Cara Atasi Lesu Badan Dengan Vitamin Semulajadi

Ada masa kita terlalu penat dengan aktiviti seharian.

Lagi bila berpuasa dan travel.

Bagaimana atasi lesu badan daripada bahan vitamin semulajadi?

Atasi Badan Letih Lesu . Say NO to Panadol or MC !


Dengarkan pengakuan Puan Norazlina bagaimana dia mengatasi perasaan letih dan lesu. 





Puan Norazlina mengalami masalah penat melampau. Apabila balik dari outstation mahupun travel, inilah masalah yang sering membelenggunya, terlalu letih.

Selepas dia mengambil vitamin Shaklee, Puan Norazlina tiada lagi mengalami masalah keletihan melampau l sebaliknya Puan Norazlina boleh terus melakukan aktiviti sehariannya tanpa perasaan risau dan paling penting bertenaga :) Best kan!:)

Vitamin Semulajadi Untuk Atasi Lesu Badan


  • Vitalea
Vitalea Vitamin Semulajadi Atasi Lesu Badan

Multivitamin & Multimineral. Terkandung 28 vitamin dan minerals. Pengambilan Vitalea membantu dalam penambahan tenaga segera sekaligus membantu sistem memori agar fokus dalam bekerja. Pelengkap nutrisi dan sangat membantu dalam stimulasi metabolisme dan melambatkan proses penuaan.

  • B-Complex
B Complex Vitamin Atasi Masalah Lesu Badan

Pengambilannya membantu melawan simptom punca murung dan stress. Menukarkan makanan menjadi tenaga, membantu pembentukan sel darah merah sihat juga mengurangkan masalah sakit kepala dan keletihan.

  • ESP
ESP Vitamin Atasi Masalah Lesu Badan

ESP bertindak sebagai pembekal tenaga dan segera juga merendahkan paras kolesterol dalam badan. Protein yang lengkap yang mengandungi 9 Asid Amino perlu yang penting untuk badan juga membekalkan tenaga berterusan yang bertahan selama beberapa jam. 

  • Vitamin C
Vitamin C Vitamin Atasi Masalah Lesu Badan

Ia membantu membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang baik. Membantu meningkatkan sistem imun, memperbaiki masalah insomnia juga stress dan membantu mengurangkan simptom demam dan selsema


Semoga Bermanfaat! :)



Anda Berminat Dengan Vitamin Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda


Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri. Kehadiran Anda amat dialukan.


Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
fb@Instagram : LuvHaryani

"Do What You Love"

Cara Merawat Batu Karang Dengan Shaklee

Batu Karang bukanlah penyakit yang boleh di buat main.

Jika dibiarkan, ianya boleh menjadi parah kepada si pesakit

Batu Karang


Rawat Batu Karang Dengan Shaklee

Korang Tau Tak? Batu Karang bersaiz besar boleh menyekat pengaliran air kencing dan menyebabkan jangkitan dan ada sehingga sakit teruk disekeliling buah pinggang hingga ke bahagian kelengkang.

Ada yang merasakan tiada apa-apa tanda, ada pula terlalu sakit dan radang. Ubat melegakan sakit atau pembedahan diperlukan untuk membantu pesakit. Batu ini juga dipecahkan dengan rawatan ultrasound tanpa memerlukan pembedahan.


Tanda-Tanda Terjadinya Batu Karang


  • Sakit pada bahagian belakang badan dan sisi bawah tulang rusuk. Bagaimanapun bukan kesemua kes mempunyai tanda begini kecuali jika batu karang berkenaan besar sehingga menyekat saluran dan menyebabkan jangkitan.
  • Apabila batu karang  berpindah dari buah pinggang ke pundi kencing melalui tiub yang dipanggil uterer, pesakit mengalami rasa sakit pada abdomen bawah. Kesakitan akan terhenti apabila batu karang berhenti bergerak.
  • Air kencing berdarah
  • Air kencing keruh dan berbau busuk
  • Mual dan muntah
  • Sentiasa terasa hendak kencing
  • Demam dan menggigil (jika ada jangkitan)
  • Ada butiran halus dalam air kencing

Punca Terjadinya Batu Karang


  • Kurangnya Pengambilan Air
Jika tidak minum air secukupnya, air kencing boleh menjadi lebih pekat. Jadi, ia lebih mudah mengalami masalah batu karang

  • Sejarah Keluarga Atau Diri Sendiri
Orang yang ada sejarah keluarga mempunyai batu karang berisiko mengalami masalah sama. Malah, individu yang pernah mendapat batu karang  perlu lebih berhati-hati kerana ianya boleh berulang.

  • Penyakit Tertentu
Penyakit yang diwarisi seperti sistinuria iaitu masalah penyerapan dan metabolisme asid amino menyebabkan asid amino sisteina terkumpul dalam darah dan membentuk batu karang. Individu yang ada penyakit kencing manis dan tekanan darah tinggi juga berisiko mengalami batu karang.

  • Kesan Sampingan Ubat
Sesetengah ubat seperti ubat diuretik, boleh meningkatkan risiko pembentukan batu karang dalam keadaan tertentu.

  • Pemakanan
Pemakanan yang tinggi kandungan protein purin dan asid urik seperti organ dalaman (hati, jantung, limpa) daging merah, makanan laut bercengekerang (keram, tiram) dan alkohol boleh meningkatkan risiko mendapat batu karang. Pada masa sama, diet kurang serat (buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin) menyumbang kepada masalah ini.

  • Kurang Bergerak
Individu yang kurang bergerak, jarang bersenam atau terlalu lama terlantar lebih berisiko tinggi. Ini kerana aktiviti fizikal yang terhad menyebabkan tulang mengeluarkan lebih kalsium ke dalam darah.

Ikhtiar Rawat Batu Karang Dengan Vivix



4 Ramuan Bahan Utama Vivix

Testimoni Vivix Untuk Batu Karang

Testimoni Vivix Ikhtiar Rawat Batu Karang

Semoga Bermanfaat! :)


Anda Berminat Dengan Vitamin Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang


ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda


Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.


Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"


Misi November 2018 : Percutian Kundasang , Sabah

Masing-masing punya impian kan,


Dan perancangan ani misi November 2018, ani nak ke Kundasang bersama mama ani.


Manusia merancang, Allah tentukan, Moga dipermudahkan Aamiin

Misi November 2018 : Percutian Kundasang, Sabah



Dairy Farm, Kundasang Sabah

Sebenarnya, Ani dah pernah pergi dulu tahun 2013. Tapi kenapa ani nak pergi lagi? Sebab mama ani yang nak pergi. Mana mama nak pergi ani nak pergi ~ hehe. Siap mama nyanyi lagi taw pagi tadi sebab sejuk!

Perancangan Ani


Perancangan ani nak pergi tempat yang sama lagi seperti Sabah Tea Garden, Kinabalu Park, Dairy Farm (New Zealand kan?) Rumah Terbalik, Canopy Walkway Poring, Tagal Sg Moroli (ni tempat ikan gigit-gigit kaki hehe), Pasar Malam Sinsuran, Pasar Flipina (macam-macam makan ada lobster, ketam, sotong..best kita pilih,dia masak depan kita, kita dapat panas-panas dan makan), ada rezeki lebih boleh singgah ke tiga pulau.

Waktu Sabah pun pagi dalam 6 lebih dah terang benderang. Orang kata luas perjalanan luas pemandangan.~ gitu. Cuma kena fokus kat sini, sana kena ada orang yang bawa, guide untuk kita pergi satu tempat ke satu tempat. In syaa Allah ani nak guna orang yang sama. Sabah ada satu air sedap taw tapi ani lupa nama dia, hanya di Sabah je ada air tu :)

Budget Ke Sabah


Ani ada survey search ticket flight (ani prefer Malindo Air sebab lebih selesa), ani tengok harga promo tak lari macam 2013 dulu, pergi balik seorang dalam RM 200 lebih sorang. Jadi nak harga jimat, kena rajin-rajin tengok promo. Tempat menginap ani memang nak Kinabalu Pine Resort sebab view dia cantik sangat!!. Nanti ke Bandar Kinabalu kena cari ke tempat menginap lagi. Gedebak gedebuk semua makan bagai ani anggar dalam RM1500 (lebih lagi baik).

Sebab ani nak bawa mama, jadi budget kena double. Makanya kita kena sambung menyimpan plus buat Shaklee bersungguh-sungguh! In syaa Allah

Kenapa Tak Tahun Depan?


Tahun depan dah ada plan lain, plan lebih bermakna In syaa Allah. Maka, kita pergi November 2018, tepat birthday ani 22 hb November, Masa tu Bye Bye! In syaa Allah, ini perancangan ani. Moga Allah permudahkan.


Sabah :)


Kinabalu Sabah

Kinabalu Pine Resort

Sabah Tea Garden

Rumah Terbalik Sabah

Tagal Sg Moroli

Pasar Flipina

Semoga Terhibur! 


Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"

Cara Merawat Rheumatoid Arthritis Dengan Shaklee

Rheumatoid Arthritis sebenarnya adalah penyakit auto imun. Penyakit ini sering berlaku kepada wanita tetapi jika ada lelaki yang menghidapinya, ia cenderung untuk lebih parah. Kebiasaannya, ia terjadi pada usia pertengahan tetapi tidak mustahil untuk kanak-kanak dan orang tua untuk mengalaminya.

 Rheumatoid Arthritis



Rheumatoid Arthritis


Bagi yang mengalaminya, pasti perasan sendi yang sama dalam setiap bahagian badan membengkak dan sengal. Jari, tangan, kaki, pergelangan tangan adalah yang paling biasa terjejas. Paling teruk kebiasaannya terjadi pada waktu pagi setelah bangun dari tidur dan kesakitan boleh terjadi sehingga 30 minit. Tangan menjadi merah dan membengkak. Kemungkinan terdapatnya nodul rheumatoid iaitu lebam tisu di bawah kulit lengan pesakit.

Penyebab Berlakunya Rheumatoid Arthritis


Penyebab sebenar masih belum boleh dikenal pasti tetapi berkemungkinan disebabkan oleh faktor genetik dan hormon.Beberapa teori mengatakan bahawa virus atau bakteria mungkin mengubah sistem kekebalan tubuh sehingga menyebabkan sistem kekebalan tersebut menyerang sendi. Ada teori lain juga mengatakan bahawa merokok juga boleh menyebabkan Rheumatoid Arthritis.

Tanda-Tanda Arthritis


  • Sakit sendi (tangan, pergelangan tangan, jari, kaki, punggung, tulang belakang di bahagian bawah)
  • Sendi bengkak
  • Kekejangan sendi
  • Susah untuk bergerak seperti biasa
  • Sakit apabila bergerak
  • Perubahan kepada sendi
  • Sakit bila sekeliling sendi di tekan

Kebiasaannya pesakit Rheumatoid Arthritis mempunyai masalah dengan beberapa sendi pada masa yang sama. Radang sendi yang agresif boleh merebak dari sendi kecil di tangan, pergelangan tangan, buku lali , kaki ke siku, lutut, pinggang, leher , bahu dan rahang.

Ikhtiar Rheumatoid Arthritis Dengan Vivix Shaklee



Kelebihan Vivix Shaklee

4 Manfaat Utama Vivix Shaklee


Testimoni Vivix 


Testimoni Vivix


Semoga Bermanfaat! :)



Anda Berminat Dengan Vitamin Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda



Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Tahap, Faktor & Risiko Kanser Payudara

Wanita pasti mengambil berat tentang ini.

Kanser payudara penyumbang peratus tertinggi bagi penyakit kanser di kalangan wanita.

Kanser Payudara

Tahap, Faktor & Risiko Kanser Payudara

Kanser Payudara terjadi apabila sel normal bertukar struktur dan ianya merebak. Ia menjangkiti tisu dan bahagian lain yang berdekatan seperti kelenjar atau lobul, pembuluh darah, salur limfa dan nodus limfa. Kebiasaanya, tumor terbentuk kerana pengumpulan sel abnormal. Kesemua jenis tisu di dalam payudara boleh membentuk kanser tetapi biasanya ia bermula di dalam kelenjar atau duktus.

Tahap Kanser Payudara


  • Tahap Pertama
Ketumbuhan barah dalam ukuran sebesar 2cm ataupun kurang daripadanya. Dalam tahap ini, sasaran serangannya terhad kepada bahagian payudara sahaja.

  • Tahap Kedua
Ukuran ketumbuhan barah payudara akan meningkat antara 2cm sehingga 5cm. Selain daripada bahagian payudara, ia turut menjadikan nodus limfa (yang terdapat pada bahagian bawah ketiak) sebagai sasaran serangan.

  • Tahap Ketiga
Saiz ketulan barah payudara berukuran 5cm. Pada peringkat ini, barah payudara sudah melibatkan nodus limfa ketiak, kulit ataupun otot yang terdapat dibawahnya (otot bahagian dada)

  • Tahap Keempat
Serangan barah akan menjalar kepada bahagian serta organ-organ yang terletak agak jauh daripada bahagian payudara. Antara bahagian yang menjadi sasaran ialah nodus limfa pada leher, paru-paru, hepar ataupun tetulang penghidapnya.


Faktor Berlakunya Kesan Payudara


  • Umur. Pesakit yang lebih tua memiliki risiko  lebih tinggi. 1 daripada 500 wanita dalam umur 30an mempunyai keberangkalian yang tinggi untuk mendapat kanser payudara.
  • Sejarah keluarga. Terdapat juga beberapa bukti bahawa penyakit ini boleh diwarisi tetapi peranan genetik di dalam hal ini masih belum difahami sepenuhnya. Wanita yang mempunyai ibu atau anak perempuan atau kakak/adik yang menghidap penyakit ini berisiko lebih tinggi untuk mendapat kanser payudara.
  • Sejarah pengidap kanser payudara sendiri.Ini mungkin merupakan faktor  penting dalam pembentukan kanser payudara.
  • Pernah mengidap penyakit payudara benigna proliferatif
  •  Mula datang haid awal (sebelum umur 12 tahun) atau putus haid lewat (selepas umur 50 tahun)
  • Tidak pernah melahirkan anak atau melahirkan anak pertama pada umur melebihi 30 tahun

Tanda Kanser Payudara


  • Tanda utama yang dialami oleh pesakit adalah kehadiran ketumbuhan, pengeluaran cecair lelehan dari puting, sakit atau ketidakselesaan di sekitar payudara.
  • Ketumbuhan yang terjadi pada pesakit adalah perubahan utama yang dialami oleh pesakit. Ketumbuhan  biasanya tidak sakit dan terdapat pada sebelah payudara sahaja.Keras dan pejal dan memiliki tepian yang tidak licin
  • Lelehan  keluar dari puting kadangkala mengandungi darah dan datang secara spontan tanpa sebarang ransangan,
  • Apabila kanser  melarat dan memasuki peringkat lebih berbahaya, payudara dan puting akan mengalami perubahan bentuk. Akan terbentuk lekukan pada kulit payudara dan teksturnya kelihatan dan dirasai seperti kulit buah oren. Bentuk dan saiz payudara juga berubah
  • Ruam di bahagian payudara dan persekitaran kulitnya juga boleh menjadi simptom serangan kanser payudara. Ruam di puting atau kawasan persekitaran puting boleh terjadi akibat eczema.

Vivix Membantu Merawat Kanser Payudara



Vivix Membantu Merawat Kanser Payudara

Vivix membantu memperbaiki semula sel-sel sihat. Pembaikan berlaku sehingga ke tahap DNA. Mana DNA yang rosak Vivix bantu sihatkan malah menambah tempoh hayat DNA  (DNA pun ada hayat ye)

Bukti kajian ke atas Resveratrol :

  • Laporan dari Annals of the New York Academy of since 2011, kajian ke atas Resveratrol menunjukkan ianya mempunyai kanser anti-kanser.
  • Pada 2008, kajian pada kultur sel, kesan resveratrol menyekat kanser payudara dari terus berkembang di peringkat awal. Hasil kajian diterbitkan dalam Penyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu mendapati bahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebastian yang menandakan permulaan pembentukan sel kanser.
  • Tahun 2007, laporan oleh Biologi, Kanser & Terapi, resveratrol bertindak menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (proses di mana sel-sel normal menjadi sel-sel kanser)
  • Satu lagi kajian tahun 2008 didalam jurnal Karsinogenesis menunjukkan bahawa resveratrol boleh mencegah kanser prostat (mungkin disebabkan oleh kesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen)

Testimoni Vivix


Testimoni Vivix

Semoga Bermanfaat! :)



Anda Berminat Dengan Vitamin Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang


ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda


Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Bahaya Denggi Jika Tidak Di Rawat Dengan Segera

Pasti ramai yang tahu, demam denggi jika di biarkan boleh membawa maut.

Dan lebih 100 negara di Asia Selatan, Asia Tenggara, Afrika, Amerika Timur Mediterannean dan Pasifik Barat mengalami masalah ini

Bahayanya Denggi!


Bahayanya Denggi


Demam Denggi adalah demam yang disebabkan oleh virus yang dibawa oleh nyamuk aedes. Ada yang sehingga menyebabkan denggi berdarah lantas boleh membawa maut.

Nyamuk aedes sangat senang untuk dikenali kerana belang hitam putih pada badan dan kakinya. Menggigit pada awal pagi dan senja. Selalunya membiak di dalam takungan air jernih seperti dalam tangki pam tandas, tempat simpanan air, pasu bunga, tin dan botol, saluran air hujan dan ia hanya mengambil masa 1 minggu sahaja untuk menjadi dewasa.

Gejala Demam Denggi


Kebiasaannya, demam akan terjadi pada hari ke 3 sehinggalah hari ke 14 selepas digigit oleh nyamuk aedes betina.

Ia akan bermula dengan demam yang kuat mengejut, sakit kepala kuat, sakit pada bahagian belakang mata serta otot juga sendi.

Demam boleh mencapai suhu sehingga 40-41 darjah celcius dan selalunya akan berlarutan sehingga 2-7 hari. Ia boleh menyebabkan serangan sawan di kalangan kanak-kanak bawah umur 6 tahun. Sakit teruk pada tulang, otot dan sendi. Demam Denggi juga dikenali sebagai "breakbone fever"

Ruam akan tumbuh dalam 3-4 hari demam, muntah dan kurangnya selera makan juga akan berlaku.

Demam Denggi Berdarah


Untuk demam denggi berdarah, pesakit akan menjadi teruk disebabkan oleh keradangan salur darah. Simptom-simptom biasa terjadi termasuklah demam, pitam dan sakit dibahagian abdomen.

Salur darah dalam badan boleh mengalami kebocoran dan menyebabkan isi padu darah berkurangan. Maka, ianya menyebabkan pesakit mengalami renjatan atau shock dan mengakibatkan kematian.

Rawatan Demam Denggi

  • Berjumpa Doktor
  • Rehat dan banyakkan minum air masak. Mengikut Kementerian Kesihatan Malaysia ubat paracetemol boleh diambil untuk menurunkan demam dan mengurangkan kesakitan
  • Elakkan pengambilan ubat aspirin bagi kanak-kanak dibawah umur 12 tahun
  • Mandi jerlum
  • Antibiotik tidak diperlukan

Pandangan Pakar Nutrisi Shaklee Tentang Demam Denggi





Semoga Bermanfaat! :)


Anda Berminat Dengan Vitamin Shaklee?



Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda


Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani 
sms/whatsapp ; 014-7222642
fb@Instagram ; LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Cara Menghilangkan Stress Dengan Berkesan

Masa dekat U, cara Ani hilangkan stress adalah dengan menjerit sekuat hati sambil mulut tutup bantal

Selalunya apabila menjerit, ianya bukan sekali ye, malah berkali-kali

Kejadian begitu sering terjadi semasa musim peperiksaan~ngee. Budak-budak U, tak gitu? hehe

Cara Menghilangkan Stress Dengan Berkesan

Cara Menghilangkan Stress Dengan Berkesan

Ada beberapa cara untuk menghilangkan stress, ianya adalah :

  • Lukis guna jari
Lukis apa sahaja yang kita mahukan. Lebih khusus, lukis menggunakan jari :) boleh jadi lebih kreatif dab bereksperimen dengan cat jari dalam apa sahaja cara yang kita mahukan seperti zaman kanak-kanak lakukan.

  • Telefon ibu
Korang Tau Tak? Saintis mendapati bahawa mendengar suara ibu mampu mengurangkan hormon tekanan sekaligus bantu meningkatkan hormon oxytocin yang menyumbang kepada rasa tenang.

  • Tengok alam. Hijau!
Ini mama ani ajar. Kajian menunjukkan dengan melihat alam semulajadi dapat menenangkan minda. Tengok lautan ombak, titisan hijau atau apa sahaja yang akan menyumbang kepada ketenangan minda. Lihatlebih kurang 20 minit setiap hari akan mula rasa perbezaannya.

Jika berada di dalam bangunan konkrit, lihatlah kawasan hijau di luar pejabat. Keluar sebentar untuk melihat alam semulajadi.

  • Solat
Solat kunci ketenangan. Jika sampai pejabat di pagi hari, cuba solat dhuha dahulu. Selesai solat dhuha,  sambung kerja. Jadikan ianya rutin

Apabila malam, cuba amalkan solat tahajud apabila semua orang sedang tidur. Berkomunikasilah dengan Allah, curahkan apa yang ada dalam hati anda

Vitamin Membantu Untuk Menghilangkan Rasa Stress

B Complex Bantu Untuk Hilangkan Stress


Shaklee B-Complex mengandungi kesemua 8 jenis Vitamin B yang lengkap. Ianya juga mempunyai Sistem Penyerapan Bioaktif Berpaten untuk meningkatkan penyerapan asid folik iaitu mudah di urai.

  • B1 : Thamin ianya membantu menggalakkan pertumbuhan dan merangsang fungsi otak, membantu kesihatan sistem saraf, mencegah kelesuan, meningkatkan stamina, membantu meningkatkan sistem pencernaan dan metabolisme
  • B3 : Niachin membantu mengurangkan kolesterol dalam darah. Kajian menunjukkan kekurangan vitamin B3 boleh menyebabkan kemurungan dan boleh mendorong kepada sakit mental.
  • B5 : Panthothenic Acid membantu mengurangkan stress mental atau fizikal
  • B6 : Pyridoxin membantu mengawal serotonin di dalam otak kerana ketidakseimbangan serotonin akan mendorong kepada kemurungan
  • B9 : Folic Acid adalah Vitamin B9 dalam membantu fungsi neurotransmitter juga dapat mengurangkan tekanan.

Semoga Bermanfaat! :)



Anda Berminat Dengan Vitamin Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda


Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani 
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"

Tips Kawal Gula Dalam Badan

Bagi pesakit diabetis, pengambilan makanan  penting bagi mengawal tahap gula dalam darah. 

Ini adalah di sebabkan oleh  kelemahan tubuh mencerna karbohidrat. Dalam proses metabolisme, karbohidrat di proses menjadi gula (glukos)dan ditukarkan kepada tenaga.

Walaubagaimanapun, tidak semua glukos menjadi tenaga. Bagi penyakit kencing manis, ianya berfungsi mengawal kadar lebihan gula dalam darah  tidak berfungsi dengan baik. Lantas, pengumpulan gula yang menghasilkan keadaan hyperglycaemia , menyebabkan terdapatnya gula dalam air kencing.

Tips Kawal Gula Dalam Badan


Tips Kawal Gula Dalam Badan

  • Kayu Manis
Beberaapa kajian menyatakan pengambilan kayu manis boleh membantu merendahkan kandungan gula di dalam darah. Ia  boleh mengurangkan kolesterol. triglycerides dan kolestrol jahat LDL dan meningkatkan kolesterol baik HDL.

Walaubagaimanapun, terdapat beberapa jenis kayu manis yang akan menyebabkan darah cair. Pengambilan secara berlebihan membahayakan. Dapatkan nasihat doktor sebelum mengambilnya.

  • Halba
Halba berfungsi untuk melambatkan pencernaan karbohidrat. . Penuh dengan vitamin, mineral dan antioksidan. Halba boleh diambil secara pil, direndam atau masukkan ke dalam makanan.

  • Bawang Putih
Bawang Putih membantu untuk menurunkan paras kolesterol.Bawang Putih juga membantu  dalam menurunkan paras gula dalam darah. Ekstrak dalam bawang putih dapat meningkatkan kandungan insulin bagi pesakit diabetis.

  • Avocado
Avaocado menunjukkan dapat mengurangkan risiko sindrom metabolik kerana mempunyai Asid Lemak Mono tak tepu (Mono Staturated Fatty Acid -MUFA).Kajian membandingkan diet karbohidrat yang tinggi bersama dengan diet MUFA menunjukkan kandungan glukosa yang rendah dalam darah. MUFA dapat memberikan rasa kenyang selepas makan, memberikan kesan yang sihat kepada tekanan darah dan masalah keradangan. Antara makanan yang tinggi dengan kandungan MUFA ialah kacang, buah zaitun, minyak zaitun, rami dan benih.

  • Blueberry
Anthocyanincs adalah nutrient yang terdapat dalam buah-buahan dan sayur-sayuran yang berwarna warni.Buah-buahan yang bewarna biru, ungu, merah dan berkulit mempunyai kepekatan Anthocyanincs yang tinggi.

Kajian mendapati orang berisi diberi minum smoothies Blueberry selama 6 minggu dan mendapati kandungan gula di dalam darah turun. Blueberry dapat meningkatkan paras insulin di dalam darah.

Vivix Bantu Turunkan Gula Dalam Darah

Vivix Bantu Turunkan Gula Dalam Darah

Vivix kaya dengan Resveratrol dan 15 Polifenol. Kuasa Vivix 10 xganda lebih hebat daripada resveratrol sahaja. Klik disini : 4 Cara Vivix Shaklee Membantu Merawat Kencing Manis 

Testimoni Vivix Kawal Gula Dalam Badan


Testimoni Vivix Kawal Gula Dalam Badan

Testimoni Vivix Bacaan Gula Dalam Darah Normal

Testimoni Vivix Untuk Diabetis

Semoga Bermanfaat! :)


Anda Berminat Dengan Vitamin Shaklee?

Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Rawat Psoriasis Dengan Shaklee

Ani berkesempatan untuk pergi ke kelas Shaklee

Berkenaan tentang Psoriasis,

Juga perkongsian daripada Puan Yusrina yang mengalami masalah Psoriasis

Perkongsian Pn Yusrina Berkenaan Psoriasis


Psoriasis Shaklee

Sebenarnya kata Puan Yusrina ia telah bermula sejak dari kecil rasa pitching. Bila masuk Universiti, aktif bersukan, kakinya pula penuh ala-ala seperti sopak. 2001 , diagnose tapi lagi banyak keluar. Puan telah menggunakan Shaklee semasa 2008 untuk Set Penyusuan. Tahun 2010, selepas bersalin anak nombor 3. menyusu tetapi dalam kepayahan sakit dan berdarah.

Psoriasis


Psoriasis adalah sakit auto immune. Ianya nampak seperti masalah kulit biasa. Tetapi, sebenarnya ia daripada bawah lapisan kulit.

Kronik berpanjangan penyakit sistem imun bermula dari sederhana (mild) hingg teruk (severe). Sakit ini juga tidak berjangkit.

Perbezaan Psoriasis & Eczema adalah Psoriasis lebih nyata dan lebih tebal manakala Eczema tidak jelas.

Punca Psoriasis


Puncanya tiada specific mungkin boleh jadi disebabkan oleh genetik, DNA, persekitaran dan imuniti sendiri.

  • Genetik
Genetik ada pautan dengan Psoriasis. Salah satu daripada tiga orang dengan laporan psoriasis punya ahli keluarga daripada penyakit ini.

  • Punca Alam Sekitar
Faktor persekitaran boleh mencetuskan gen psoriasis. Ini mengikut individu.

Beberapa sebab pencetus yang memberi kesan gejala psoriasis termasuklah :
  1. Tekanan
  2. Kecederaan pada kulit
  3. Jangkitan
  4. Ubat-ubatan tertentu
Mengikut Puan Yusniza, dia tidak boleh tekanan. Lagi stress lagi menjadi (berbeza mengikut individu)

  • Sistem Imun
Peranan utama sistem imun adalah melindungi anda daripada penceroboh seperti virus sejuk masuk ke dalam badan.

Jenis-Jenis Psoriasis


  • Plaque (bentuk peta , berkuping)
  • Pustular (bulat-bulat, sel mati tidak berkuping)
  • Guttate (bintik-bintik sel mati)
  • Inverse (celah punggung, breast)
  • Erythrodermic ( kepala, boleh kopek)
  • Nail (kuku dan boleh bengkok)

Jika tidak di rawat dengan segera, ia boleh menimbulkan sakit lain seperti :

  • Artritis Psoriatik
  • Diabetis jenis 2
  • Sakit Kardiovaskular
  • Tekanan darah tinggi
  • Penyakit Crohn
  • Kolestrol tinggi
  • Kemurungan, low self esteem
  • Ulser kolitis


Bebas Dari Psoriasis Dengan Shaklee


  • Vivix
Vivix pergi hingga ke peringkat sel. Ia membantu untuk sistem imun berfungsi dengan baik. Kelebihan Vivix anti radang, anti oksida juga memperbaiki DNA


Vivix Dengan Psoriasis

  • NutriFeron
Membantu untuk kerja dengan lebih baik. Bantu mengeluarkan InterFeron apabila perlu sahaja.

NutriFeron Shaklee Untuk Psoriasis


  • Sustained Release Vitamin C
SR Vitamin C untuk Psoriasis

Vitamin C baik untuk sistem imun. Vitamin C diperlukan oleh badan untuk

  1. Antioksida kuat : antipenuaan dan melawan radikal bebas
  2. Pembesaran & memperbaiki tisu dalam badan
  3. Penghasilan kolagen semulajadi untuk pembentukan kulit, tendon ligamen dan salur darah.
  4. Untuk merawat luka dan memperbaiki tulang, rawan dan gusi
  • ESP
ESP untuk Psirosis

ESP baik untuk hormon, membantu mengekalkan keremajaan kulit dan memperbaiki pigmentasi.ESP tanpa laktosa secara semulajadi dan tanpa kolesterol secara semulajadi.


Semoga Bermanfaat!


Anda Berminat Dengan Vitamin Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda


Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Jangkitan pada luka bersalin, Jangan pandang remeh!

Berpantang selepas bersalin antara amalan sinonim di kalangan masyarakat kita. Ada yang masih berpegang teguh dan percaya kepada kepent...