Resepi Beauty Mango Smoothie Shaklee

Sebenarnya, malam tadi sempat ani buat Beauty Mango Smoothie Shaklee

Tak susah, semudah ABC sahaja

Pantas, Cepat dan Tuntas

Resepi Beauty Mango Smoothie

Beauty Mango Smoothie
Ini hasil yang telah ani buat

Bahan-Bahan Beauty Mango Smoothie Shaklee

Bahan-Bahannya Adalah :
  • Mangga 
  • ESP
  • Performance Drink
  • Collagen Shaklee
  • Air

Cara penyediaan Beauty Mango Smoothie

Anda  boleh tengok video di bawah :



Semoga Bermanfaat! :)


Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya,Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID :1073895

"Do What You Love"

Tanda-Tanda Luaran Pada Badan Manusia

Sebenarnya apa-apa yang kita rasa pada badan ada tandanya

Tanda sama ada ianya baik atau bukan

Apakah tandanya?

Tanda-Tanda Lauaran Pada Tubuh Badan Manusia


Tanda-Tanda Luaran Pada Tubuh Badan Manusia

  • MATA
Ianya bertindak balas dengan keadaan hati
  1. Mata menjadi merah : Hati mengandungi paras toksin yang tinggi. Mata menjadi merah menandakan badan kita sedang dalam proses pembuangan toksin
  2. Mata menjadi kabur : Sering berlaku pada waktu pagi. Menandakan proses penyeimbangan hati sedang berlaku
  3. Keluar tahi mata : Fungsi hati lemah, pembuangan toksin sedang berlaku. Ini juga menunjukkan badan mengandungi asid berlebihan
  4. Keluar air mata : Gangguan emosi yang bersangkut dengan hati atau bebanan berat
  5. Ketegangan mata dan kelopak : Tekanan perasaan kerana tidak puas hati atau bebanan yang berat
  • HIDUNG
Hidung mempunyai hubungan rapat dengan paru-paru dan kerongkong
  1. Selsema : Proses pembuangan toksin di bahagian keronkong. Badan mengandungi asid berlebihan kebiasaannya suhu badan meningkat
  2. Hidung sumbat : Paru-paaru mengandungi toksin yang berlebihan. Proses menyeimbangkan masalah alahan hidung
  3. Bersin : Proses membuang toksin di bahagian keronkong dan proses menyeimbangkan masalah alahan hidung
  • Batuk
  1. Batuk keluar kahak : Proses membuang toksin di bahagian keronkong
  2. Batuk tanpa kahak : Paru-paru mengandungi toksin berlebihan. Kebiasaannya, kahak pekat keluar selepas beberapa hari makan RG
  3. Batuk dan berasa gatal di keronkong : Proses membuang toksin di bahagian keronkong dan paru-paru biasanya berlaku pada orang yang banyak merokok atau terdedah kepada udara yang tercemar
  • Kerongkong
  1. Kerongkong kering. Proses membuang toksin sedang berlaku diseluruh badan. Ini adalah tanda bahawa kita memerlukan banyak air untuk membuang toksin
  2. Sakit keronkong. Seperti di atas. Paras keracunan lebih serius
  • Bibir (Berkaitan dengan fungsi sistem penghadaman)
  1. Bibir pucat : Sistem penghadaman yang lemah, perut mengandungi angin, kurang darah disebabkan oleh sistem penghadaman yang kurang sempurna dan mengakibatkan kekurangan zat besi. Sepatutnya diperkuatkan fungsi penghadaman dahulu sebelum memakan zat besi
  2. Bibir kering dan pecah. Perut mengandungi banyak bahan toksin
  • Mulut dan Lidah : Berkaitan dengan fungsi jantung dan sistem pengedarah darah
  1. Lidah atau gusi bengkak, sakit : Menunjukkan jantung mempunyai masalah, seperti lemak yang berlebihan, injap menjadi lemah, saluran koronari tersumbat dan lain-lain lagi
  2. Lidah, tisu mulut atau gusi menjadi pecah-pecah (ulser). Menandakan darah mengandungi asid berlebihan
  3. Mulut berbau busuk. Proses penyeimbangan fungsi perut untuk pembuangan toksin
  • Telinga : Berkaitan dengan buah pinggang
  1. Telinga terasa tersumbat : Buah pinggang mengandungi toksin berlebihan
  2. Telinga berdengung : Sedang merawat buah pinggang yang lemah. Biasanya, tapak kaki terasa sakit ketika bangun pagi dan sakit itu hilang setelah berjalan-jalan
  • Kulit Berpeluh
  1. Peluh masin : Badan mengandungi lebihan asid urik
  2. Pelu berbau : Badan menyingkirkan toksin melalui perpeluhan
  • Ruam Dan Bisul
Badan menyingkirkan toksin yang berlemak dan toksin yang tidak larut dalam air
  • Kulit gatal dengan ruam
Proses menyingkirkan toksin melalui kulit akibat terlalu banyak memakan ubat yang mengandungi bahan kimia
  • Kulit pecah dan berair
Proses pembuangan toksin yang larut dalam air. Sapukan serbuk Ganoderma pada kulit berkenaan
  • Rambut Gugur
Menandakan fungsi buah pinggang yang lemah. Selepas proses gugur, rambut akan tumbuh semula dengan lebih sihat dan subur

  • SENDI-SENDI, TANGAN DAN KAKI
  • Sakit Sendi
  1. Rasa panas. Ia menunjukkan terdapat luka di bahagian sendi berkenaan dan tanda-tanda penyakit gout
  2. Tidak rasa panas. Tanda-tanda sakit lenguh (rheumatism)
  3. Sakit dibahagian bahu. Menandakan saluran darah telah menjadi keras dana fungsi metabolisme tidak seimbang
  • Kebas Tangan 
Pengaliran darah di bahaagian atas badan tidak lancar
  • Kebas Tangan Kiri Dan Lengan
Tanda-tanda lemah atau sakit jantung. Jika rasa kebas menjadi sakit di bahagian lengan dan kekal di sana, ini menandakan serangan sakit jantung mungkin berlaku
  • Kebas Kaki
Pengaliran darah di bahagian bawah badan tidak lancar
  • Sakit Tapak Kaki
Menandakan buah pinggang lemah. Biasanya, disebabkan oleh kekurangan senaman dan duduk terlalu lama
  • Sakit Tumit Kaki
Menunjukkan kelemahan fungsi alat kelamin
  • Rasa Panas Di Tapak Kaki 
Penyeimbangan fungsi buah pinggang akibat lemah tenaga batin
  • Gatal di Celah-Celah Jari Kiri
Menunjukkan tanda awal penyakit kaki busuk (Hong Kong Foot)

Ilmu ini sepenuhnya milik 

Pn. Rusnani Omar
Penolong Pendaftar
Unit Keselamatan & Kesihatan Pekerjaan
Universiti Malaysia Perlis


Semoga Bermanfaat! :)


Jom Berbusiness Shaklee

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar.Kehadiran Anda amatlah dialukan

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"



Tanda-Tanda Dalaman Pada Badan Manusia

Sebenarnya apa-apa yang kita rasa pada badan ada tandanya

Tanda sama ada ianya baik atau bukan

Apakah tandanya?

Tanda-Tanda Dalaman Pada Badan Manusia


Tanda-Tanda Dalaman Pada Badan Manusia


  • KEPALA
Secara amnya, segala tindak balas berlaku di bahagian kepala mempunyai kaitan dengan sistem pengaliran darah, jantung dan saraf otak

  1. Pening/ Sakit Di Bahagian Depan Kepala : Bahagian atas menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi manakala bahagian bawah tengkuk menunjukkan penyakit tekanan darah tinggi atau tekanan darah
  2. Sakit Kepala & Rasa Gas Keluar Dari Telinga menandakan penyakit migrain
  3. Bisul Terjadi Di Kepala menandakan pembuangan toksin sedang berlaku. Kadang-kadang dikaitkan dengan penyakit migrain
  4. Rasa pening yang memusing menanda kurang darah atau pengaliran darah tidak lancar
  • MULUT/KERONGKONG/LIDAH
  1. Loya/Muntah : Tanda penyakit lelah, pembuangan bahan toksik dari bahagian perut
  2. Muntah Darah : Darah merah menandakan pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian kerongkong dan darah hitam pula menandakan pembuangan tisu yang sudah rosak di bahagian perut misalnya penyakit ulser
  • LIDAH RASA TEGANG DAN PENDEK: Tanda sakit jantung
  • KELUAR AIR LIUR YANG PEKAT. Proses pembuangan toksin dari kerongkong akibat jangkitan kuman
  • KENCING
  1. Kerap Kencing menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran
  2. Air Kencing Berkapur menunjukkan penyakit batu karang dalam buah pinggang
  3. Air Kencing Berminyak menunjukkan buah pinggang mengandungi kotoran berlemak
  4. Air Kencing Pekat Berwarna Coklat menandakan proses pembuangan toksin sedang berlaku
  5. Air Kencing Berdarah : Penyakit batu karang atau buah pinggang luka
  • BUANG AIR BESAR
  1. Cirit Birit/ Kerap Buang Air Besar : Membersihkan kotoran/kerancunan dari usus besar. Cirit birit dengan serta merta selepas memakan RG, menandakan penyakit barah di bahagian usus besar
  2. Sembelit : Membersihkan toksin dari usus kecil
  3. Najis Berdarah : Darah Merah menunjukkan masalah penyakit buasir atau barah di bahagian usus. Darah hitam pula masalah penyakit ulser perut
  4. Najis Berwarna Hitam : Menunjukkan proses pembuangan toksin di bahagian usus sedang berlaku
  • BADAN
  1. Rasa Sakit secara amnya segala kesakitan badan adalah disebabkan saluran darah. Sakit menyucuk menandakan prosses menyeimbangkan urat saraf, sakit sengal menandakan luka di dalam badan, sakit menyentap proses menyeimbangkan urat saraf yang berkaitan dengan organ-organ badan. Sakit menegang proses melancarkan pengaliran darah
  2. Badan Terasa Berat/Malas/ Lenguh : Badan mengandungi asid yang berlebihan. Proses penyeimbangan
  3. Badan Terasa Panas : Bahan mengandungi asid yang berlebihan. Ini menandakan badan memerlukan banyak air untuk menjalankan proses pembuangan toksin
  4. Badan Terasa Ringan : Menandakan badan segar dan proses awet muda sedang berlaku
  • RASA TAKUT MENGEJUT : Lemah fungsi buah pinggang. Tenaga batin lemah
  • CEPAT NAIK DARAH/MARAH : Fungsi hati lemah. Tekanan darah tinggi
  • RASA BIMBANG DAN TAKUT : Sistem paru-paru yang lemah
  • RASA SERONOK ATAU BIMBANG TANPA SEBAB
  1. Sistem jantung yang lemah
  2. Sistem saraf otak yang lemah
  3. Masalah pengaliran darah
  • SUKA BERFIKIR DAN BERKHAYAL : Sistem pengahadaman yang lemah

Ilmu ni sepenuhnya milik

Puan Rusnani Omar
Penolong Pendaftar
Unit Keselamatan & Kesihatan Pekerjaan
Universiti Malaysia Perlis

Semoga Bermanfaat! :)


Jom Berbusiness Shaklee

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Beza Lelaki VS Perepmuan

Dari segi luaran lelaki perempuan sangatlah berbeza

Tapi, ada lagi berbeza

Apakah dia?

Oh..Lelaki VS Perempuan


Lelaki VS Perempuan

  • Lelaki tarik nafas lebih dalam daripada wanita, manakala wanita tarik nafas lebih kerap daripada lelaki
  • Sistem badan lelaki dan wanita tak sama. Lelaki lebih banyak perlukan oksigen berbanding wanita supaya mereka dapat menukarkannya jadi tenaga
  • Lelaki memiliki tulang anggota lebih panjang berbanding wanita. Tulang wanita bukan sekadar lebih kecil malah susunannya berbeza disebabkan wanita diciptakan TUHAN dengan struktur tubuh bagi melahirkan anak
  • Lelaki lebih menggunakan pengamatan tumpuan. Manakala wanita menggunakan lebih pengamatan luas dan membesar. Pengamatan lelaki ibarat cahaya laser yang menumpu kepada sesuatu objek. Manakala, pengamatan wanita ibarat lampu suluh, yang membuka, menampakkan banyak benda
  • Lelaki lebih memberikan tumpuan matlamat utama manakala perempuan mengambil tahu semua perkara dari yang kecil sehingga besar
  • Pilih warna merah atau biru? Lelaki lebih banyak memilih merah manakala wanita pula memilih biru
  • Wanita lebih berani. Lebih dari 55% wanita memeriksa giginya secara rutin berbanding hanya 40% kaum lelaki yang mengamalkan rutin ni
  • Lelaki lebih bertindak mengikut fikiran dan akal, manakala perempuan bertindak mengikut kata hati atau perasaan
  • Rata-rata wanita tidur malam lebih 1 jam berbanding lelaki
  • Di Amerika, wanita menggunakan waktu hampir dua kali lebih banyak untuk berbelanja dibanding lelaki.

Semoga Bermanfaat ! :)


Jom Berbusiness Bersama Legasi Ankabut


Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642 
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

4 Tips Hilangkan Bau Ikan Lepas Siang

Memasak, ikan yang hanyir perlu dibuang baunya

Ada ke selera makan, makanan bau ikannya kuat? Tak sesuai

Ada yang guna daun pisang? Boleh juga tapi ada ke cara yang lebih mudah dan selamat? Ada :)

4 Tips Hilangkan Bau Ikan Lepas Siang


4 Tips Hilangkan Bau Ikan Selepas SIang

  • Asam Jawa
Selesai ikan siap disiang dan potong,  basuh ikan sampai bersih. Kemudian, lumurkan ikan dengan asam jawa dan biarkan seketika. Selepas itu, cuci sehingga bersih. Cara paling ramai yang buat kan?

  • Garam
Selepas ikan telah disiang dibuang perut dan dibasuh. Ambil beberapa sudu garam dan gaulkan dengan ikan. Ia berkesan untuk mengurangkan bau, mematikan kuman dan menghilangkan lendir. Tak bestnya kalau guna method ni, rasa manis pada ikannya berkurangan

  • Limau
Caranya adalah dengan potong limau. Kemudian, gosokkan limau yang dipotong tadi ke atas semua badan ikan sehingga bahagian dalaman ikan (bahagian perut yang telah kosong setelah dibuang). Gosok sehingga limau tinggal hampas

  • Cuka 
Cuka digunakan jika lendir ikan terlalu susah untuk dihilangkan selepas cuci banyak kali. Tak perlukan penerapan yang lama. Hanya perlu bilas ikan sekali lalu dengan cuka makanan. Sental dan kemudian terus basuh. Jangan biarkan ikan terkena cuka yang agak lama

Basic H Hilangkan Bau Ikan Selepas Siang


Tahukah korang? Basic H mampu untuk hilangkan bau ikan dan segarkan sayur yang  telah layu, Jangan dibuang taw sayur yang layu, seperti biasa hanya gunakan beberapa titik Basic H. Sungguh menjimatkan

Basic H dari hampas kelapa. Bahan semulajadi.



Keistimewaan Basic H

Testimoni Basic H Shaklee


Semoga Bermanfaat! :)


Anda Berminat Dengan Basic H Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar, Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Apa Maksud Vivix Telah Di Patenkan?

Bagi yang memang mengambil supplement Shaklee, pasti tidak asing dengan Vivix

Ramai sukakannya kerana kebaikannya

Jangan tak tahu, Vivix telah dipatenkan taw!

Apa Maksud Vivix Telah Di Patenkan?


Vivix Di Patenkan

Salah satu kepada Vivix telah dipatenkan adalah takde mana-mana company yang boleh ambil ramuan Vivix melainkan Shaklee. Hak milik kekal Shaklee

Apa Yang Telah Di Patenkan?


  • Proses Cold Filling Extraction
Cold Extraction bermaksud buah-buahan yang digunakan di dalam Vivix di press untuk mengeluarkan patinya dengan suhu yang rendah

Ada proses yang menggunakan air panas atau suhu panas, proses sebegini boleh menurunkan kualiti produk walaupun hasilnya mungkin lebih

  • Gabungan Polifenol
Untuk beri kesan maksimum, Vivix bukan hanya ada Resveratrol tetapi mempunyai juga gabungan Polifenol. Umpama kita menelan Anggur Muscadine sebiji 

  • Semulajadi, tanpa pengawet dan stabil
Jika kita letak Vivix atas meja. Vivix tak meruap. Andai letak dalam freezer, Vivix tidak membeku. Dan tindakan itu bukanlah dengan bantuan bahan-bahan kimia. Tidak! Vivix daripada bahan semulajadi.

  • Vivix 10x lebih berkuasa
Vivix dipatentkan sebagai cecair yang mengandungi Antioksidan,Resveratrol dan Polyphenol yang tinggi sehingga 10 x ganda lebih berkuasa. Tiada lagi produk anti aging yang mempunyai kuasa 10 kali ganda antioksidan melainkan Vivix

  • Kandungan asas kepada Vivix adalah Anggur Muscadine
Anggur Muscadine bukan anggur biasa taw. Besarnya sebesar bola golf, mampu pertahankan diri sendiri dan kulat dan kerosakan taw. Hanya Vivix yang mendapat patent Anggur Muscadine sebagai kandungan utama

Bestnya Anggur Muscadine adalah ia mempunyai kandungan Resveratrol yang tinggi dan mampu melawan radikal bebas walaupun hidup liar dan berada di kawasan yang agak lembap

Vivix hanya 1 sudu teh setiap hari.

Kebaikan Vivix Melalui Kajian Secara Saintifik


4 Bahan Utama Ramuan Vivix



Kebaikan Vivix Melalui Kajian Secara Saintifik

Video Tentang Vivix




Semoga Bermanfaat! :)


Anda Berminat Dengan Vivix Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"


6 Contoh Hadiah Hari Guru Yang Paling Disukai

Bila sebut tentang Guru, pengorbanan mereka tak terperi.

Guru pertama pastilah Ibu kita, di susuli dengan Para Guru di Sekolah, Institusi Awam, Guru secara langsung dan Guru secara tidak langsung

Hanya ALLAH sebaik-baik balasan kebaikan kalian

Jazakallahu Khairan Khatiran

6 Contoh Hadiah Hari Guru Yang Paling Disukai


Hadiah Guru

Sebenarnya bagi ani, apabila menjadi guru, guru tak kisah pun hadiah asalkan anak muridnya mampu untuk berjaya dalam akademik. Paling terbaik berjaya dunia akhirat in syaa ALLAH Aamiin

Namun, seiring dengan pengorbanan tak terperi, kita (anak murid) pasti ingin beri sedikit hadiah tanda penghargaan kepada seorang guru

Hadiah yang boleh diberi pada guru adalah :

  • Kad Tulisan Sendiri
Maksud ani luahan murid sendiri, kejujuran dari murid sendiri, lagi-lagi jika pelajarnya sekolah rendah. Percayalah, apabila guru dapat kad, pasti guru akan tersenyum, ani masih simpan kad yang ani dapat dari murid. Sangat berharga!

  • Bunga
Bagi guru yang sukakan bunga, tak perlu bunga sejambak, sekuntum pun guru hargai. Bagi yang sukakan bunga, jangan, pasti akan meletakkan tempat yang terbaik dan jaga sebaiknya

  • Peralatan Guru
Tak perlu susah-susah, bagi pen merah, atau marker pen juga sangat guru hargai. Pen merah sebatang dan ikat riben, cukup! Percayalah, guru akan guna peralatan itu dengan sebaiknya. Hadiah, pulang kembali kepada murid :)

  • Ucapan
Tak perlu fikir jauh berapa ringgit perlu dikeluarkan untuk hadiah guru, jangan paksa ibu ayah untuk beli hadiah. Cukup sekadar tunjuk belajar betul-betul, berjaya, ucap hari guru dan salam. Itu sudah memadai

  • Beri hadiah yang mampu guru guna
Ada yang berkemampuan, boleh beri sesuatu yang guru akan guna. Mug, tudung, tie. Sesuatu yang bermanfaat. Makanya, yang memberi juga akan dapat pahala sebab guru gunakannya kembali

  • Beri supplement
Supplement yang baik untuk kesihatan guru. Guru sihat in syaa ALLAH, mampu beri terbaik dalam proses pengajaran dan pembelajaran.

Ani & Cikgu Matematik

Dalam banyak-banyak guru, ani teringat cikgu matematik ani. Hanya ALLAH sebaik-baik balasan kebaikan cikgu!

Masa ani form 4 dan form 5, ani ada cikgu matematik. Nak jadi cerita. cikgu yang sama. Cikgu garang! tapi sebab ani tak faham, ani akan tanyalah, walaupun bila tanya kena cubit ke apa ke..

Satu hari cikgu pernah cakap dengan ani. Cikgu sakit! badan cikgu ni kena tebuk, cikgu keluar masuk hospital macam rumah (begitu ayatnya)

Sayu kan? Seorang guru yang sakit masih datang sekolah semata hanya untuk mendidik anak bangsa.

Tapi bila ani fikir balik, cara ani didik ada ikut macam cikgu matematik ani. Betul, Tak faham ani lebih suka ajar berdepan, murid ke depan, datang dekat ani, ani pusing tengok murid buat kerja, paling senang selesaikan kat whiteboard walaupun tak faham, biar ramai-ramai dapat ilmu sambil pegang pembaris. Betullah, terikut gaya cikgu. Salah kenalah pembaris tu , pukul sayang.

Cikgu, Terima Kasih!

Kelebihan Vivix


Kelebihan Vivix Shaklee

Vivix Shaklee

Vivix sel yang tidak baik diganti dengan sel yang baik dan bukannya sel yang rosak.

Semoga Bermanfaat! :)

Anda Berminat Dengan Vivix Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang
ATAU
Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri
Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Kisah Tentang CEO Shaklee : Mr Roger Barnett & Bagaimana Dia Jatuh Hati Dengan Shaklee

Bagi yang mengambil Shaklee, pasti tahu foundernya adalah Dr Forrest C Shaklee

Supplementnya semua berasaskan daripada bahan-bahan semulajadi dan juga selamat

Tapi ada yang lebih menarik, bagaimana Mr Roger jatuh hati dan terus membeli Shaklee

Kisah Tentang CEO Shaklee : Mr Roger Barnett

CEO Shaklee : Mr Roger Barnett

Mr Roger sebenarnya dilahirkan dalam keluarga yang business minded. Dia beli Shaklee sebab jatuh cinta pada produk.

Seorang family man, pintu masuk office beliau di Plasenton, nama yang terteraa kat pintu adalah nama anaknya

Dia suka highlight business Shaklee ni business family. Tahu kan business ni boleh diwarisi?

Dia suka ulang,

"Mari kita bantu ramai orang dapat kesihatan yang lebih sempurna. Mari kita bantu ramai orang amalkan gaya hidup sihat. Mari bantu orang untuk dapat kehidupan dan kesihatan lebih baik di masa depan"

Bagaimana Mr Roger Barnett Jatuh Hati Dengan Produk Shaklee?


Produk Shaklee

"..For years, the Barnett family lived like most Americans. Then, in 2004, they got an unexpected wake up call that changed the way they clean their home and treat the environment

Sloan and Roger say they began to notice their son Spencer's health problems when he was just 3 years old. At first, Sloan says her son coughed continuously. One day, his heart was racing, so she rushed him to the emergency room.

"I don't think we knew whether we were going to lose him or not," Roger says. "They told us that he had a respiratory issue. They thought he might be developing asthma."

Sloan says she began researching chemicals that can irritate the lungs and found them in a startling location, inside her home. According to a physician, some household products-like bathroom cleaners, disinfectants, floor cleaners and oven cleaners-contain toxic chemicals that can trigger an asthma attack.

As soon as the Barnetts learned that cleaning products can be hazardous to their health, Sloan says they cleaned out their cabinets and made their home a place where everyone could breathe easier.

After throwing out common household cleaners, Roger discovered the Shaklee Corporation, a company that had been producing natural cleaning products for 50 years.

Sloan and Roger began using these eco-friendly cleaners inside their house, "We thought they worked terrifically, "Roger says

"The great news is the Spencer has never had to go back to the hospital since we switched our products and that really speaks it all for us."

The Barnetts liked the products so much, they bought the company! Now, Sloan says she tries to live in a way that's responsible to the health of her children and to the health of the planet.

Perbezaan Shaklee



Perbezaan Shaklee

Produk Shaklee :

  • Sentiasa Selamat
Keselamatan adalah amat penting di Shaklee dan standard tiada bandingannya. Shaklee menjalankan lebih 350 ujian pada setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran merbahaya. Shaklee menjalankan lebih daripada 80,000 ujian kualiti setahun bagi memastikan ketulenan sebenar dan kebolehan potensi

  • Sentiasa Berkesan
Shaklee bertanggungjawab memberikan produk yang berkesan. Ia terbukti daripada pemilihan bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen. Kajian yang dijalankkan menunjukkan mereka yang mengambil supplement Shaklee lebih daripada 20 tahun mempunyai kesihatan yang lebih baik

  • Sentiasa Mesra Alam
Selama lebih 50 tahun, Shaklee telah meneraju dalam pergerakan alam sekitar sehingga menjadi syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral bagi mengimbangi gas rumah hijau. Shaklee bertanggungjawab dalam mencipta produk yang benar-benar selamat untuk anda, rumah juga bumi.

** Produk Shaklee untuk pasaran Malaysia telah disahkan Halal oleh Islamic Service of America (ISA), badan yang diiktiraf oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM)



Semoga Bermanfaat! :)



Jom Business Dengan Legasi Ankabut

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

6 Tips Kurus Tanpa Menyeksakan Diri

Ada yang beranggapan diet perlukan seseorang kelaparan, menyiksakan dan membosankan.

Diet perlu tahu apa terbaik

Ikut pakar nutrisi shaklee, untuk kurus jangan lupa 3 ni, jaga makan, senaman juga supplement.

6 Tips Kurus Tanpa Menyeksakan Diri





  • Makan banyak di waktu pagi
Pada waktu pagi, tubuh memerlukan tenaga yang cukup tinggi. Oleh sebab itu, sangat penting pengambilan makanan yang secukupnya pada waktu pagi. Mengikut penyelidikan yang dibuat di Virginia Commonwealth University, wanita yang mengambil 600 kalori ketika bersarapan dikatakan dapat menurunkan berat badan sehingga 20kg dalam masa 8 bulan. Sedangkan mereka yang makan lebih sedikit, hanya mampu menurunkan berat badan sekitar 4.5 kg sahaja. Walau bagaimanapun, kualiti makanan yang dimakan pada waktu pagi hendaklah diambil kira. Sarapan lengkap yang mengandungi 15% protein, 30% lemak, dan 55-60% karbohidrat dikatakan dapat membekalkan tenaga dan membantu proses menurunkan berat badan yang berlebihan

  • Makanan enak tidak di larang!
Diet melulu memaksa seseorang untuk makan makanan yang rasanya hambar dan kurang enak!. Mengikut kajian yang dilakukan oleh The Smell & Taste Treatment and Research Foundation di Chicago, makanan yang mempunyai citarasa yang lazat akan mendorong seseorang untuk berasa cepat kenyang, meskipun makan dalam kuantiti yang sedikit

  • Boleh makan selepas 7 malam
Selama ni ramai yang beranggapan, metabolisme tubuh akan menjadi lebih rendah dan lambat pada jam 7 malam dan ke atas. Hakikatnya,masih boleh lagi menikmati sepinggan nasi dengan lauk yang lengkap. Cuma,apa yang perlu  di elakkan adalah semangkuk aiskrim coklat dan beberapa potong kek keju yang lazat. Diet tidak akan membuatkan seseorang terseksa!  Masih boleh menikmati kudapan,asalkan ia tidak lebih dari 150 kalori. Walaubagaimanapun, ia bukan pasport untuk makan apa sahaja yang terlintas di fikiran, pilih yang terbaik, seimbang dan kurang lemak.

  • Cukup tidur tidak mudah lapar
Jangan takut GEMUK, meskipun seorang yang kuat tidur. Sebenarnya waktu tidur mereka yang bertubuh besar lebih sedikit berbanding mereka yang kurus. Maka oleh disebabkan itulah perlukan tidur yang cukup supaya otak dapat merangsang hormon yang dapat membantu menahan selera makan.

  • Banyakkan minum
Minum lebih air putih sebelum makan akan mendorong seseoran berasa cepat kenyang. Tapi, perlu di ingat, masalah berat badan bukan semata-mata lebihan lemak yang terkandung di dalam badan, sebaliknya masalah toksin yang terkumpul di dalam organ tubuh juga  antara penyebab tubuh menjadi gemuk

  • Sering ketawa
Tidak perlu menangani sebarang masalah dengan serius, ia menambahkan lagi stress dan mendorong untuk makan lebih banyak. Cuba atasinya dengan ketawa, sikap yang ceria dan sering ketawa akan meningkatkan suhu badan, denyut jantung dan menegangkan otot perut. Cubalah berubah dan tertawalah selama 15 minit sehari. Kalori di dalam badan akan terbakar sehingga 14,600 kalori dalam setahun.

Cara Kurus Dengan Betul Dengan Set Detox Parasit Shaklee


Cara Kuruskan Badan Dengan Betul Sambil Buang Toxin Dalam Badan from iReach HD on Vimeo.


Detox mampu menurunkan berat badan, mengawal selera makan, mencantikkan kulit, menjadikan nafas lebih segar, menjadi pemikiran lebih fokus, mengurangkan alergi, mencantikkan rambut, membantu melambatkan proses penuaan, menjadikan tubuh lebih sihat dan memperbaiki kehidupan.

Semoga Bermanfaat! :)


Anda Berminat Dengan Set Kurus Shaklee?



 Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

7 Cara Untuk Mencegah Bau Kaki

Masalah bau kaki ini sungguh tidak mengenakkan baik orang yang mengalaminya atau orang yang berada di sekitarnya.

Kaki berpeluh boleh berlaku kepada semua dan menimbulkan masalah fungus atau kulat dan bakteria penyebab kepada bau yang kurang enak

Jika ia dibiarkan terlalu lama, ianya memerlukan rawatan perubatan selanjutnya

7 Cara Untuk Mencegah Bau Kaki


Cara Untuk Mencegah Bau Kaki

Ada beberapa tips untuk menghilangkan bau kaki, di antaranya adalah :

  • Sekiranya kaki mudah berpeluh, bersihkannya dengan sabun lebih kerap bagi mengelakkan kesan peluh terkumpul terlalu lama
  • Keringkan kaki dengan tuala bersih dan sapukan bedak sebelum memakai kasut
  • Kaki juga perlukan semburan anti bau. Boleh juga menggunakan semburan anti peluh yang kebiasaannya telah dicampurkan dengan bahan anti bau (deodoran). Namun, elakkan semburan jika kaki mengalami kecederaan seperti luka
  • Sentiasa berganti stoking. Boleh juga memilih stoking dari bahan kapas yang boleh menryerap peluh
  • Boleh memakai stoking dua lapis sekiranya kaki mengeluarkan peluh yang berlebihan
  • Pilih kasut dari jenis terbuka atau sandal. Ia adalah kerana kasut tertutup akan meransang peluh, dan mengundang kuman bersarang seterusnya mengeluarkan bau. Pilih kasut bukan dari bahan plastik yang boleh menghalang udara keluar masuk. Serta, jangan pakai kasut yang sama dua hari berturut-turut
  • Rendamkan kaki di dalam air suam, kemudian sapukannya dengan losyen atau berstoking sebelum tidur

Semoga Bermanfaat! :)



Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Ibu Hamil Cergas Bertenaga Dengan Set Ibu Hamil Shaklee

Vitamin bukanlah ubat Vitamin bantu untuk lengkapkan nutrient yang tiada atau hilang pada tubuh Nutrisi lengkap mempengaruhi tahap ...