Skip to main content

Posts

Showing posts from 2017

NASA Dan SHAKLEE

Bila sebut NASA, mestilah sebut Angkasawan kan? Angkasawan yang masanya berbulan-bulan atau bertahun tinggal di atas~wee ani seronok tengok mereka ni, tiada tarikan graviti, seronok!
OK, kenapa NASA dengan Shaklee? Shaklee sponsor NASA ke? Oh tidak! 
Tapi, ada cerita yang lebih dan Sangat Best! NASA Dan SHAKLEE
Sebenarnya, NASA telah memberi kepercayaan kepada SHAKLEE untuk sediakan SUPPLEMENT KHAS untuk angkasawan mereka.
Shaklee kan pelopor untuk vitamin semulajadi sejak 1915 dan banyak kajian yang telah dilakukan, Landmark study melibatkan pihak ketiga, bagus ke tak, tetap publish je (tapi nyata semuanya best kan!) ada saintisnya sendiri. Plus moto syarikat pun Sentiasa Selamat, Berkesan & Mesra Alam
Buktinya adalah dengan terbinanya AstroAde (formula multivitamin Vitalea dengan gabungan vitamin dan mineral yang lain) untuk Angkasawan. Sehingga kini, Angkasawan ambil Vitamin Shaklee
Cuba fikir, NASA takkan bagi sesuatu yang cikai atau tak selamat kan untuk Angkasawan nya? Mesti dia ba…

SOYA GMO (Yang Di Ubah Suai Genetiknya)

Pernah dengar, Soya bahaya

Begini begitu.Apa benar soya itu bahaya?
Soya Di Ubah Suai Genetiknya (GMO) Kontroversi yang kata soya tu berbahaya , begini begitu sebenarnya merujuk kepada  Soya GMO (Genetically Modified Organism) .
Soya GMO (yang diubah suai genetiknya) adalah di cipta hasil dari ubahsuai oleh syarikat Monsanto pada 1994. 
Anggaran sehingga kini, lebih daripada 90 peratus soya di dunia adalah soya yang di ubahsuai genetiknya. 
Kenapa diubah suai genetiknya ? Sebab nak soya tu sendiri kebal terhadap racun rumpai "Glyphosate"  Glyphosate ni pun hasil ciptaan Syarikat Monsanto sendiri. Ada tujuan sebenarnya.
Bila disembur racun glyphosate, rumpai lain akan mati kecuali "soya yang kebal racun" (soya yang di ubah genetiknya)
Racun ini fungsinya adalah untuk bantu masalah utama tanaman iaitu rumpai yang tumbuh tak terkawal di ladang tanaman soya
Tapi, tak syoknya adalah ia dikaitkan dengan pelbagai masalah kesihatan.
Antaranya adalah :
AutismAlahan terutamanya glutenK…

Hidup Ini Sebuah Pilihan Dan Perjalanan

Ada orang kata dia di takdirkan untuk tidak berjaya
Buat begini begitu tidak akan sesekali berjaya
Apa benarkah? Sedikit coretan dari iReach Classroom Hidup Ini Sebuah Pilihan Dan Perjalanan Dalam sedar tak sedar, sebenarnya kita memang pun dah ditakdirkan sebagai pemenang. Kita Juara!
Setiap hari 15 kali kita diseru Marilah Menuju Kejayaan! (azan) Cantik! 
120 juta sperma yang ayah kita pancarkan, satu je yang berjaya, itulah diri kita!
Masalahnya ada sifat was-was, nanti, tunggu dulu, lepak chill sedangkan umur tak tahu sampai bila. ALLAH.. paling kecewa  andai ada yang cuba merendahkan diri sendiri, Naudzubillahimin zalik! Kita Juara!
Di dalam keadaan zon selesa, sebagai anak, rasa dan nak mak ayah sentiasa ada dengan kita walhal, satu hari ALLAH pasti jemput mereka ke pangkuanNya
Dah latih diri jadi anak baik semampu boleh? hambaNYA yang baik? Masya ALLAH, boleh menangis
Paling sedih, jika tulis nama diri sendiri pada kertas dengan list apa yang telah dilakukan, layakkah untuk mendapat syur…

Kaitan Senna, Herb Lax Atasi Sembelit

Korang Taw Tak?
Setiap sel, tisu dan organ di dalam tubuh kita sangat bergantung kepada sistem penghadaman yang sihat 
Pemakanan seimbang  kaya dengan serat, pengambilan air yang banyak dan senaman kerap juga menyumbang kepada pergerakan usus sihat
Herb Lax bantu melegakan masalah sembelit Senna & Herb Lax
Cantik je tumbuhan ni! Kuning warna yang ceria, inilah Senna :)
Senna adalah sejenis herba untuk bantu pergerakan otot usus kita atau kata nama lain membantu dalam perlawasan.
Bestnya adalah Senna adalah bahan utama untuk Herb Lax. Terbaiknya lagi ,Senna ada dalam kitab "Tibb an Nabawi" iaitu Perubatan Nabi
Nabi Muhammad SAW menggunakan Senna untuk masalah yang berkaitan dengan pelawasan dan  Shaklee pula hasilkan Herb Lax sebagai julap lembut
Bukan sekadar pelawasan, Herb Lax juga membantu untuk detox usus, bersihkan segala kotoran pada usus, badan sihat, mood pun jadi ok, kulit jadi lebih bersih. Herb Lax Shaklee Campuran proprietari Herb Lax termasuk daun senna, yang digunakan…

Pentingnya Sumber Vitamin Untuk Ibu Hamil

Ada yang tidak perasan sebenarnya vitamin untuk Ibu Hamil sangat penting untuk Ibu dan bayi.

Apa yang Ibu ambil, anak juga mendapat nutrientnya

Nutrisi yang cukup membantu perkembangan bayi di dalam kandungan. Pentingnya Sumber Vitamin Untuk Ibu Hamil Asid Folik - Mencegah kecacatan bayiVitamin B membantu mencegah kecacatan tiub saraf pada bayi yang boleh memberi kesan pada otak dan sumsum tulang belakang. Ia juga boleh mengurangkan risiko berat badan lahir rendah dan kelahiran pra matang. Asid folik banyak terdapat dalam makanan tambahan dan makanan yang diperkaya.
Berapa banyak asid folik yang diperlukan ibu hamil ini ialah lebih kurang 800mg sehari, sebelum persenyawaan berlaku dan selama kehamilan diperlukan. Sumber asid folik terdapat dalam sayur-sayuran berdaun hijau, buah-buahan, kekacang, idealnya asid folik ini diambil tiga bulan awal sebelum persenyawaan berlaku. Ia dapat memastikan ibu dan bayi cukup kalsium untuk pembentukan tulang dan gigi yang kuat Kalsium - Peredaran darahMe…

Promosi Shaklee October 2017

Setiap bulan pasti tertunggu-tunggu apa promosi terbaru kan?
Bestnya bila dapat produk yang kita selalu guna untuk ikhtiar kesihatan
Senyuman sampai ke telinga :)) Promosi Shaklee October 2017
Blender sementara stok masih ada. Video di bawah, ani guna blender ni :) Kelebihan ESP ShakleeMilkboosterMemudarkan dan menghilangkan parutDiet yang mengenyangkanKawal kolesterolPayudara anjalMemberi tenagaMembantu masalah kesuburanKulit cantik, halus, gebu, berseriKesihatan prostatPandangan Dr Mohamed Nasr berkenaan ESP Shaklee : klik di sini Video Ani Buat Resepi ESP + Kurma
Semoga Bermanfaat! :)
Anda Berminat Dengan Promosi ESP Shaklee Beli 4 Diskaun 5%?
ATAU Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.
Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.
Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani sms/whatsapp : 014-7222642 fb@Instagram : LuvHaryani Shaklee ID : 1073895
"Do What You…

Tanda-Tanda Lelaki Sihat

Hidup yang sihat bukan dilihat daripada luaran sahaja namun keseluruhan
Nyatanya ada yang zahir, luarannya sihat, namun dalamannya belum tentu sihat sepenuhnya
Bagaimana untuk mengetahui lelaki betul-betul sihat? Tanda-Tanda Lelaki Sihat
Kadar denyutan jantungPerkara paling utama adalah memeriksa denyutan jantung. Kadar denyutan jantung yang ideal adalah ketika rehat dalam lingkungan 70 denyutan per minit atau rendah. Jika denyutan lebih daripada itu, perlu perbanyakkan lagi latihan kardio bagi menguatkan jantung. Denyutan jantung normal selepas senamanCara mudah untuk menguji tahap kecergasan badan adalah dengan melihat kadar denyutan jantung kembali normal selepas melakukan senaman kardio Kuku merah jambuJika punyai kuku berwarna merah jambu dan permukaan yang rasa, itu bermakna seseorang itu sihat. Jika terlihat bintik putih, mungkin perlu membuat pemeriksaan badan secara menyeluruh.
Ada bintik di permukaan kuku berkemungkinan seseorang itu diabetis.
Kuku bewarna kuning dikaitkan dengan ma…

Ikhtiar Slip Disc Dengan Vivix

Tahu tak?
80% orang dewasa pernah mengalami sakit belakang sekurang-kurangnya sekali seumur hidup
Slip Disc adalah disc pada tulang belakang yang terbonjol atau tergelongsor keluar sampai ianya menekan urat saraf pada saraf tunjang Ikhtiar Slip Disc Dengan VivixTestimoni Slip Disc & Prolong Period sembuh dengan amalkan Vivix

Assalamualaikum wbt.
Saya Siti Roziana Bt Alias, berumur 33 tahun dan merupakan ibu kepada 3 orang cahaya mata. Saya seorang WAHM dan kini menetap di Puchong
Saya seorang yang agak aktif ketika di universiti dahulu. Bola jaring, kayak dan aktiviti rekreasi lasak menjadi pilihan ketika itu. Pendek kata..jatuh terseliuh, lebam dan injured dah jadi rutin saya. Akibatnya belakang mula sakit hingga ke tapak kaki.
Pernah juga saya pergi mengurut kerana kecederaan yang saya alami tetapi kerana tempat mengurut itu agak jauh dari Universiti itu sekali sahaja saya ke sana. Dan saya pendam sakit itu kononnya tak mahu terlalu memikirkannya dan berharap ia akan baik sendiri suat…

ESP & B Complex Ikhtiar Bantu Ani Untuk Bertenaga

Buat apa tu?
Ada yang tengah, berehat, bekerja senyumlah
Senyum memberi aura yang positif , kita tarik aura-aura positif je! ESP & B Complex Ikhtiar Bantu Ani Untuk Bertenaga nampak tak mana Ani? (tutup muka)
Kenal diri ani, ani sangat suka bergerak, mungkin boleh kata lasak, tak duduk diam
Kalau ani duduk diam maknanya adalah tu something wrong, tak sihat , bad mood, tidur hihi
Tapi, bila lasak sangat, memerlukan tenaga yang mencukupi, apa ani buat ikhtiar untuk bertenaga?
Ani ambil ESP & B Complex setiap hari.
Berbeza Hari Ani Ambil ESP Dan Tak Ani pernah cuba untuk tak ambil ESP, atau stock ESP dah habis kat rumah, lepak lu kaedahnya hihi, hari ani tak ambil ESP tulah hari yang ani cepat penat, tenaga tak sampai ke paras sepatutnya..kita sendiri tahu badan kita kan. Aktif kita bagaimana
Plus kalau ambil ESP, perut ani akan berbunyi tepat pada masa kriuk kriek, tanda makan.
Tapi, kalau tak ambil ESP, ani boleh skip je waktu makan atau tangguhkan dalam beberapa jam lamanya, sungguh tak …

10 Panduan Untuk Ibu Bapa Bagi Keselamatan Anak

Sebagai Ibu Bapa, menjadi tanggungjawab untuk memastikan keselamatan anak berada pada tahap terbaik.
Kes jenayah, penculikan semakin manjadi-jadi
Panduan sebagai langkah berjaga-jaga 10 Panduan Untuk Ibu Bapa Bagi Keselamatan Anak
Ibu bapa perlu memberitahu anak-anak perancangan dengan tepat. Destinasi dan tujuan kepada anak-anak mengenai destinasi yang bakal dikunjung. Contoh, pusat membeli belah tujuan untuk membeli pakaian seragam sekolahPastikan anak-anak dikenakan pakaian yang mudah dikenali sebagai contoh baju yang bewarna terang untuk mudah dikenal pasti terutamanya ditempat awamKanak-kanak pada usia awal atau sebelum persekolahan kerap menghadapi masalah untuk ingat nombor telefon ibu bapa kan? lagi alamat rumah mereka sendiri. Biasakan kanak-kanak membawa kad nama ibu bapa yang lengkap dengan nombor untuk dihubungi jika berlaku sebarang kemungkinan yang tidak diinginiIbu bapa perlu memastikan anak mereka tidak lari daripada perhatian mereka ketika berada di tempat awam, terutama…

15 Kecuaian Ibu Bapa & Masyarakat Terhadap Anak

Tiada siapa yang boleh menjangkakan sesuatu perkara buruk yang akan berlaku kepada diri, anak dan keluarga.
Malah,ada yang bersikap berlepas tangan sehinggalah perkara itu benar terjadi kepada mereka
Kecuaian boleh membawa sesuatu yang tidak diingini berlaku

15 Kecuaian Ibu Bapa & Masyarakat Terhadap Anak   Lambat ambil anakAdakalanya ibu atau bapa selalu terlambat mengambil anak daripada sekolah sehingga anak-anak menunggu di luar pintu pagar sekolah. Hal ini tidak patut berlaku kerana bahaya sangat terdedah Tidak peduli anakMelebihkan kerja daripada anak. Sanggup membiarkan anak menunggu lama di sekolah gara-gara menyiapkan kerja terlebih dahulu Biarkan anak main seorang diriDi padang permainan, ada segelintir ibu bapa yang sanggup membenarkan anak-anak bermain seorang diri tanpa ditemani sesiapa Buat tidak tahuBukan tidak takut atau tidak peka dengan isu semasa, tetapi ada ibu bapa yang beranggapan kes penculikan mungkin tidak akan berlaku kepada mereka. Namun, tiada siapa yang boleh …