Posts

Showing posts from November, 2014

Mengguling-Guling Angkara Gastrik!

Image
Sakitnya..Hanya yang pernah rasa tahu
Tak boleh nak cakap apa.
Rasa nak sihat cepat dan tak nak rasa sakit tu! 

Gastrik Mengguling-Guling :,(
Kes diri sendiri semasa zaman persekolahan
Mengaku memang tak jaga makan. Nak makan, makan, tak nak makan, tak yah makan (walhal perut dah kembung dengan angin)
Lambat makan? Lagi lepas tu malas nak makan
Makan & Ani masa sekolah, ada..ada, lambat.. biar, tak lapar.. tak yah makan.
Sehinggalah..
Satu hari selepas maghrib, mengguling-guling atas katil, 
Jumpa doktor dan temui jawapannya
Tahu : Rupanya Gastrik!
Selepas dah tahu Ani sebenarnya gastrik (masa zaman sekolah. Alhamdulillah, sekarang tak :D ) adalah makan sikit, asal makan la. Takde takyah, kita buat hal sendiri hehe tapi kuantiti makanan bertambah makan dari masa sebelum tahu ada gastrik
Gastrik memang ada tapi takde macam dulu : mengguling-guling!
Sehinggalah..

Sekali Lagi : Mee Kari & Air Oren
Bulan puasa dalam mood beberapa hari nak menyambut Hari Raya yang mulia bersama saudara mara. Buka …

Tahniah Untuk Anak-Anak UPSR

Image
Hari ini result UPSR keluar
Alhamdulillah dan Tahniah atas usaha mereka selama ini.
Di sebalik pelbagai dugaan ( peperiksaan yang perlu di ulang kembali) , ia tidak sedikit pun mematahkan semangat anak-anak ini untuk berjaya!
"Cikgu, Doakan Saya Esok Nak Ambil Keputusan UPSR"
Sebenarnya, sejuk hati cikgu bila anak-anak yang pernah mereka ajar minta untuk doakan kejayaan mereka. 
Yakinlah! Sebenarnya tiada seorang guru pun di dunia ni nak tengok anak muridnya jatuh duduk terlingkup. Tak! Garang macam mana pun, pasti hati kecil seorang guru ingin melihat kejayaan mereka. 
Tahniah! Anda Hebat!


Anak-anak yang menduduki UPSR ini terlah berusaha untuk mendapatkan yang terbaik untuk diri sendiri, keluarga juga orang yang berada di sekeliling mereka.
Mereka layak di beri pujian
TAHNIAH ANAK-ANAK! ANDA HEBAT!
Jangan Gusar Jika Tak Dapat Apa Yang Di Inginkan
 Tidak Mengapa. Asalkan anak-anak ini telah berusaha sedaya upaya itu adalah perkara yang menggembirakan
" Kejayaan kecil mesti dira…

Pukau! Langkah Menangani & Mengelak Angkara Pukau

Image
"Nasib baik tak jadi apa-apa. Dibuatnya time pukau dah memang tak sedar, di bawa lari orang bagaimana?"
Seram. Rasa nak menangis!
Ada ke tengah takut , dikatanya begitu.
Pukau


Sesiapa yang pernah terkena pukau, pasti tahu perasaan ni.
Takut, keliru, pening, risau dan sebenarnya pelbagai persoalan bersarang di hati. Tiada kata lain melainkan BUNTU!
Orang kata jangan fikir. Tapi kalau terbayang-bayang, bagaimana tak fikir kan?
Sungguh,Pukau boleh terjadi dalam pelbagai cara contoh  renungan mata, sentuhan atau pergerakan roh kepada orang yang dipukau melalui jampi mentera.
Langkah Keselamatan Untuk Wanita & Para Gadis
Jangan jalan seorang diri walaupun dah rasa diri  berani habis Bahaya datang tanpa di undang. Bahaya juga tak kenal tahap keyakinan kita untuk ketika itu. Untuk para gadis dan wanita, cari teman berjalan supaya mengelakkan kejadian yang tidak di ingini berlaku.
Sorok kerlipan emasJangan pakai emas yang terlalu banyak di khayalak ramai. Risau akan bahaya yang mungkin te…

Resepi Ayam Bakar Madu Yang Sedap & Senang Di Buat Ketika Ber Camping

Image
Ada yang nak ber camping dengan kawan-kawan?
Tapi tak tahu nak masak apa untuk malam hari?
Apa kata anda buat Ayam Bakar Madu . Mesti Sedap!
Resepi Ayam Bakar Madu. Yummy!

Bahan :Ayam (1 Quarter)2 sudu besar kicap pekat2 sudu besar sos tiram3 sudu besar madu2 ulas bawang putih3 hirisan besar halia2 sudu besar cili kering
Langkah : Ayam dibersihkan terlebih dahuluGaulkan semua bahan tadi dengan ayam dan perapkan. Lebih lama lebih sedap (Ani suka perap semalaman)Bakar dan Hidang
Selamat Mencuba! :D

Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee



Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?
sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Petua Mengurangkan Sakit Gigi Bagi Mereka Yang Takut Untuk Berjumpa Doktor!!

Image
Sakit Gigi! Rasa Nak Nangis!!!
Nak jumpa Doktor, tapi takut!
Apa patut buat?
Petua Mengurangkan Sakit Gigi Secara Tradisional 


Banyak petua sebenarnya untuk kurangkan sakit gigi, tapi kita bincangkan secara tradisional , Warisan khazanah dunia bertahun lamanya.
Bawang PutihBawang Putih adalah satu resepi yang digunakan untuk menyembuhkan gigi berlubang. 
Bagaimana caranya?
Ambil satu ulas bawang putih kemudian cincang dan ditaburkan sedikit garam kepadanya. 
Kemudian, Kunyah pada bahagian gigi sakit yang berlubang sampai rasa sakit hilang. 
Akhir sekali, kumur dengan air suam dah bercampur garam

Kenapa Bawang Putih?
Sebab Bawang Putih mengandungi zat yang mampu membunuh kuman dan bakteria yang terdapat pada gigi.

GaramGaram kaedah biasa yang selalu kita buat . Mudah. Ambil garam dan campurkan dengan air suam, kemudian kumur.  

Ais batuAis batu membantu dalam  menghilangkan sakit pada gigi berlubang. Ambil ais batu, letak dekat kain buat secara tuam sekitar 10-20 minit bagi meredakan rasa sakit pad…

Berat Turun, Menutup Mulut Longkang Yang Selalu Mengeji

Image
Yang mengenali Ani pasti pelik bila pulak ko berbadan besar kan!
Ya, ini bukan cerita Ani namun cerita customer Ani

Yang Baik Di Jadikan Panduan, Yang Buruk Di Jadikan SempadanTak semua manusia berperilaku mengeji orang tanpa memikirkan perasaan orang lain
Namun, ada yang mengeji sebagai bahan ketawa
Persoalannya : "Adakah dia patung yang tiada punya perasaan?"
Semangat Ku Jatuh, Aku rendah diri
"Ya, Kalau boleh menyorok , aku menyorok!" katanya.
Ani mengenalinya dalam keadaan dia yang dah sangat teruk. Teruk kerana kata-kata orang dan kerana kurangnya ilmu.
Mulut yang bergurau menjadikannya sebagai bahan, jangan cakap! Murainya seperti mereka Raja-Raja-Raja dan Ratu  Universe (ada ke Raja? Biarkan! )
Rendah diri, Tunduk, Prestasi makin lama makin turun. Suara yang sangat perlahan apabila berkata. Ikat perut tak makan jangan cakap.
 Apa perlu "aku" buat?
Sungguh, persoalan ni bermain dalam kepala Ani
Apa perlu "aku" buat untuk bantu dia.
Dengan langkah ber…

Muka Berjerawat Di Hari Persandingan? Oh No!

Image
Setiap bakal pengantin pasti menginginkan kecantikan dan kesempurnaan di hari persandingan
Namun, kadangkala kehadiran jerawat mengganggu semasa hari pernikahan dan persandingan
Bagaimana untuk menanganinya?
Say "NO" to Acne!



Jerawat ialah masalah kulit yang berlaku pada bahagian kulit. Kebiasaanya ia selalu muncul pada kulit yang berminyak
Faktor Terjadinya Jerawat
Sentuh Muka Dengan Tangan Yang KotorKulit tangan sangat sensitif pada muka .Apabila dalam keadaan yang sibuk, kita tidak perasan bahawa tangan kita telah menyentuh muka sebelum sempat kita membasuh tangan.
Faktor Gaya HidupGaya hidup pola yang tidak sihat seperti kurang tidur dan merokok apabila menjelang persiapan perkahwinan.

Faktor PemakananMakanan yang banyak kandungan lemak dan kalori tinggi seperti kacang dan makanan bergoreng
Silap Dalam Memillih KosmetikSalah satu penyebab kepada timbulnya jerawat adalah disebabkan kesalahan dalam memilih kosmetik yang tidak bersesuaian dengan kulit .Seperti kulit kemerah-merahan,…

Berat Turun Riuh Sekampung

Image
Senang rasa hati bila berat badan turun
Automatik, senyum sampai ke telingalah!~~ ngee :D
Harus! Berat Turun Perlu Dicerita! Kan! :D
Begitulah yang terjadi pada customer Ani. Kisahnya, dia seorang yang tidak yakin pada diri. Dengan rasa rendah diri, asyik di jadikan bahan ejekan orang, rasa down dia sangat dalam. Sehinggalah , dia berjumpa dengan Set Kurus Shaklee. 
Sedikit sedikit Ani follow up nampak perubahan. Customer yang sangat patuh dengan apa yang Ani beri. 
Sekarang, dia lebih ceria dan dan dan habis di ulang-ulang kepada orang sekeliling berat badannya turun.! hehe


Dia baru ambil 1Set Kurus Ekonomi. :D  Pengambilan supplement dan tips yang Ani berikan kepada customer Ani :D
Fail Testimoni Luvsupplements : Set Kurus Shaklee!




Kesilapan Dalam Berdiet
Antara tips kesilapan berdiet adalah :
Skip makan Tak Makan! Bila tak makan, mana nak dapat tenaga? Bila skip tu yang jadi bertambah makan dengan jayanya
Tak Ambil Breakfast" Pagi takde moodlah nak makan". Kakak manis, abang handsome…

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid

Image
Wanita atau para gadis pasti risau apabila haid nya datangnya lambat.
Paling tak digemari apabila haid lambat, dan datangnya dengan senggugut. Sangat Memeritkan!
Apakah puncanya dan makanan yang membantu dalam pengaliran haid?
Punca Haid Datang Lambat
Tekanan Tekanan mental juga satu punca yang mempengaruhi jumlah hormone (GnRH) yang boleh mengganggu ovulasi dan seterusnya menghentikan atau melambatkan pengeluaran haid
Perubahan Dalam JadualKebiasaannya ini berlaku apabila kerap bertukar syif dan tidak mempunyai kitaran yang teratur yang boleh mengganggu sistem badan seterusnya mengganggu kitaran haid.
Berat Badan BerlebihanBerat badan berlebihan mengganggu keseimbangan hormon estrogen dalam badan. Kebanyakan haid wanita dan kesuburan akan kembali normal jika berat badan menurun.
Ubat Pencegahan KehamilanPengambilan pil perancang, suntikan mahupun ubat boleh menyebabkan perubahan hormon dalam badan yang boleh mengganggu kitaran haid. Apabila seseorang berhenti daripada penggunaan ubat penceg…