Skip to main content

Buah-Buahan & Sayuran Kini Banyak Terjejas Akibat Bahan Kimia?

Kita sering terdedah dengan pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang menjejaskan kesihatan

Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrient. Hakikatnya, nutrient hanya boleh didapati dari pemakanan

Buah-buahan dan sayuran mungkin terjejas dan tercemar akibat racun serangga atau bahan kimia lain

Benarkah?

Buahan & Sayuran Kini Banyak Terjejas Akibat Bahan Kimia?




Ani percaya tentang ni. Masih segar lagi dalam ingatan, pak cik dekat Pasar Tani cakap berapa banyak kali sayur-sayuran ini di racun supaya ianya beri tampak segar. Sayur yang segar selalunya menarik perhatian ramai orang untuk membeli.

Katanya, memilih sayur segar sangat pun bahaya. Belum lagi yang masak mengambil masa yang terlalu lama, jadinya dah makan fizikal je, di mana nutrientnya? Tak naklah begitu.

Buah pula ada yang disuntik. Tembikai merah cantik ada yang disuntik. Untuk kita, pasti kita memilih yang tampak cantik segar walhal dah disuntik dengan bahan kimia.



Hakikatnya sekarang begitulah. Zaman dulu dan sekarang sangatlah berbeza. Kita ambil buahan dan sayuran untuk mendapatkan nutrient di dalamnya. Tetapi, dengan semburan racun seranggga, bahan kimia dan yang lain-lain sekarang, bukanlah sesuatu yang mencukupi. Pengambilan vitamin sangat penting.

Pengambilan vitamin setiap hari membantu memberikan nutrient yang tiada atau hilang pada tubuh.

Pilihan Ani Vitamin Semulajadi : Shaklee


Kesihatan adalah tenaga, kecergasan dan kesejahteraan. Orang yang sihat kita nampak dia bertenaga dan mudah melakukan aktiviti sehariannya.

Ani memilih vitamin semulajadi yang ani tahu ianya baik untuk ani ambil dalam masa jangka masa pendek juga jangka masa panjang

Ani pilih vitamin semulajadi

Perbezaan Produk Shaklee


  • Sentiasa Selamat
Keselamatan adalah amat penting di Shaklee dan standard nya tinggi, Shaklee menjalankan lebih 350 ujian pada setiap ramuan baru untuk mengesan bahan pencemaran berbahaya. Shaklee menjalankan lebih daripada 80,000 ujian kualiti setahun bagi memastikan ketulenan sebenar dan kelebihan potensi

  • Sentiasa Berkesan
Shaklee sangat bertanggungjawab dalam memberikan produk yang berkesan. Ia terbukti berkesan daripada pemilihan bahan-bahan semulajadi yang paling halus dan tulen. Kajian yang dijalankan juga menunjukkan mereka yang mengambil supplement Shaklee lebih daripada 20 tahun mempunyai kesihatan yang lebih baik.

  • Sentiasa Mesra Alam
Selama lebih 50 tahun, Shaklee telah meneraju dalam pergerakan alam sekitar sehingga menjadi syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral bagi mengimbangi gas rumah hijau. Shaklee bertanggungjawab dalam mencipta produk yang benar-benar selamat untuk diri, rumah juga bumi.

Semoga Bermanfaat! :)


Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Comments

Popular posts from this blog

Posisi Dalam Permainan Bola Jaring

Ani pernah main Bola Jaring, teman kawan main erti kata lain mula-mula main belasah huhu
Seriously, Permainan Bola Jaring tak sama dengan Permainan Bola Keranjang
Ada posisinya juga ada peraturan nya sendiri 
Di situlah permulaan  mengenali Bola Jaring :)
Posisi Dalam Permainan Bola Jaring

comel kan? hehe. Shoot! :D
Posisi PemainSatu pasukan mempunyai 7 pemain utama dan 3 orang simpanan. Tugas lain-lain setiap seorang :)
Goal Keeper (GK)Goal Keeper atau di kenali sebagai Penjaga Gol. GK perlu menjaga kawasan jaringan dan menghalang penyerang pihak lawan berada di dalam kawasan jaringan. GK boleh keluar masuk di kawasan gol.Untuk GK, GK perlu bekerjasama dengan GD (Goal Defence) 
Goal Defence (GD)Dia adalah pertahanan untuk gol.Tugas Utama GD adalah menghalang penyerang dari membuat jaringan. GD boleh menerima hantaran tengah dan menghalang hantaran atau mengawal pemain dalam sama ada di kawasan tengah mahupun kawasan gol. GD perlu menjaga GA (Goal Attack) pihak lawan sama ada di kawasan gol,…

Makna Lagu Mirai e Nyanyian Kiroro Dalam Bahasa Melayu

Al kisahnya begini, tengah blogwalking ternyanyi lagu Mira e Eh!!! hehe
 Lagu ni sangat popular satu ketika dulu kan, 
Jadi layankan jelah hehe :)
Makna Lagu Mirai e Dalam Bahasa Melayu

Hora, asi moto wo mite goran Ayo, lihatlah langkah kakimu
Korega anata no ayumu michi Itulah jalan hidupmu
Hora, mae mo mite goran Ayo, lihat juga ke depan
Arega anato no mirai Di sanalah masa depanmu
Haha ga kureta takusan no yasashisa Begitu banyaknya kasih sayang yang telah Ibu berikan
Ai wo idaite ayumeto furikaesita Dengan cintamu aku mengerti kehidupan yang silih berganti
Ano toki wa mada osanakute iminado siranai Saat itu aku terlalu kecil untuk mengerti semua
Sonna watashi no te wo nigiri Isyoni ayunde kita Ibu membimbingku selalu menjalani masa depan
Yume wa itsumo sora takaku aru kara Cita-cita yang tinggi setinggi langit
Todokanakute kowai ne dakedo oi suzukeruno Bila tak tercapai memang menyedihkan, namun jangan berhenti berharap
Jibun no sutori dakara koso akira metakunai Tentukan langkah dan masa depanmu, jangan…

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid

Wanita atau para gadis pasti risau apabila haid nya datangnya lambat.
Paling tak digemari apabila haid lambat, dan datangnya dengan senggugut. Sangat Memeritkan!
Apakah puncanya dan makanan yang membantu dalam pengaliran haid?
Punca Haid Datang Lambat
Tekanan Tekanan mental juga satu punca yang mempengaruhi jumlah hormone (GnRH) yang boleh mengganggu ovulasi dan seterusnya menghentikan atau melambatkan pengeluaran haid
Perubahan Dalam JadualKebiasaannya ini berlaku apabila kerap bertukar syif dan tidak mempunyai kitaran yang teratur yang boleh mengganggu sistem badan seterusnya mengganggu kitaran haid.
Berat Badan BerlebihanBerat badan berlebihan mengganggu keseimbangan hormon estrogen dalam badan. Kebanyakan haid wanita dan kesuburan akan kembali normal jika berat badan menurun.
Ubat Pencegahan KehamilanPengambilan pil perancang, suntikan mahupun ubat boleh menyebabkan perubahan hormon dalam badan yang boleh mengganggu kitaran haid. Apabila seseorang berhenti daripada penggunaan ubat penceg…