan)
  • Mandi dua kali sehari
  • Elak dari memakai pakaian yang tidak menyerap peluh
  • Mandi selepas melakukan aktiviti seharian. Jangan biarkan peluh  berada lama di kulit sebab ia boleh menyebabkan liang tersumbat dan jerawat tumbuh 
  • Tukar tuala dan cadar selalu
  • Ambil supplement Herb-Lax, Alfalfa dan Vitamin C Shaklee

Supplement Untuk Menghilangkan Jerawat Penuh Di Belakang Badan


Herb-Lax

Herb-Lax membantu menyingkirkan toksin dalam badan, menghilangkan masalah bau badan, mengempiskan perut, tugasnya detox badan :)



Alfalfa
Alfalfa Complex bantu mencuci usus bagi membuang toksik dan menuetralkan asid dalam badan


Vitamin C

Vitamin C membantu mencantikkan kulit dan membentuk kolagen pada tubuh

Semoga Bermanfaat! :D


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"

Rokok Memudaratkan Wanita

Ada yang mengatakan sebab stress, mereka mengambil rokok untuk menghilangkan stress

Tapi tahukah anda, wanita merokok memberi kesan lebih buruk berbanding lelaki merokok?

Peratusan perokok remaja perempuan meningkat iaitu 12.4% berbanding 11.5% dalam kajian tahun 2003

Rokok Memudaratkan Wanita


Wanita Merokok

  • Putus haid awal
  • Lewat hamil
  • Kemandulan
  • Kesan kepada wanita hamil adalah kelahiran bayi pramatang, kematian janin dalam kandungan dan tumbesaran janin terencat dengan 30% lebih tinggi
  • Risiko penyakit saluran pernafasan iaitu emfisema
  • Risiko serangan jantung
  • Risiko mendapat kanser paru-paru, mulut, tekak, pundi kencing, payudara dan serviks


Pandangan Dr Mathi Arusu Muthusamy


Menurut pandangan Pakar Obstetrik dan Sakit Puan Hotel Pantai Cheras, merokok mendatangkan kesan yang lebih teruk kepada wanita jika dibandingkan dengan lelaki, selain penyakit barah, jantung, respiratori, wanita merokok juga mengalami masalah kesuburan dan berdepan risiko semasa mengandung serta melahirkan

"Jika perokok lelaki sering dikaitakan dengan panyakit paru-paru, wanita sebenarnya mempunyai masalah yang lebih serius. Golongan ini berisiko mengalami masalah reproduktif dan kanser. Wanita yang merokok akan menghadapi risiko kanser pangkal rahim"

Kesan Rokok Pada Bayi


"Wanita hamil yang merokok lebih banyak  melahirkan bayi yang meninggal dunia jika dibandingkan dengan wanita hamil bukan perokok. Seandainya bayi itu lahir normal, maka bayi wanita perokok lebih ramai meninggal dunia pada bulan-bulan pertama kehidupannya. Dalam daun tembakau umumnya terdapat satu hingga 3 peratus dadah nikotin.

"Bayangkanlah apa yang mampu dilakukan oleh nikotin terhadap janin. Asap daripada setiap bahan rokok mengandungi tar dan apabila meluap mengandungi pelbagai bahan kimia, termasuk sesetengah yang menyebabkan penyakit kanser. Nikotin akan menyebabkan ketagihan selain bahaya karbon monoksida, sejenis gas yang mampu membunuh dengan mengurangkan keupayaan darah membawa oksigen, " katanya.

Selain itu, bahaya merokok boleh memberi kesan kepada pertumbuhan janin disebabkan oleh penurunan aliran darah ke dalam plasenta, peningkatan kadar kematian janin (semasa peringkat perinatal), kecacatan kepada bayi seperti kecacatan pada bibir dan lelangit (cleft lip dan palate), peningkatan risiko untuk mengalami sawan, kelahiran sebelum tempoh matang (atau tidak cukup bulan), keguguran, penurunan berat badan bayi sebanyak 150-200 gram dan perkembangan sistem saraf yang tidak normal.

Dr Mathi Arusu Muthusamy mengatakan bahawa bayi juga berisiko tinggi untuk mendapat asma dan sindrom kematian bayi mengejut (cot death). Kesemua risiko tersebut lebih besar berkemungkinan berlaku ke atas ibu yang merokok berbanding dengan yang tidak merokok

Berhenti Merokok Dengan Vivix


Berhenti Rokok Dengan Vivix
 Testimoni Vivix


Kelebihan Vivix

Promosi May 2015 : Vivix


Promosi May 2015 : Vivix


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Resepi Daging Stir Fried & Sos BBQ


Nak masak tapi tak taw nak masak apa..

Resepi Daging Stir Fried dan Sos BBQ :)

Sedap gak kan! :D

Resepi Daging Stir Fried & Sos BBQ


Daging Stir Fried

gambar :  Google


Bahan-Bahan Daging Stir Fried

  • 250 gm daging mini stick

Bahan A

  • 2 ulas bawang putih
  • 2 ulas bawang merah
  • 100 gm daun saderi
  • Perasa , lada hitam dan garam 
  • 60 gm kentang lenyek

Bahan Untuk Sos

  • 2 ulas bawang putih
  • 2 sudu besar sos tomato
  • 1 sudu besar sos tiram
  • 1 sudu besar sos plum
  • 1 sudu besar sos cili
  • 1 sudu besar perasa  (brand tak kisah  :) )
  • 1 sudu besar cuka hitam
  • 2 sudu besar gula
  • 1 sudu kecil garam

Cara Penyediaan

  • Perap daging dengan semua bahan A. Perap selama 30 minit kemudian masak daging separuh masak  dan letak ke tepi terlebih dahulu
  • Panaskan kuali dan masukkan minyak hingga panas. Kemudian, goreng bawang putih sehingga perang
  • Selepas itu, masukkan sos tomato, cili, tiram dan plum. Goreng campuran daging dan masukkan perasa, cuka hitam, garam dan gula sehingga daging masak. Hidangkan bersama nasi

Selamat Mencuba & Selamat Menjamu Selera :)


Ani Haryani 
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"


Minuman Sihat Selepas Bersenam


Selalu selepas bersenam pasti rasa lapar dan haus

Tapi, boleh kah kita ambil air apa sahaja yang kita suka selepas bersenam?

Jom , pilihan minuman sihat selepas bersenam :)

Minuman Sihat Selepas Bersenam

Minuman Sihat Selepas Bersenam

  • Susu Coklat
Sedap kan! Ianya rendah lemak dan mampu membantu mengenyangkan perut selepas penat bersukan juga membantu mengembalikan tenaga yang hilang. Caranya mudah, ambil segelas susu coklat yang hangat bagi menghindari risiko kalori.Ianya juga baik untuk mengurangkan kerosakan otot :)

  • Jus Pisang
Jus Pisang kaya dengan kalium yang membantu dalam menjaga otot agar terhidar daripada masalah kekejangan otot. Senang cara buatnya adalah dengan campurkan ais batu dengan susu vanila rendah lemak ke dalam jus. Untuk lebih sedap, tambahkan kismis dekat atas :)

  • Yogurt
Ani suka Yogurt (tiba-tiba hehe). Yogurt mampu membantu mengembalikan tenaga. Khasiatnya sama seperti susu. Yogurt cepat mengenyangkan . Ramai yang ambil yogurt bersama strawberi atau perisa strawberi atau makan bersama taburan oatmeal :)

  • Jus Avokado
Lemak sihat dalam Jus Avokado baik untuk tubuh yang sedang berdiet. Ia mampu membantu mengenyangkan perut dalam tempoh masa lama. Ambil Jus Avokado bersama sesudu madu :)

Jangan Lupa ESP Shaklee Anda :)


ESP

ESP bukanlah susu .Ianya dari bahan soya kualiti tinggi. Sumber protein kualiti tinggi, membantu memberi rasa kenyang, memberi tenaga dan bantu untuk pertahanan imun badan


Nota kaki : Pastikan ambil makanan juga, ini adalah pilihan untuk minuman sihat selepas bersenam :)

Biar sihat semulajadi dengan cara yang betul :)



Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Maksud Jerawat Di Sekitar Muka


Jerawat adalah masalah yang takkan hilang

Orang kata tak nak ada jerawat, kahwin untuk perempuan, betul ke?

Wallahualam, jom baca maksudnya tersiratnya jerawat

Maksud Jerawat Di Sekitar Muka

Jerawat di Sekitar Muka

  • Dagu dan Rahang
Itu menandakan adanya gangguan hormon pada tubuh. Bagi wanita, kebiasaannya ia tumbuh bila tiba saat menstruasi. Ianya normal bagi wanita. Pengambilan Vitamin C dan Vitamin E sangat penting, jangan lupa berehat :)

  • Dahi
Jerawat di bahagian dahi dikatakan berpunca daripada alahan terhadap makanan tertentu. Selain daripadaa itu, ianya berkait dengan ketidakseimbangan gula dalam darah serta gejala dehidrasi yang terjadi. Bagi mengatasinya jauhkan makanan berkolestrol tinggi serta ubah pola pemakanan dan banyakkan pengambilan air kosong :D

  • Mata & Pelipis
Jika tumbuh jerawat di sekitar mata dan pelipis, ianya menunjukkan seseorang mengalami gangguan tahap kesihatan di bahagian hati serta sistem pencernaan. Carauntuk mengurangkannya adalah dengan mengurangkan  pengambilan gula, kafein dan soda. Selain itu, perbanyakkan pengambilan serat dan air bagi membantu sistem pencernaan

  • Pipi
Sesiapa juga boleh mengalami masalah jerawat di kawasan pipi. Faktor udara serta alahan pada debu-debu di udara dikaitkan sebagai salah satu penyebab utamanya. Selain daripada itu, perokok lebih terdedah kepada masalah jerawat di bahagian ini. Untuk mencegahnya, hindari asap rokok mahupun kawasan tidak bersih agar jerawat mampu dijauhi.

  • Dagu
Di kawasan ini pula, ianya menandakan seseorang yang banyak mengambil makanan yang berlemak serta bergula. Faktor ini sama dengan jerawat yang tumbuh di kawasan hidung iaitu sekitar dalam dan di bahagian bawah hidung. Ia dikatakaan berhubung dengan gangguan kesihatan jantung. Jauhkan daripada pengambilan makanan yang berlemak dan cuba untuk mengambil makanan seperti oatmeal, ikan, avokado, bayam, almond, buah beri dan sebagainya untuk kesihatan jantung.

Masker Bersesuaian Dengan Jenis Kulit



Semoga Bermanfaat! :)



Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"

Stock Collagen Sudah Kembali :)

Ani perasan yang di antara top entri Ani tulis termasuklah entri Penghentian Collagen Bermula 1 Januari

Ni nak habaq mai, Collagen Shaklee dah ada taw, 

Bukan setakat Collagen je, NutriFeron pun ada sekali 

Stok Shaklee Collagen Powder Sudah Kembali !


Stock Available : Collagen & NutriFeron

Jadi siapa yang minat dengan Shaklee Collagen Powder & NutriFeron boleh dapatkan dari Ani. 

Jangan risau, stok sudah kembali :)

Kalau nak ke sales counter kena jadi member. Jadi member pun untung, boleh dapat harga ahli sampai bila-bila kan!

Peringatan Kecil

** Shaklee Collagen Powder tidak sesuai untuk orang yang allergic yeh

Ada Hati Banyak Senyum :D


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"

Tongue Twisters!


Entri hari ni kita main game Yeay!

Mari kita membelitkan lidah bersama-sama (Tongue Twisters)

Tips : To speak a language well, one of the things you should do regularly is listen to native speakers of the language, whether online, on TV or in person if possible.

**  You always learn something better when there's an element of fun,so learn English through activities or games, such as tongue twister:)

Are You Ready?

Tongue Twisters! Yeay!


Tongue Twisters

  • How much wood would a woodchuck chuck if a woodchuck could chuck wood? (Ani taip sambil gelak hihi, next)
  • If a noisy noise annoys an onion, an annoying noisy noise annoys an onion more!
  • Peter Piper picked a peck of pickled peppers. A peck of pickled peppers Peter Piper picked. If Peter Piper picked a peck of pickled peppers, where's the peck of pickled peppers Peter Piper picked?
  • She sells seashells by the seashore. The shells she sells are surely seashells. So if she sells shells on the seashore, Im sure she sells seashore shells.
  • Betty Botter bought some butter, but the butter was too bitter, so Betty Botter bought some butter to make the bitter butter better
  • I thought a thought. But the thought I thought wasn't the thought I thought I thought. If the I thought I thought I though had been the thought I thought, I wouldn't have thought so much
  •  The sixth sick Sheik's sixth sheep is sick
  • I saw a saw in Warsaw. Of all the saws I ever saw, I never saw a saw that could saw like the saw I saw in Warsaw
  • Whether the weather be fine, or whether the weather be not. Whether the weather be cold, or whether the weather be hot. We'll weather the weather whether we like it or not.

Have Fun!

Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Performance Drink Untuk Di Bulan Puasa


Bila tiba bulan puasa buat aktiviti seharian

Ada seketika rasa penat, tak larat

Apa kata bulan puasa ni untuk sahur kita ambil Performance Drink :)

Performance Drink Di Bulan Puasa


Performance Drink

Kalau orang kata air isotonik. Yes dialah! Rasa oren hehe

Ani suka ambil Performance Drink sebab rasa badan sedap lepas minum, tak rasa haus nak teguk banyak gila air sebab Performance Diri bantu mengimbangi bendalir badan. Yang dah pernah ambil, mesti tahu kan rasa ni? Giteww hehe

Performance Drink mengandungi imbangan elektolit yang sempurna bagi mencegah dehidrasi. Memberi tenaga dan stamina juga mengandungi opticarb  yang membantu memberikan tenaga berterusan tanpa mengganggu kestabilan gula dalam darah :)

Kebaikan Performance Drink

  • Membantu meningkatkan daya ketahanan badan
  • Membekalkan daya tenaga dan ketahanan fizikal
  • Mengekalkan badan kehilangan air
  • Mengekalkan paras gula

Siapa Yang Patut Ambil Performance Drink

  • Orang yang berpuasa
  • Atlet
  • Pesakit yang menjalani pembedahan
  • Orang yang selalu keletihan
  • Orang yang selalu tidur lewat malam 
  • Orang yang paras gula rendah
  • Orang yang tiada selera makan
  • Orang yang menjalani gaya hidup aktif & tahan lasak

p/s : Ani suka bancuh sirap pengantin (tak manis sangat, Ani panggil sirap pengantin hehe + Performance Drink)

Jom! :D

Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

10 Kelebihan Bersedekah


Sedekah sesuatu yang ajaib

Ia menyenangkan hati pemberi dan menyenangkan juga hati si penerima

Dalam Al-Quran, ada cerita tentang sedekah :

" Perumpamaan orang yang menginfakkan hartanya di jalan Allah seperti sebutir biji yang menumbuhkan tujuh tangkai, pada setiap tangkai ada seratus biji. Allah melipat gandakan bagi sesiapa Dia kehendaki, dan Allah Maha Luas, Maha Mengetahui" (Surah Al-Baqarah, 261)

The Power of Sedekah 

Sedekah

The Power of Sedekah yang Ani perasan dari dulu hingga kini  adalah Ani tak pernah nampak orang yang bersedekah muflis. Makin tengok orang suka dia ada :)

Bersesuaian dengan hadis

"Tidak akan dikurangi harta dengan sebab bersedekah, Allah tidak menambah keampunan seseorang hamba melainkan seseorang itu ditambahkan dengan kemuliaan. Tidaklah seseorang itu merendah diri kerana mengharapkan keredhaan Allah melainkan akan di angkat darjatnya.

Kepentingan Bersedekah




10 Kelebihan Bersedekah

  • Sedekah dapat membantu daripada terkena bencana. Sabda Nabi SAW "Sesungguhnya sedekah dapat menolak 70 bencana"
  • Sedekah merupakan ubat kepada penyakit kepada tubuh. Nabi SAW bersabda " Ubatilah penyakitmu dengan bersedekah"
  • Sedekah sebagai benteng untuk diri kita. Nabi SAW menerangkan "Bentengilah harta bendamu dengan bersedekah"
  • Sedekah sebagai pemadam kemurkaan Allah. Nabi SAW berwasiat , "sedekah dapat menutup kemurkaan Allah"
  • Sedekah menambah keakraban sesama muslim. Rasul mengingatkan "sedekah adalah hadiah. Maka, berikanlah hadiah kepada teman pergaulanmu dan berkasih sayanglah kalian dengan saling memberi sedekah"
  • Sedekah mampu menanam rasa belas kasihan di dalam hati. Nabi SAW berpesan, " Barangsiapa mendapat kesedihan di dalam hati, maka berikanlah sedekah"
  • Sedekah dapat menambah umur. Nabi SAW "Sedekah dapat menambah keberkatan umur"
  •  Sedekah sebagai syafaat kelak di akhirat. Nabi SAW menjelaskan bahawa, "Sesungguhnya yang akan menaungi orang mukmin pada Hari Kiamat kelak adalah bersedekah"
  • Di dalam sebuah atsar, disebutkan, 'Barangsiapa bersedekah dengan sebiji tamar, kelak di Hari Kiamat dia akan mendapat pahala sebesar gunung yang berada di atas timbangan amalnya"
  • Sedekah sebagai wasilah menambah rezeki. Nabi SAW berkata, " Tidak akan berkurang harta yang disedekahkan. bahkan akan bertambah, akan bertambah. ' Ali bin Ali Thalib berkata "Pancinglah rezeki dengan bersedekah".

Semoga Bermanfaat, in sha Allah :D


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Promosi Shaklee Januari 2018

Tak terlambat rasanya nak bagitahu Promo Januari 2018 Andai pergi home office Shaklee, akan tersenarai vitamin ni antara 10 favourites ...