Mengguling-Guling Angkara Gastrik!

Sakitnya..Hanya yang pernah rasa tahu

Tak boleh nak cakap apa.

Rasa nak sihat cepat dan tak nak rasa sakit tu! 

Gastrik

Gastrik Mengguling-Guling :,(


Kes diri sendiri semasa zaman persekolahan

Mengaku memang tak jaga makan. Nak makan, makan, tak nak makan, tak yah makan (walhal perut dah kembung dengan angin)

Lambat makan? Lagi lepas tu malas nak makan

Makan & Ani masa sekolah, ada..ada, lambat.. biar, tak lapar.. tak yah makan.

Sehinggalah..

Satu hari selepas maghrib, mengguling-guling atas katil, 

Jumpa doktor dan temui jawapannya

Tahu : Rupanya Gastrik!


Selepas dah tahu Ani sebenarnya gastrik (masa zaman sekolah. Alhamdulillah, sekarang tak :D ) adalah makan sikit, asal makan la. Takde takyah, kita buat hal sendiri hehe tapi kuantiti makanan bertambah makan dari masa sebelum tahu ada gastrik

Gastrik memang ada tapi takde macam dulu : mengguling-guling!

Sehinggalah..


Sekali Lagi : Mee Kari & Air Oren


Bulan puasa dalam mood beberapa hari nak menyambut Hari Raya yang mulia bersama saudara mara. Buka puasa dengan Mee Kari & Air Oren. Terbaik wokkk! Nak taw apa jadi? Menangis sakit huhu 

Sepupu bawa pergi klinik,  seperti di jangka tiada lain : Gastrik

Tanda-Tanda Gastrik


Bagi mereka yang nak tahu, aku gastrik atau tak? Ini tandanya.
Sebaiknya bila sakit terus berjumpa kepada Doktor atau pergi ke klinik berhampiran tempat tinggal anda. 

Tandanya :
  • Sakit perut pada bahagian atas perut @ abdomen
  • Rasa senak, berangin atau pedih
  • Rasa tidak selesa
  • Kembung, sendawa berulang kali dan kerap kentut selepas makan
  • Rasa mual (loya) dan muntah
  • Hilang selera makan
  • Berat badan turun, najis menjadi hitam seperti tar, muntah mengandungi darah atau bewarna gelap seperti kopi (peringkat teruk)

Set Gastrik Shaklee


Sungguh, Set Gastrik Shaklee bukanlah ubat. Ia hanyalah supplement dalam penjagaan kesihatan untuk masa kini dan akan datang.

ESP


  • ENERGIZING SOY PROTEIN
ESP adalah sumber  protein unggul daripada kacang soya .ESP membantu dalam menuetralkan keasidan dalam perut. Nutrient protein yang terkandung dalam ESP  membantu dalam membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik semasa proses pencernaan



OsteMatrix


  • OSTEMATRIX

Mengandungi kalsium, magnesium dan Vitamin D yang dapat membantu menuetralkan asid yang telah memasuki esphagus yang menyebabkan pedih ulu hati. 

Peppermint Ginger Plus


  • PEPPERMINT GINGER PLUS
Membantu memberi rasa nyaman dan ketidakselesaan perut. Boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas sebagai minuman herba semulajadi

Testimoni Set Gastrik Shaklee

Testimoni : Gastrik
\
Testimoni : Gastrik



Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee

Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?



Pesan Sekarang

atau


sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb @ Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Tahniah Untuk Anak-Anak UPSR


Hari ini result UPSR keluar

Alhamdulillah dan Tahniah atas usaha mereka selama ini.

Di sebalik pelbagai dugaan ( peperiksaan yang perlu di ulang kembali) , ia tidak sedikit pun mematahkan semangat anak-anak ini untuk berjaya!

"Cikgu, Doakan Saya Esok Nak Ambil Keputusan UPSR"


Sebenarnya, sejuk hati cikgu bila anak-anak yang pernah mereka ajar minta untuk doakan kejayaan mereka. 

Yakinlah! Sebenarnya tiada seorang guru pun di dunia ni nak tengok anak muridnya jatuh duduk terlingkup. Tak! Garang macam mana pun, pasti hati kecil seorang guru ingin melihat kejayaan mereka. 

Tahniah! Anda Hebat!


Tahniah


Anak-anak yang menduduki UPSR ini terlah berusaha untuk mendapatkan yang terbaik untuk diri sendiri, keluarga juga orang yang berada di sekeliling mereka.

Mereka layak di beri pujian

TAHNIAH ANAK-ANAK! ANDA HEBAT!

Jangan Gusar Jika Tak Dapat Apa Yang Di Inginkan


 Tidak Mengapa. Asalkan anak-anak ini telah berusaha sedaya upaya itu adalah perkara yang menggembirakan

" Kejayaan kecil mesti dirai untuk mendapatkan kejayaan lebih besar pada masa hadapan!"


Kejayaan Besar Datang Tepat Pada Waktunya!


Cerita di ambil daripada Abu Razan . Cikgu yang disebutkan adalah merujuk kepada Isteri Abu Razan.

"Kisah Penolong Jurutera di FINAS"

Cerita bermula di Tingkatan 1.  Suatu hari ketika cikgu perlu meninggalkan kelas untuk sementara waktu, dia telah berpesan kepada anak muridnya itu, "Nanti awak ambil nama budak-budak yang bising". Selesai sahaja berkata demikian, berderai gelak tawa daripada murid sekelas. kerana..

"Cikgu, dia tak pandai tulis lah cikgu"

Dia tak pandai menulis apatah lagi membaca ketika di Tingkatan 1. Maka, cikgu itu mengajarkan dia membaca dan menulis. Setiap masa terluang, dia pasti berjumpa cikgu tersebut untuk "kelas tambahan"

Begitulah yang sering berlaku sehingga dia berada di Tingkatan 3. Ada perkembangan namun sedikit. Dia masih belum boleh membaca ketika menduduki PMR. Tetapi, dia tidak berputus asa.

Usahanya bersama guru  berterusan sehinggalah dia masuk tingkatan 5. Dia bakal menduduki SPM pula. Ketika ini, dia sudah boleh menulis karangan walaupun terdapat kesalahan ejaan di sana sini.

Dia cuma lulus 3 mata pelajaran dalam SPM. Dengan keputusan itu, dia tetap mahu melanjutkan pelajaran. Lalu, dia memohon untuk ke IKBN. Dia diterima dan langsung meneruskan pengajiannya di situ.

Usaha yang berterusan, dia akhirnya lulus dengan sijil seadanya. Dengan sijil yang ada dia memohon kerja. Janji Allah tetap benar, barang siapa yang berusaha, akan diganjarkan sesuai dengan usahanya. Dia diterima bekerja di NTV7 sebelum ditugaskan ke TV9

Tak lama selepas itu, dia mendapat tawaran di FINAS. Dia perlu mengambil ujian kerana keputusan akademiknya kurang baik. Tanpa ada segan, dia datang menemui cikgu terbabit untuk "tuisyen" matematik. Namun kejayaan tak semudah itu. Dia mengulangi ujian beberapa kali. Dan kini, dia adalah seorang Penolong Jurutera

Siapa sangka seorang budak yang tidak tahu menulis dan membaca sekarang ini menjawat Penolong Jurutera di FINAS


" Rai Kejayaan Sekarang Untuk Kejayaan Besar Akan Datang" 
Kejayaan Bermula Sekarang


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee



sms/whatsapp: 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee di kongsi bersama"

Pukau! Langkah Menangani & Mengelak Angkara Pukau

"Nasib baik tak jadi apa-apa. Dibuatnya time pukau dah memang tak sedar, di bawa lari orang bagaimana?"

Seram. Rasa nak menangis!

Ada ke tengah takut , dikatanya begitu.

Pukau


Pukau


Sesiapa yang pernah terkena pukau, pasti tahu perasaan ni.

Takut, keliru, pening, risau dan sebenarnya pelbagai persoalan bersarang di hati. Tiada kata lain melainkan BUNTU!

Orang kata jangan fikir. Tapi kalau terbayang-bayang, bagaimana tak fikir kan?

Sungguh,Pukau boleh terjadi dalam pelbagai cara contoh  renungan mata, sentuhan atau pergerakan roh kepada orang yang dipukau melalui jampi mentera.

Langkah Keselamatan Untuk Wanita & Para Gadis


  • Jangan jalan seorang diri walaupun dah rasa diri  berani habis 
Bahaya datang tanpa di undang. Bahaya juga tak kenal tahap keyakinan kita untuk ketika itu. Untuk para gadis dan wanita, cari teman berjalan supaya mengelakkan kejadian yang tidak di ingini berlaku.

  • Sorok kerlipan emas
Jangan pakai emas yang terlalu banyak di khayalak ramai. Risau akan bahaya yang mungkin terjadi. Boleh pakai, pakai secara terlindung, rantai emas, subang, gelang tangan dan gelang kaki yang dilapik dengan pakaian yang menutup aurat

  • Pakai pakaian simple
Elakkan diri dari memakai pakaian yang terlalu menarik perhatian. Yang orang suka tengok lagi-lagi dan lagi sebab gadis dan wanita itu sifatnya menarik. Biar simple but nice. Simple is better.

Cara Menangani & Mengelak Pukau


Mengikut Dr Amran (Mastika 10, 1997)
  • Meminta perlindungan daripada Allah 
Baca Ayatul Kursi setiap kali selepas sembahyang dan sebelum keluar rumah. 

Ayat Kursi



  • Baca Doa 
Doa menghindari kemudharatan

Doa ni Ustaz pernah berpesan amalkan sebagai langkah bagi mengelakkan dari bahaya yang menimpa datang kepada kita

Doa ni juga elok dibaca 7 kali sebelum makan bagi mengelakkan santau dalam makanan.

  • Kekuatan roh : Buat apa yang disuruh, tinggal yang dilarang. Selalu letak pergantungan kepada Allah. Rapatkan diri dengan Al-Qur'an. Ayat-ayat Al-Qur'an penyembuh segala penyakit 


  • Buat perkara wajib dan sunnah seperti solat tahajud, solat sunat tasbih, solat sunat taubat, berzikir, wirid, selawat untuk mendekatkan dan menghambakan diri kepada Nya

Lemah Semangat


Jujur, Ani faham sangat perasaan orang yang pernah terkena pukau lagi-lagi kalau dah kena 2 atau 3 kali. Kita perlukan semangat dan kekuatan orang sekeliling. Orang sekeliling perlu membantu, Jika tengok dia dah lemah semangat, buntu, bacakan ayat suci Al-Qur'an kepadanya. Bukan kah Al-Qur'an penyembuh segala penyakit?

Tenangkan hati dengan zikrullah. Ya, ia mengambil masa untuk baik, kekuatan diri dan keadaan sekeliling in sha Allah boleh membantu :)

Dari segi kesihatan, B-Complex turut membantu dalam membantu menangani kemurungan,tekanan dan memberi tenaga.

Sungguh, Shaklee bukanlah untuk menangani namun ia membantu dari segi kesihatan.

B-Complex


Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Pesan Sekarang



atau

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
Fb@Instagram : Luvsupplements



"keriangan berShaklee di kongsi bersama"

Resepi Ayam Bakar Madu Yang Sedap & Senang Di Buat Ketika Ber Camping

Ada yang nak ber camping dengan kawan-kawan?

Tapi tak tahu nak masak apa untuk malam hari?

Apa kata anda buat Ayam Bakar Madu . Mesti Sedap!

Resepi Ayam Bakar Madu. Yummy!

Ayam Bakar Madu


Bahan :

  • Ayam (1 Quarter)
  • 2 sudu besar kicap pekat
  • 2 sudu besar sos tiram
  • 3 sudu besar madu
  • 2 ulas bawang putih
  • 3 hirisan besar halia
  • 2 sudu besar cili kering

Langkah : 

  • Ayam dibersihkan terlebih dahulu
  • Gaulkan semua bahan tadi dengan ayam dan perapkan. Lebih lama lebih sedap (Ani suka perap semalaman)
  • Bakar dan Hidang

Selamat Mencuba! :D


Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Petua Mengurangkan Sakit Gigi Bagi Mereka Yang Takut Untuk Berjumpa Doktor!!


Sakit Gigi! Rasa Nak Nangis!!!

Nak jumpa Doktor, tapi takut!

Apa patut buat?

Petua Mengurangkan Sakit Gigi Secara Tradisional 


Sakit Gigi


Banyak petua sebenarnya untuk kurangkan sakit gigi, tapi kita bincangkan secara tradisional , Warisan khazanah dunia bertahun lamanya.

  • Bawang Putih
Bawang Putih adalah satu resepi yang digunakan untuk menyembuhkan gigi berlubang. 

Bagaimana caranya?

Ambil satu ulas bawang putih kemudian cincang dan ditaburkan sedikit garam kepadanya. 

Kemudian, Kunyah pada bahagian gigi sakit yang berlubang sampai rasa sakit hilang. 

Akhir sekali, kumur dengan air suam dah bercampur garam


Kenapa Bawang Putih?

Sebab Bawang Putih mengandungi zat yang mampu membunuh kuman dan bakteria yang terdapat pada gigi.


  • Garam
Garam kaedah biasa yang selalu kita buat . Mudah. Ambil garam dan campurkan dengan air suam, kemudian kumur.  


  • Ais batu
Ais batu membantu dalam  menghilangkan sakit pada gigi berlubang. Ambil ais batu, letak dekat kain buat secara tuam sekitar 10-20 minit bagi meredakan rasa sakit pada saraf gigi. In sha Allah, rasa sakit semakin hilang  


  • Cengkih
Cengkih bersifat anti-inflamasi, antioksidan dan antibakteria. Caranya, letakkan sedikit minyak cengkih ke kapas dan tempelkan pada gigi yang sakit atau campurkan beberapa titis minyak cengkih ke dalam gelas yang berisi air dan kumur.


Ani Guna Cara Moden! 


Percaya tak, Sakit Gigi Ani ambil Vivix .


Vivix

Vivix si merah yang very powerful!

Vivix ramuan 4 ekstrak botani melindungi dari peringkat sel.

Vivix terbukti 10X ganda lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol, dari bahan semulajadi tanpa pewarna tiruan dan perasa tambahan.

Kisah, Ani , Gigi & Vivix


Sebenarnya sebelum Ani operate gigi, Ani mengalami sakit gigi yang sangat sakit!.  Ani ada gigi lebih, jadi bila dia bersaing untuk mencari tempat tinggalnya dan penghidupannya, ia tersangatlah sakit!

Nak tak nak, Doktor kata memang kena operate. Sebelum menunggu hari untuk di operate, Ani  ambil 1 sudu setengah Vivix untuk kurangkan rasa sakit.

Alhamdulillah, 2 hari ambil Vivix, hilang sakitnya. :D

Kawan Ani,  Gigi & Vivix


Kawan Ani sakit gigi

Puas dia pulun macam -macam ubat kat kedai

Sudahnya,  Ani bagi dia ambil sedikit Vivix

Alhamdulillah, selang dua hari elok tak sakit

Alhamdulillah dengan izin Nya :)


Vivix Baik Untuk Kesihatan Keseluruhan


Vivix bukan saja boleh di ambil untuk sakit gigi tapi Vivix juga  untuk penjagaan kesihatan keseluruhan :D


Kelebihan Vivix


Nak Vivix untuk penjagaan kesihatan keseluruhan?

Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Pesan Sekarang

atau

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani@Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Berat Turun, Menutup Mulut Longkang Yang Selalu Mengeji


Yang mengenali Ani pasti pelik bila pulak ko berbadan besar kan!

Ya, ini bukan cerita Ani namun cerita customer Ani

Saya Nak Kurus

Yang Baik Di Jadikan Panduan, Yang Buruk Di Jadikan Sempadan

Tak semua manusia berperilaku mengeji orang tanpa memikirkan perasaan orang lain

Namun, ada yang mengeji sebagai bahan ketawa

Persoalannya : "Adakah dia patung yang tiada punya perasaan?"

Semangat Ku Jatuh, Aku rendah diri


"Ya, Kalau boleh menyorok , aku menyorok!" katanya.

Ani mengenalinya dalam keadaan dia yang dah sangat teruk. Teruk kerana kata-kata orang dan kerana kurangnya ilmu.

Mulut yang bergurau menjadikannya sebagai bahan, jangan cakap! Murainya seperti mereka Raja-Raja-Raja dan Ratu  Universe (ada ke Raja? Biarkan! )

Rendah diri, Tunduk, Prestasi makin lama makin turun. Suara yang sangat perlahan apabila berkata. Ikat perut tak makan jangan cakap.

 Apa perlu "aku" buat?


Sungguh, persoalan ni bermain dalam kepala Ani

Apa perlu "aku" buat untuk bantu dia.

Dengan langkah berani dan penting niat Ani nak bantu dia , Ani kenalkan dia Set Kurus Shaklee

Orang kata Shaklee tak bagus!


Katanya begitu.

Ani peduli apa kan! huhu (Ani taw niat Ani, Ani harap sangat Allah bantu dia:)

Jadi, Ani kenalkan juga dekat Shaklee, Dia ambil.

Bukan Set Kurus Lengkap cuma Set Kurus Ekonomi Shaklee

Bagi Ani, Set Kurus Ekonomi pun takpe dan tips yang Ani bagi, kesungguhan dia, dia boleh untuk kurus!


Berat Turun 4 kg Hanya Guna 1 Set Kurus Ekonomi Shaklee


Alah, 4 kg apa ada hal sangat! mungkin sesetengahnya ada yang berkata begitu.

Tapi bagi Ani, syukur Alhamdulillah

1 bulan setengah turun 4 kg, Alhamdulillah

Paling penting, dia tak skip makan! Itu sangat penting!

Dia mula bergurau, tersenyum paling penting BANGGA dengan diri sendiri!

Bila boleh berdiri dengan gembira, nampak perbezaan bajunya, Subhanallah keseronokan berbual dengannya lain sangat.

Aku Tetap Akan Kuruskan Badan 

Alhamdulillah, ini yang Ani nak

Biar kurus secara selamat, sihat dan mesra alam :)

Mana Bunyi Lalat?

Mana bunyi dulu?? 

Yang menjatuhkan tanpa sedar?

Kata-kata manis yang sering dilemparkan kepada empunya diri?

Makin sayup dan makin kurang

Alhamdulillah,nampak perubahan :D

Set Kurus Ekonomi Shaklee





Testimoni di sini 
Identiti customer dirahsiakan atas dasar hormat kepadanya :)

Jom kurus secara sihat!

Lebih jimat jika Anda menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?

Ingin Ani guide anda ? :)

Pesan Sekarang

atau

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements



"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Muka Berjerawat Di Hari Persandingan? Oh No!


Setiap bakal pengantin pasti menginginkan kecantikan dan kesempurnaan di hari persandingan

Namun, kadangkala kehadiran jerawat mengganggu semasa hari pernikahan dan persandingan

Bagaimana untuk menanganinya?

Say "NO" to Acne!



Pengantin Berjerawat


Jerawat ialah masalah kulit yang berlaku pada bahagian kulit. Kebiasaanya ia selalu muncul pada kulit yang berminyak

Faktor Terjadinya Jerawat


  • Sentuh Muka Dengan Tangan Yang Kotor
Kulit tangan sangat sensitif pada muka .Apabila dalam keadaan yang sibuk, kita tidak perasan bahawa tangan kita telah menyentuh muka sebelum sempat kita membasuh tangan.

  • Faktor Gaya Hidup
Gaya hidup pola yang tidak sihat seperti kurang tidur dan merokok apabila menjelang persiapan perkahwinan.


  • Faktor Pemakanan
Makanan yang banyak kandungan lemak dan kalori tinggi seperti kacang dan makanan bergoreng

  • Silap Dalam Memillih Kosmetik
Salah satu penyebab kepada timbulnya jerawat adalah disebabkan kesalahan dalam memilih kosmetik yang tidak bersesuaian dengan kulit .Seperti kulit kemerah-merahan, pori besar dan timbulnya jerawat

  • Stress
Tekanan dalam persiapan perkahwinan juga mampu menimbulkan jerawat kerana apabila stress, peningkatan kepada kadar androgen seterusnya penyebab kepada timbulnya jerawat


Cantik Tanpa Jerawat
Cantik Di Hari Bahagia


Set Jerawat Shaklee

  • Vitamin E
Vitamin E

Ia membantu mengurangkan parut, meningkatkan ketahanan sel kulit, mengelakkan tisu teroksida menyebabkan kulit gebu

  • Vitamin C
Vitamin C

Membantu proses pembaikan tisu terutamanya bekas jerawat dan parut. Ia juga mengandungi kolagen yang membantu dalam menguatkan sel kulit

  • B-Complex
B-Complex

Membantu dalam mengurangkan stress dan kelesuan, membantu wajah kelihatan lebih segar dan tidak kusam

Jangan biarkan jerawat mengganggu hari bahagia Anda

Persiapan untuk yang lebih sempurna

Lebih baik di tambah dengan Shaklee Collagen Powder


Lebih Jimat Jika Anda menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Pesan Sekarang

atau


sms/whatsapp : 014-7222642
Shakle ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb @ Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee di kongsi bersama'

Berat Turun Riuh Sekampung

Senang rasa hati bila berat badan turun

Automatik, senyum sampai ke telingalah!~~ ngee :D

Harus! Berat Turun Perlu Dicerita! Kan! :D


Begitulah yang terjadi pada customer Ani. Kisahnya, dia seorang yang tidak yakin pada diri. Dengan rasa rendah diri, asyik di jadikan bahan ejekan orang, rasa down dia sangat dalam. Sehinggalah , dia berjumpa dengan Set Kurus Shaklee. 

Sedikit sedikit Ani follow up nampak perubahan. Customer yang sangat patuh dengan apa yang Ani beri. 

Sekarang, dia lebih ceria dan dan dan habis di ulang-ulang kepada orang sekeliling berat badannya turun.! hehe


Testimoni Luvsupplements : Set Kurus Ekonomi

Dia baru ambil 1 Set Kurus Ekonomi. :D 
Pengambilan supplement dan tips yang Ani berikan kepada customer Ani :D

Fail Testimoni Luvsupplements : Set Kurus Shaklee!


Testimoni Luvsupplements : Set Kurus Shaklee

Testimoni Luvsupplements : Set Kurus Shaklee

Testimoni Luvsupplements : Set Kurus Shaklee

Testimoni Luvsupplements : Set Kurus Shaklee

Kesilapan Dalam Berdiet


Antara tips kesilapan berdiet adalah :

  • Skip makan 
Tak Makan! Bila tak makan, mana nak dapat tenaga? Bila skip tu yang jadi bertambah makan dengan jayanya

  • Tak Ambil Breakfast
" Pagi takde moodlah nak makan". Kakak manis, abang handsome tak boleh la macam tu sebab melambatkan sarapan memprogramkan tubuh kita untuk menyiimpan lemak seterusnya  larut melalui metabolisme. Oh tak boleh!!

  • Lepas makan sandar
Ini petua Ani yang Ani kongsi untuk semua. Sebab bila kita lepas makan, lepastu kita bersandar, sangat selesa posisi tersebut, dalam masa yang sama waktu  hujan lebat . Istighfar panjang-panjang.  dari sandar terus baring lalu terus di buai mimpi .Ani buat sendiri, elakkanlah dari sandar lepas makan.


Set Kurus Shaklee

 Set Kurus Shaklee Lengkap


Pilih yang selamat dari supplement yang betul dan di yakini 


Lebih Jimat Jika Anda menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee


Pembelian Sekarang


Pesan Sekarang


atau


Saya consultant Anda untuk Set Kurus mengikut ekonomi Anda.

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb @ Instagram : Luvsupplements


"keriangan berShaklee di kongsi bersama" 

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid

Wanita atau para gadis pasti risau apabila haid nya datangnya lambat.

Paling tak digemari apabila haid lambat, dan datangnya dengan senggugut. Sangat Memeritkan!

Apakah puncanya dan makanan yang membantu dalam pengaliran haid?

Punca Haid Datang Lambat

Kitaran Haid

  • Tekanan 
Tekanan mental juga satu punca yang mempengaruhi jumlah hormone (GnRH) yang boleh mengganggu ovulasi dan seterusnya menghentikan atau melambatkan pengeluaran haid

  • Perubahan Dalam Jadual
Kebiasaannya ini berlaku apabila kerap bertukar syif dan tidak mempunyai kitaran yang teratur yang boleh mengganggu sistem badan seterusnya mengganggu kitaran haid.

  • Berat Badan Berlebihan
Berat badan berlebihan mengganggu keseimbangan hormon estrogen dalam badan. Kebanyakan haid wanita dan kesuburan akan kembali normal jika berat badan menurun.

  • Ubat Pencegahan Kehamilan
Pengambilan pil perancang, suntikan mahupun ubat boleh menyebabkan perubahan hormon dalam badan yang boleh mengganggu kitaran haid. Apabila seseorang berhenti daripada penggunaan ubat pencegahan kehamilan, badan memerlukan masa untuk menyesuaikan diri dalam perubahan hormone sebelum tempoh kitaran haid menjadi stabil.

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid


  • BIJAN & GULA SAWIT : Pengambilan bijan hitam atau putih hancurkan dan campurkan dengan gula bagi melancarkan aliran haid
  • BETIK : Ambil 250g setiap pagi dan sebelum tidur
  • SENAMAN & OMEGA 3 : Senaman dan diet yang kaya dengan antioksidan dan Omega 3
  • SALMON : Ia membantu memberikan kestabilan hormon supaya tidak mudah tertekan dan haid datang tepat pada waktunya
  • BROKOLI : Kandungan folat dan Vitamin B mampu membantu dalam menangani depresi. 
  • SUSU SOYA : Soya baik diambil ketika haid datang kerana nutrisi dalam segelas soya mampu membantu dalam penjagaan kesihatan yang baik dan sistem reproduksi
  • TELUR : Ia membantu menjaga hormon agar sentiasa bertenaga dan membantu dalam pengaliran darah. 

Supplement Yang Membantu Dalam Pengaliran Haid 


GLA Complex

GLA membantu dalam mengawal paras hormon, mengurangkan sakit senggugut, mengatur kitaran haid dan melegakan tanda-tanda putusnya haid


B-Complex

B-Complex mengandungi 8 jenis Vitamin B bagi membantu badan menukarkan protein, lemak dan karbohidrat kepada tenaga dan membantu memelihara kesihatan yang baik.


Vita-Lea

Vita-Lea mengandungi 28 nutrisi lengkap bagi membantu meningkatkan kecerdasan minda dan sistem imuniti badan. Menyeimbangkan hormon dan penting bagi proses pertumbuhan dan pembiakan.



Lebih Jimat jika Anda Menjadi Ahli Shaklee


Jadi Ahli Shaklee



Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Pesan Sekarang


atau

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@ Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Promosi Shaklee Januari 2018

Tak terlambat rasanya nak bagitahu Promo Januari 2018 Andai pergi home office Shaklee, akan tersenarai vitamin ni antara 10 favourites ...