Monday, 29 December 2014

Alhamdulillah, Fitnah Di Bersihkan


Ani terpanggil untuk berkongsi rakaman tentang penjelasan fitnah yang terjadi ke atas Master Farah Wahida . Master Farah dan suami adalah mereka yang bertungkus lumus dalam membantu mendapatkan bantuan untuk mangsa-mangsa banjir. Keikhlasan nya terlihat namun di salah ertikan bagi mereka yang tidak mengerti.

Rakaman Video Penjelasan Di MHI TV3




Dugaan Besar Untuk Orang Yang Kuat

Ani pasti mereka tidak patah semangat. Bukan mereka sahaja malah sesiapa sahaja yang memberikan khidmat bantuan pasti halangan-halangan yang datang mereka akan atasinya. Kerana hati mereka bukan mengejar tempat di dunia, mereka mengejar tempat di sisi Nya,

Hulurkan Bantuan Ringankan Beban

Hulurkan seberapa banyak bantuan kepada mangsa-mangsa banjir. Moga usaha kita semua diberkati Allah 

Facebook Master Farah : Farah Wahida


"Kerana sifat kasih sayang itu kita bersatu"


Seorang Ayah Pasti Risau Akan Anak Perempuannya Kan!

Idea menulis entri kali ni betul-betul baru dapat dari minda (fresh dari kepala hehe)

Ayah @ Abah @ Papa @ Abi pasti risau akan keadaan anak perempuannya. Anak lelaki risau jugak tapi tak serisau apabila menjaga anak perempuannya.


Risau Keselematan Anak Perempuannya

Idea menulis entri ini apabila Ani nak balik sendiri dari office (lambat). Abah call 2 kali balik pukul berapa, dengan siapa dan naik apa?. Sebenarnya banyak kali abah tanya kalau Ani berjalan atau balik seorang. Dan sebenarnya, seboleh-boleh abah nak ambil Ani dan ikut Ani pergi A, pergi B dan pergi mana-mana. 

: Kalau tak ikut pun, dia tahu ke mana anak perempuannya pergi. Kalau dekat, balik sendirilah kan. 

Sifat Seorang Ayah Memang Begitu!


Ani tahu bukan abah Ani je yang rasa begitu. Sebenarnya, semua yang bergelar bapa pasti rasa begitu. Walau hujan, ribut taufan pasti seorang bapa ingin tahu keadaan anaknya. Jika kita keluar dengan kawan segerombolan pun  pasti seorang bapa ingin tahu dengan siapa anaknya berjalan, dengan siapa anaknya berkawan. Paling penting lokasi juga pukul berapa balik

Bagi Ani bukan seorang bapa je yang merasa begitu. Jika kita mempunyai abang, pasti dia juga punyai sifat "pelindung"

Ehem.. bukan abang sayang tiada ikatan, abang kandung yang penuh kasih sayang :D

Rimaslah asyik tanya "kat mana, pergi mana"... AWAK KAT MANA?


Awak kat mana? Awak kat mana? Tanya Taufik Batisah hehe

Bayang yang tengah berkawan, pasti akan jawabkan soalan si Dia dengan seboleh-bolehnya tak nak dia berkecil hati.

Soalan ni deep.
Kalau ayah @ bapa kita tanya bagaimana?

Ada seseorang pernah kata dengan Ani, "Jagalah Abah sementara dia masih ada"
Ringkas dan very meaningful.

Nasihat ni dia bagi dekat Ani apabila dia baru sahaja kehilangan ayahnya.


Anak, Kita Bawa Nama Ayah Kita!


Jujur Ani bukanlah anak yang baik. Nak balas jasa mereka membesarkan Allah, tak terhitung pengorbanan mereka.

Anak (harap Ani juga tak lupa nasihat ni..)

Yang penting bagi gadis yang belum berkahwin
Ke mana kita pergi, kita membawa nama ibu ayah kita.

Orang tak kata kita jahat  Tapi orang akan sebut nama mak ayah kita kalau sesuatu terjadi

"Kau tengok tu, anak Si Pulan begitu.. begitu..

Alah, Apa Susah Tak Payah Dengar Kata Orang!


Betul! Itu kata kita! Kata ibu ayah kita
Yang menyampaikan kepada mereka dan cerita yang di sampaikan

Ani percaya ibu bapa kita mengenali kita lebih daripada orang lain. 
Ibu bapa tahu sifat peribadi anaknya
Yang tak betul, mereka pun malas nak layan (walaupun mereka akan selidik juga)
Tapi kalau betul, pasti hati mereka terluka..

Nasihat Mama Ani


Mungkin boleh diguna pakai untuk kalian juga

Jika benar seorang lelaki itu mencintai anda, dia sesekali takkan sentuh anda sebelum halal. Dan dia juga akan ambil anda dengan cara terhormat

Mungkin ada yang kata itu tak up to date lah. Tapi, Ani very tradisi. Ani sangat percaya dengan nasihat mama Ani. 

Kan bagus kalau ada yang terus jumpa ibu ayah untuk berkenalan dengan anaknya! Itu lebih baik . Paling baik terus meminang.! ada berani? hehe

Pucuknya untuk anak dan gadis :


. Jaga diri. Jaga hubungan dengan Allah, Allah akan jaga kita. Ingat mak ayah, kita berjalan membawa nama mereka

. Jangan malu untuk membawa ibu bapa berjalan walau bagaimana pun keadaannya. Caranya.. , tingkahnya.. peribadinya.. kerana semasa kecil dulu dia tidak pernah malu dan mengeluh untuk membawa kita berjalan.

. Hargai sementara mereka masih ada. Hilang mereka tiada galang gantinya 

Semat dalam hati, untuk jadi anak yang baik,Penyejuk mata. Penenang hati .. In sha Allah :)



Tuesday, 23 December 2014

Tiada Duit Simpanan. Bagaimana Untuk Menabung?

Seringkali, kita berhadapan dengan masalah untuk menabung

Nak menabung, tapi tak tahu bagaimana cara yang tepat

Mari Ani kongsikan cara menabung. Moga ianya bermanfaat!

6 Tabung Untuk Sentiasa Tersenyum :)


Kenapa gambar tabung buluh?
sebab dulu mama suka kasi kami adik beradik tabung.
Salah satu tabung yang diberi adalah tabung buluh :)


  • Necessity : 55%

Tabung ini adalah untuk keperluan kita dalam bulan tersebut. Gunakan 55% daripada setiap bulan.

  •  Financial Freedom Account : 10%

Tabung ini tak boleh keluarkan. Bila sampai masa baru boleh keluarkan. Ingat! Keyword : Jangan keluarkan! Sebab tabung ini boleh dikira sebagai langkah masa hadapan supaya kita boleh dapat Financial Freedom Account. Contoh : Beli rumah, sewakan mahupun buat homestay :D (tak bergantung kepada gaji kerja semata :) )

  • Long Term Spending : 10%

Tabung ini pula untuk jangka panjang. Contoh macam duit belanja kahwin, Pergi ke Makkah untuk menunaikan haji dan sebagainya

  • Education : 10%

Ilmu sangat penting untuk kehidupan. Tak kiralah ilmu apapun, peruntukkan 10% untuk perbelanjaan untuk upgrade dalam ilmu. 

  • Fun : 10%

Tabung ini perlu dihabiskan. Setiap 3 bulan perlu dikeluarkan dan gunakan sehabisnya untuk keluar bersama family. Jika sedikit mengikut peruntukan sendiri, takpe, boleh belanja family makan. tengok wayang mungkin,  mandi sungai sambil buat BBQ. Terpulang, ikut peruntukan daripada gaji masing-masing. 

Tapi betulkan, daripada kita belanja seronok untuk orang lain, kenapa tidak keluarga! Keluarga sangat penting! :D

Keluarkan setiap 3 bulan. Isi balik sampai 3 bulan. Make sure habiskan jangan tinggal sesen pun :)

  • Charity : 5%

Jangan lupa sumbangan atau sedekah kepada mereka memerlukan. Jangan risau untuk peruntukkan sebahagian duit gaji kita untuk mereka yang tidak berkemampuan. Sebab.. lagi banyak kita bagi, lagi banyak yang kita akan dapat . :) Letakkan 100% Percaya dan Yakin kepada Dia, Dia yang memberi rezeki kepada semua makhluknya.


Kuatkan Hati! Displin. Anda Boleh! :D


Ani tahu nak menyimpan amatlah payah.Tapi nak keluar amatlah mudah. Kuatkan hati untuk menabung. Displin. Untuk diri sendiri dan keluarga, Untuk masa sekarang dan akan datang. :D

Jom Menabung :)



Monday, 22 December 2014

Love What You Do!

"Don't waste your life trying to impress other people.
 Do what you love, love what you do"

Do What You Love

Biarkan gambar berbicara :D

Do What You Love

Tengok heading, Fuh rasa nak menari sekarang  (boleh tak keluar gambar emoticon whatsapp yang menari tu~~ngee)
Best bila kita boleh buat apa yang kita suka.
Tanpa paksaan, bebas bergerak laju menuju yang kita inginkan !

Pernah Rasa Kena Paksa?

Tanya Ani, Pernah!! hehe dan jujurnya rasanya sangatlah tak best! Yelah, faktor utama adalah sebab kena paksa. Buat rasa macam tak ikhlas je, Hati menjerit-jerit  cepatlah habis dan cepatlah selesai!

Buatlah Apa Yang Kita Suka!

Bila kita buat apa yang kita suka, Kita tak kisah penat kerananya.
Kita akan rasa nak buat lagi, lagi dan lagi! hehe :)
Dan kesannya..
Kita nak buat sampai habis dan berani berimpian.



Suka!


Kepochi


Master Norita

Semalam Ani pergi menimba ilmu bersama Master Norita. Sebenarnya ikutkan Ani tak boleh pergi, tapi sebab Ani nak sangat, dan yakin Ani dapat pergi (minta dengan Allah sungguh-sungguh) Alhamdulillah, dapat pergi!. 

Ani jumpa jalan yang Ani nak.  Ani harap anda juga jumpa apa yang anda inginkan. Berimpianlah dan Berusahalah. Moga kita sama-sama berjaya dunia akhirat.Jadikan dunia tempat untuk kita berusaha dan tempat untuk mengumpul bekalan untuk ke sana in sha Allah :D




Thursday, 11 December 2014

Penting : Penghentian Jualan Collagen Bermula 01 Januari 2015


Menunggu adalah satu penyiksaan

Lagi-lagi jika ianya adalah produk "kesayangan" .

Ala :,(

Penghentian Jualan Collagen Powder Bermula 01 Januari 2015


Terperanjat Pengumuman Collagen


Shaklee : "Due to Product Registration guideline change, Collagen will be unavailable for sale after Dec14' pending registration which takes 9-12 month . Hence, Shaklee is offering a special Buy 3 Free 1 promo now to support our valued distributors with sufficient products till product registration is achieved"


Collagen Powder


Tenangkan diri. Ceritanya begini.

Shaklee mengambil masa sedikit antara 9 hingga 12 bulan bagi mendapatkan  tempoh pendaftaran dan permohonan lesen baru . Ini kerana Shaklee memberi formulasi baru terhadap Collagen Powder Shaklee nya! :D

Selepas ini pasti Collagen Shaklee lebih TIP TOP. Wow! :D

Jadi penggemar Collagen Shaklee, Jangan sedih. 

Shaklee membuat promosi untuk anda sehingga 31 Disember 2014. 

Beli 3 Collagen Percuma 1.

Jangan lepaskan peluang. Beli terus untuk 1 tahun.

Tak terigau-igau kemudian hari :)


Lebih Jimat Lagi Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

+ Beli 3 Collagen Free 1
+ Free Membership
+ Cash Back Next Month 

Beli sambil dapat pulangan duit :D

 Jom Jadi Ahli Shaklee



Nak Order Terus Collagen Shaklee?



Pesan Sekarang

atau

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements


"keriangan berShaklee di kongsi bersama"

Tuesday, 9 December 2014

Demam Tapi Tak Nak Makan Ubat

Kisahnya begini,

Bila demam, Ani adalah antara orang yang tak suka pergi klinik :X

Melainkan pergi semata-mata untuk ambil MC , tak larat nak pergi kerja :,(

Tetapi,

Ani bukanlah orang yang akan biarkan demam berterusan ,

Ani ambil ni untuk mengurangkan demam :D

Demam
Bila demam muka mesti tak cantik kan? Macam kat atas~ngee

Ani ambil Supplement Shaklee :D

Supplement Shaklee Untuk Demam


Vitamin C

Vitamin C membantu meningkatkan sistem imun badan, mengelakkan selsema dan membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang baik

Performance Drink

Performance Drink minuman tambahan tenaga. Ia membantu memberi tenaga dan stamina serta mengandungi imbangan elektrolit yang sempurna bagi mencegah dehidrasi


Kenapa Ani Memilih Supplement Shaklee Berbanding Ubat?

Sebab pertamanya adalah supplement bukanlah diperbuat daripada dadah mahupun bahan kimia yang akan memberi kesan negatif untuk jangka masa panjang. Tetapi supplement Shaklee diperbuat daripada bahan semulajadi seperti makanan seharian kita :)

Sebab lain nya juga adalah UBAT merawat KESAN penyakit atau tanda-tanda sakit manakala
SUPPLEMENT membantu merawat PUNCA penyakit. Supplement mengandungi nutrisi yang diperlukan oleh sel badan setiap hari.


Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee



Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?



Pesan Sekarang


atau

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee di kongsi bersama"

Friday, 5 December 2014

Resepi Mudah : Kek Batik

Sebenarnya tiba-tiba rasa teringin nak buat Kek Batik ~ngee

Sedap makan ramai-ramai,

Maka, terhasillah idea untuk berkongsi resepi Kek Batik

Resepi Mudah : Kek Batik

Kek Batik

Gambar Google : Ani punya belum siap lagi. Ada rezeki, Ani tunjuk Ani punya  :D

Bahan Yang Di Perlukan Adalah :

  • 2 cawan Milo
  • 2 sudu besar Serbuk Koko
  • 1/2 tin susu pekat manis (nak kurang pun boleh, ikut masing-masing :D )
  • 1 buku Buttercup
  • 1 packet biskut Marie 
  • 1 sudu kecil Esen Vanilla

Cara-Caranya  :

  1. Cairkan butter dalam periuk. Selepas butter cair, masukkan susu pekat,.Gaul sebati dengan penggunaan api sederhana.
  2. Masukkan Milo dan Serbuk Koko di dalam periuk. Gaul sebati. Pastikan milo tidak berketul-ketul
  3. Kemudian, masukkan Esen Vanila dan Gaul 
  4. Masukkan Biskut Marie yang telah di patah-patah ke dalam periuk dan gaul rata
  5. Angkat dan letakkan dalam bekas yang telah di alas dengan plastik . (Plastik sebab nak mudahkan nanti bila nak angkat kek batik keluar dari bekas nanti)
  6. Padat-padatkan kek batik dalam bekas. Caranya dengan tekan belakang sudu dekat permukaan kek batik. 
  7. Biarkan 4 jam dalam peti ais.
  8. Angkat dan Makan

Mudah kan? :D

Boleh lah makan bersama keluarga tersayang:D


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements

Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee



"keriangan berShaklee di kongsi bersama"

Wednesday, 3 December 2014

Vitamin C & Vitamin E : Promosi June 2015


Ani sangat teruja dengan Promosi June 2015

melting~~~~

Sebab Promosi nya adalah : Vitamin C & Vitamin E Yeay! :D

Terujanya Vitamin C !!!!!!


Tahu tak?  Pernah tahun lepas sebulan setengah Vitamin C takde stok. Bayangkan, Hari ni dapat taw ada, esok Ani pergi branch, habis huhu (sadis)! Bagai si gadis menunggu putera idamannya muncul di hatinya (wah! gitu ayat hehe) 


Bagi sesiapa yang pernah terjebak dengan saat menunggu, pasti taw betapa bernilainya Vitamin C ni. :D

Penangan Vitamin C Shaklee

 7 botol Vitamin C Shaklee

Cerita Ani Tentang Vitamin C & Vitamin E


Ani memakai kedua-duanya sekali. Bukan sahaja Ani, habis semua ahli keluarga Ani (perempuan) memang  memakainya hehe

Ani suka ambil Vitamin C sebab dia adalah kolagen murah! Vitamin E pula untuk sunblock semulajadi. Sunblock Ani bila travel Vitamin E la :D

Kelebihan Vitamin C Shaklee

  • Merangsang penghasilan kolagen dari dalam kulit
  • Menegangkan kulit muka
  • Mengecutkan jerawat
  • Mencerahkan muka
  • Menyegarkan wajah
  • Meningkatkan imun tubuh
  • Membantu dari terkena selsema batuk

Kelebihan Vitamin E Shaklee

  • Membantu memudarkan parut
  • Melawan kesan penuaan
  • Mencegah kanser payudara dan prostat
  • Meningkatkan kesuburan lelaki dan wanita
  • Vitamin cinta bagi suami isteri
  • Meningkatkan kualiti dan kuantiti sperma

Keunikan Vitamin C Shaklee

  1. Kerana Vitamin C nya dari ekstrak jagung
  2. 1 tablet Vitamin C = makan 7 1/2 buah oren
  3. Vitamin C nya perlepasan jam demi jam , jadi ianya tidak membazir dan dibuang terus
  4. Boleh di buat sebagai masker
  5. 1 botol Vitamin C tahan makan 6 bulan

Keunikan Vitamin E Shaklee

  • Vitamin E mengandungi ekstrak biji anggur untuk membantu mengatasi masalah kanser serta awet muda
  • Ia mengandungi Selenium bagi memberikan penyerapan yang optimum
  • Boleh dibuat sebagai masker dan diletakkan pada kulit bermasalah
  • 1 botol tahan makan selama 4 bulan

Promosi Vitamin C & Vitamin E Shaklee

Promosi Jun Vitamin C & Vitamin E


Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee


Jadi Ahli Shaklee


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Pesan Sekarang

atau


sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @Luvsupplements
fb @ Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Thursday, 27 November 2014

Mengguling-Guling Angkara Gastrik!

Sakitnya..Hanya yang pernah rasa tahu

Tak boleh nak cakap apa.

Rasa nak sihat cepat dan tak nak rasa sakit tu! 

Gastrik

Gastrik Mengguling-Guling :,(


Kes diri sendiri semasa zaman persekolahan

Mengaku memang tak jaga makan. Nak makan, makan, tak nak makan, tak yah makan (walhal perut dah kembung dengan angin)

Lambat makan? Lagi lepas tu malas nak makan

Makan & Ani masa sekolah, ada..ada, lambat.. biar, tak lapar.. tak yah makan.

Sehinggalah..

Satu hari selepas maghrib, mengguling-guling atas katil, 

Jumpa doktor dan temui jawapannya

Tahu : Rupanya Gastrik!


Selepas dah tahu Ani sebenarnya gastrik (masa zaman sekolah. Alhamdulillah, sekarang tak :D ) adalah makan sikit, asal makan la. Takde takyah, kita buat hal sendiri hehe tapi kuantiti makanan bertambah makan dari masa sebelum tahu ada gastrik

Gastrik memang ada tapi takde macam dulu : mengguling-guling!

Sehinggalah..


Sekali Lagi : Mee Kari & Air Oren


Bulan puasa dalam mood beberapa hari nak menyambut Hari Raya yang mulia bersama saudara mara. Buka puasa dengan Mee Kari & Air Oren. Terbaik wokkk! Nak taw apa jadi? Menangis sakit huhu 

Sepupu bawa pergi klinik,  seperti di jangka tiada lain : Gastrik

Tanda-Tanda Gastrik


Bagi mereka yang nak tahu, aku gastrik atau tak? Ini tandanya.
Sebaiknya bila sakit terus berjumpa kepada Doktor atau pergi ke klinik berhampiran tempat tinggal anda. 

Tandanya :
  • Sakit perut pada bahagian atas perut @ abdomen
  • Rasa senak, berangin atau pedih
  • Rasa tidak selesa
  • Kembung, sendawa berulang kali dan kerap kentut selepas makan
  • Rasa mual (loya) dan muntah
  • Hilang selera makan
  • Berat badan turun, najis menjadi hitam seperti tar, muntah mengandungi darah atau bewarna gelap seperti kopi (peringkat teruk)

Set Gastrik Shaklee


Sungguh, Set Gastrik Shaklee bukanlah ubat. Ia hanyalah supplement dalam penjagaan kesihatan untuk masa kini dan akan datang.

ESP


  • ENERGIZING SOY PROTEIN
ESP adalah sumber  protein unggul daripada kacang soya .ESP membantu dalam menuetralkan keasidan dalam perut. Nutrient protein yang terkandung dalam ESP  membantu dalam membina sel-sel badan yang baru bagi menggantikan sel-sel rosak akibat dihakis oleh asid hidroklorik semasa proses pencernaan



OsteMatrix


  • OSTEMATRIX

Mengandungi kalsium, magnesium dan Vitamin D yang dapat membantu menuetralkan asid yang telah memasuki esphagus yang menyebabkan pedih ulu hati. 

Peppermint Ginger Plus


  • PEPPERMINT GINGER PLUS
Membantu memberi rasa nyaman dan ketidakselesaan perut. Boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas sebagai minuman herba semulajadi

Testimoni Set Gastrik Shaklee

Testimoni : Gastrik
\
Testimoni : Gastrik



Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee

Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?



Pesan Sekarang

atau


sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb @ Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Wednesday, 26 November 2014

Tahniah Untuk Anak-Anak UPSR


Hari ini result UPSR keluar

Alhamdulillah dan Tahniah atas usaha mereka selama ini.

Di sebalik pelbagai dugaan ( peperiksaan yang perlu di ulang kembali) , ia tidak sedikit pun mematahkan semangat anak-anak ini untuk berjaya!

"Cikgu, Doakan Saya Esok Nak Ambil Keputusan UPSR"


Sebenarnya, sejuk hati cikgu bila anak-anak yang pernah mereka ajar minta untuk doakan kejayaan mereka. 

Yakinlah! Sebenarnya tiada seorang guru pun di dunia ni nak tengok anak muridnya jatuh duduk terlingkup. Tak! Garang macam mana pun, pasti hati kecil seorang guru ingin melihat kejayaan mereka. 

Tahniah! Anda Hebat!


Tahniah


Anak-anak yang menduduki UPSR ini terlah berusaha untuk mendapatkan yang terbaik untuk diri sendiri, keluarga juga orang yang berada di sekeliling mereka.

Mereka layak di beri pujian

TAHNIAH ANAK-ANAK! ANDA HEBAT!

Jangan Gusar Jika Tak Dapat Apa Yang Di Inginkan


 Tidak Mengapa. Asalkan anak-anak ini telah berusaha sedaya upaya itu adalah perkara yang menggembirakan

" Kejayaan kecil mesti dirai untuk mendapatkan kejayaan lebih besar pada masa hadapan!"


Kejayaan Besar Datang Tepat Pada Waktunya!


Cerita di ambil daripada Abu Razan . Cikgu yang disebutkan adalah merujuk kepada Isteri Abu Razan.

"Kisah Penolong Jurutera di FINAS"

Cerita bermula di Tingkatan 1.  Suatu hari ketika cikgu perlu meninggalkan kelas untuk sementara waktu, dia telah berpesan kepada anak muridnya itu, "Nanti awak ambil nama budak-budak yang bising". Selesai sahaja berkata demikian, berderai gelak tawa daripada murid sekelas. kerana..

"Cikgu, dia tak pandai tulis lah cikgu"

Dia tak pandai menulis apatah lagi membaca ketika di Tingkatan 1. Maka, cikgu itu mengajarkan dia membaca dan menulis. Setiap masa terluang, dia pasti berjumpa cikgu tersebut untuk "kelas tambahan"

Begitulah yang sering berlaku sehingga dia berada di Tingkatan 3. Ada perkembangan namun sedikit. Dia masih belum boleh membaca ketika menduduki PMR. Tetapi, dia tidak berputus asa.

Usahanya bersama guru  berterusan sehinggalah dia masuk tingkatan 5. Dia bakal menduduki SPM pula. Ketika ini, dia sudah boleh menulis karangan walaupun terdapat kesalahan ejaan di sana sini.

Dia cuma lulus 3 mata pelajaran dalam SPM. Dengan keputusan itu, dia tetap mahu melanjutkan pelajaran. Lalu, dia memohon untuk ke IKBN. Dia diterima dan langsung meneruskan pengajiannya di situ.

Usaha yang berterusan, dia akhirnya lulus dengan sijil seadanya. Dengan sijil yang ada dia memohon kerja. Janji Allah tetap benar, barang siapa yang berusaha, akan diganjarkan sesuai dengan usahanya. Dia diterima bekerja di NTV7 sebelum ditugaskan ke TV9

Tak lama selepas itu, dia mendapat tawaran di FINAS. Dia perlu mengambil ujian kerana keputusan akademiknya kurang baik. Tanpa ada segan, dia datang menemui cikgu terbabit untuk "tuisyen" matematik. Namun kejayaan tak semudah itu. Dia mengulangi ujian beberapa kali. Dan kini, dia adalah seorang Penolong Jurutera

Siapa sangka seorang budak yang tidak tahu menulis dan membaca sekarang ini menjawat Penolong Jurutera di FINAS


" Rai Kejayaan Sekarang Untuk Kejayaan Besar Akan Datang" 
Kejayaan Bermula Sekarang


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee



sms/whatsapp: 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee di kongsi bersama"

Sunday, 23 November 2014

Pukau! Langkah Menangani & Mengelak Angkara Pukau

"Nasib baik tak jadi apa-apa. Dibuatnya time pukau dah memang tak sedar, di bawa lari orang bagaimana?"

Seram. Rasa nak menangis!

Ada ke tengah takut , dikatanya begitu.

Pukau


Pukau


Sesiapa yang pernah terkena pukau, pasti tahu perasaan ni.

Takut, keliru, pening, risau dan sebenarnya pelbagai persoalan bersarang di hati. Tiada kata lain melainkan BUNTU!

Orang kata jangan fikir. Tapi kalau terbayang-bayang, bagaimana tak fikir kan?

Sungguh,Pukau boleh terjadi dalam pelbagai cara contoh  renungan mata, sentuhan atau pergerakan roh kepada orang yang dipukau melalui jampi mentera.

Langkah Keselamatan Untuk Wanita & Para Gadis


  • Jangan jalan seorang diri walaupun dah rasa diri  berani habis 
Bahaya datang tanpa di undang. Bahaya juga tak kenal tahap keyakinan kita untuk ketika itu. Untuk para gadis dan wanita, cari teman berjalan supaya mengelakkan kejadian yang tidak di ingini berlaku.

  • Sorok kerlipan emas
Jangan pakai emas yang terlalu banyak di khayalak ramai. Risau akan bahaya yang mungkin terjadi. Boleh pakai, pakai secara terlindung, rantai emas, subang, gelang tangan dan gelang kaki yang dilapik dengan pakaian yang menutup aurat

  • Pakai pakaian simple
Elakkan diri dari memakai pakaian yang terlalu menarik perhatian. Yang orang suka tengok lagi-lagi dan lagi sebab gadis dan wanita itu sifatnya menarik. Biar simple but nice. Simple is better.

Cara Menangani & Mengelak Pukau


Mengikut Dr Amran (Mastika 10, 1997)
  • Meminta perlindungan daripada Allah 
Baca Ayatul Kursi setiap kali selepas sembahyang dan sebelum keluar rumah. 

Ayat Kursi



  • Baca Doa 
Doa menghindari kemudharatan

Doa ni Ustaz pernah berpesan amalkan sebagai langkah bagi mengelakkan dari bahaya yang menimpa datang kepada kita

Doa ni juga elok dibaca 7 kali sebelum makan bagi mengelakkan santau dalam makanan.

  • Kekuatan roh : Buat apa yang disuruh, tinggal yang dilarang. Selalu letak pergantungan kepada Allah. Rapatkan diri dengan Al-Qur'an. Ayat-ayat Al-Qur'an penyembuh segala penyakit 


  • Buat perkara wajib dan sunnah seperti solat tahajud, solat sunat tasbih, solat sunat taubat, berzikir, wirid, selawat untuk mendekatkan dan menghambakan diri kepada Nya

Lemah Semangat


Jujur, Ani faham sangat perasaan orang yang pernah terkena pukau lagi-lagi kalau dah kena 2 atau 3 kali. Kita perlukan semangat dan kekuatan orang sekeliling. Orang sekeliling perlu membantu, Jika tengok dia dah lemah semangat, buntu, bacakan ayat suci Al-Qur'an kepadanya. Bukan kah Al-Qur'an penyembuh segala penyakit?

Tenangkan hati dengan zikrullah. Ya, ia mengambil masa untuk baik, kekuatan diri dan keadaan sekeliling in sha Allah boleh membantu :)

Dari segi kesihatan, B-Complex turut membantu dalam membantu menangani kemurungan,tekanan dan memberi tenaga.

Sungguh, Shaklee bukanlah untuk menangani namun ia membantu dari segi kesihatan.

B-Complex


Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Pesan Sekarang



atau

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
Fb@Instagram : Luvsupplements



"keriangan berShaklee di kongsi bersama"

Thursday, 20 November 2014

Resepi Ayam Bakar Madu Yang Sedap & Senang Di Buat Ketika Ber Camping

Ada yang nak ber camping dengan kawan-kawan?

Tapi tak tahu nak masak apa untuk malam hari?

Apa kata anda buat Ayam Bakar Madu . Mesti Sedap!

Resepi Ayam Bakar Madu. Yummy!

Ayam Bakar Madu


Bahan :

  • Ayam (1 Quarter)
  • 2 sudu besar kicap pekat
  • 2 sudu besar sos tiram
  • 3 sudu besar madu
  • 2 ulas bawang putih
  • 3 hirisan besar halia
  • 2 sudu besar cili kering

Langkah : 

  • Ayam dibersihkan terlebih dahulu
  • Gaulkan semua bahan tadi dengan ayam dan perapkan. Lebih lama lebih sedap (Ani suka perap semalaman)
  • Bakar dan Hidang

Selamat Mencuba! :D


Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Wednesday, 19 November 2014

Petua Mengurangkan Sakit Gigi Bagi Mereka Yang Takut Untuk Berjumpa Doktor!!


Sakit Gigi! Rasa Nak Nangis!!!

Nak jumpa Doktor, tapi takut!

Apa patut buat?

Petua Mengurangkan Sakit Gigi Secara Tradisional 


Sakit Gigi


Banyak petua sebenarnya untuk kurangkan sakit gigi, tapi kita bincangkan secara tradisional , Warisan khazanah dunia bertahun lamanya.

  • Bawang Putih
Bawang Putih adalah satu resepi yang digunakan untuk menyembuhkan gigi berlubang. 

Bagaimana caranya?

Ambil satu ulas bawang putih kemudian cincang dan ditaburkan sedikit garam kepadanya. 

Kemudian, Kunyah pada bahagian gigi sakit yang berlubang sampai rasa sakit hilang. 

Akhir sekali, kumur dengan air suam dah bercampur garam


Kenapa Bawang Putih?

Sebab Bawang Putih mengandungi zat yang mampu membunuh kuman dan bakteria yang terdapat pada gigi.


  • Garam
Garam kaedah biasa yang selalu kita buat . Mudah. Ambil garam dan campurkan dengan air suam, kemudian kumur.  


  • Ais batu
Ais batu membantu dalam  menghilangkan sakit pada gigi berlubang. Ambil ais batu, letak dekat kain buat secara tuam sekitar 10-20 minit bagi meredakan rasa sakit pada saraf gigi. In sha Allah, rasa sakit semakin hilang  


  • Cengkih
Cengkih bersifat anti-inflamasi, antioksidan dan antibakteria. Caranya, letakkan sedikit minyak cengkih ke kapas dan tempelkan pada gigi yang sakit atau campurkan beberapa titis minyak cengkih ke dalam gelas yang berisi air dan kumur.


Ani Guna Cara Moden! 


Percaya tak, Sakit Gigi Ani ambil Vivix .


Vivix

Vivix si merah yang very powerful!

Vivix ramuan 4 ekstrak botani melindungi dari peringkat sel.

Vivix terbukti 10X ganda lebih bertenaga daripada resveratrol, tidak mengandungi alkohol, dari bahan semulajadi tanpa pewarna tiruan dan perasa tambahan.

Kisah, Ani , Gigi & Vivix


Sebenarnya sebelum Ani operate gigi, Ani mengalami sakit gigi yang sangat sakit!.  Ani ada gigi lebih, jadi bila dia bersaing untuk mencari tempat tinggalnya dan penghidupannya, ia tersangatlah sakit!

Nak tak nak, Doktor kata memang kena operate. Sebelum menunggu hari untuk di operate, Ani  ambil 1 sudu setengah Vivix untuk kurangkan rasa sakit.

Alhamdulillah, 2 hari ambil Vivix, hilang sakitnya. :D

Kawan Ani,  Gigi & Vivix


Kawan Ani sakit gigi

Puas dia pulun macam -macam ubat kat kedai

Sudahnya,  Ani bagi dia ambil sedikit Vivix

Alhamdulillah, selang dua hari elok tak sakit

Alhamdulillah dengan izin Nya :)


Vivix Baik Untuk Kesihatan Keseluruhan


Vivix bukan saja boleh di ambil untuk sakit gigi tapi Vivix juga  untuk penjagaan kesihatan keseluruhan :D


Kelebihan Vivix


Nak Vivix untuk penjagaan kesihatan keseluruhan?

Lebih Jimat Jika Anda Menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Pesan Sekarang

atau

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani@Luvsupplements
fb@Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"

Vivix Membantu Untuk Dapatkan Kulit Cantik

Sebelum kita pergi ke Vivix untuk kulit cantik Saya jumpa fakta ini Membuatkan saya tersenyum~ngee Apa Benar Fakta Ini? ...