Mengguling-Guling Angkara Gastrik!

Sakitnya..Hanya yang pernah rasa tahu

Tak boleh nak cakap apa.

Rasa nak sihat cepat dan tak nak rasa sakit tu! 

Gastrik

Gastrik Mengguling-Guling :,(


Kes diri sendiri semasa zaman persekolahan

Mengaku memang tak jaga makan. Nak makan, makan, tak nak makan, tak yah makan (walhal perut dah kembung dengan angin)

Lambat makan? Lagi lepas tu malas nak makan

Makan & Ani masa sekolah, ada..ada, lambat.. biar, tak lapar.. tak yah makan.

Sehinggalah..

Satu hari selepas maghrib, mengguling-guling atas katil, 

Jumpa doktor dan temui jawapannya

Tahu : Rupanya Gastrik!


Selepas dah tahu Ani sebenarnya gastrik (masa zaman sekolah. Alhamdulillah, sekarang tak :D ) adalah makan sikit, asal makan la. Takde takyah, kita buat hal sendiri hehe tapi kuantiti makanan bertambah makan dari masa sebelum tahu ada gastrik

Gastrik memang ada tapi takde macam dulu : mengguling-guling!

Sehinggalah..


Sekali Lagi : Mee Kari & Air Oren


Bulan puasa dalam mood beberapa hari nak menyambut Hari Raya yang mulia bersama saudara mara. Buka puasa dengan Mee Kari & Air Oren. Terbaik wokkk! Nak taw apa jadi? Menangis sakit huhu 

Sepupu bawa pergi klinik,  seperti di jangka tiada lain : Gastrik

Tanda-Tanda Gastrik


Bagi mereka yang nak tahu, aku gastrik atau tak? Ini tandanya.
Sebaiknya bila sakit terus berjumpa kepada Doktor atau pergi ke klinik berhampiran tempat tinggal anda. 

Tandanya :
  • Sakit perut pada bahagian atas perut @ abdomen
  • Rasa senak, berangin atau pedih
  • Rasa tidak selesa
  • Kembung, sendawa berulang kali dan kerap kentut selepas makan
  • Rasa mual (loya) dan muntah
  • Hilang selera makan
  • Berat badan turun, najis menjadi hitam seperti tar, muntah mengandungi darah atau bewarna gelap seperti kopi (peringkat teruk)

Set Gastrik Shaklee


Sungguh, Set Gastrik Shaklee bukanlah ubat. Ia hanyalah supplement dalam penjagaan kesihatan untuk masa kini dan akan datang.

ESP


  • ENERGIZING SOY PROTEIN
ESP adalah sumber  protein unggul daripada kacang soya .ESP membantu dalam menuetralkan keasidan dalam perut. Nutrient protein yang terkandung dalam ESP  membantu dalam membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik semasa proses pencernaan



OsteMatrix


  • OSTEMATRIX

Mengandungi kalsium, magnesium dan Vitamin D yang dapat membantu menuetralkan asid yang telah memasuki esphagus yang menyebabkan pedih ulu hati. 

Peppermint Ginger Plus


  • PEPPERMINT GINGER PLUS
Membantu memberi rasa nyaman dan ketidakselesaan perut. Boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas sebagai minuman herba semulajadi

Testimoni Set Gastrik Shaklee

Testimoni : Gastrik
\
Testimoni : Gastrik



Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee

Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?



Pesan Sekarang

atau


sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb @ Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Comments

  1. gastrik nie memang teruk..saya ada juga tapi belum pada tahap yang teruk..kalau teruk macam member saya sampai nak buat kerja pun tak boleh..apa-apa pun memang vitamin shaklee bagus untuk kesihatan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, kalau sakit sangat memang mengganggu kerja,
      Betul , sentiasa selamat, berkesan dan mesra alam :D

      Delete
  2. saya pernah kena gastrik ..biasanya time puasa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan selalu biarkan perut kosong, moga puasa akan datang tak lagi kena gastrik In sha Allah :D

      Delete
  3. masa sekolah dulu pernah juga kena gastrik sebab selalu skip makan agaknya...sekarang ni tak ada dah... :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama lah kita .Alhamdulillah, dah takde satu kelegaan :D

      Delete
  4. bahaya lewat makan ni jadinya uh..baik cari penawar segerakan sis. kalau biar lama bahaya hooo

    ReplyDelete
    Replies
    1. aah, biar lama sendiri sakit. Jangan biarkan! :D

      Delete
  5. Tuuu laaa...Jual mahal lagi dengan nasi tu yer..haha

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Posisi Dalam Permainan Bola Jaring

Makna Lagu Mirai e Nyanyian Kiroro Dalam Bahasa Melayu

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid