Muka Berjerawat Di Hari Persandingan? Oh No!


Setiap bakal pengantin pasti menginginkan kecantikan dan kesempurnaan di hari persandingan

Namun, kadangkala kehadiran jerawat mengganggu semasa hari pernikahan dan persandingan

Bagaimana untuk menanganinya?

Say "NO" to Acne!



Pengantin Berjerawat


Jerawat ialah masalah kulit yang berlaku pada bahagian kulit. Kebiasaanya ia selalu muncul pada kulit yang berminyak

Faktor Terjadinya Jerawat


  • Sentuh Muka Dengan Tangan Yang Kotor
Kulit tangan sangat sensitif pada muka .Apabila dalam keadaan yang sibuk, kita tidak perasan bahawa tangan kita telah menyentuh muka sebelum sempat kita membasuh tangan.

  • Faktor Gaya Hidup
Gaya hidup pola yang tidak sihat seperti kurang tidur dan merokok apabila menjelang persiapan perkahwinan.


  • Faktor Pemakanan
Makanan yang banyak kandungan lemak dan kalori tinggi seperti kacang dan makanan bergoreng

  • Silap Dalam Memillih Kosmetik
Salah satu penyebab kepada timbulnya jerawat adalah disebabkan kesalahan dalam memilih kosmetik yang tidak bersesuaian dengan kulit .Seperti kulit kemerah-merahan, pori besar dan timbulnya jerawat

  • Stress
Tekanan dalam persiapan perkahwinan juga mampu menimbulkan jerawat kerana apabila stress, peningkatan kepada kadar androgen seterusnya penyebab kepada timbulnya jerawat


Cantik Tanpa Jerawat
Cantik Di Hari Bahagia


Set Jerawat Shaklee

  • Vitamin E
Vitamin E

Ia membantu mengurangkan parut, meningkatkan ketahanan sel kulit, mengelakkan tisu teroksida menyebabkan kulit gebu

  • Vitamin C
Vitamin C

Membantu proses pembaikan tisu terutamanya bekas jerawat dan parut. Ia juga mengandungi kolagen yang membantu dalam menguatkan sel kulit

  • B-Complex
B-Complex

Membantu dalam mengurangkan stress dan kelesuan, membantu wajah kelihatan lebih segar dan tidak kusam

Jangan biarkan jerawat mengganggu hari bahagia Anda

Persiapan untuk yang lebih sempurna

Lebih baik di tambah dengan Shaklee Collagen Powder


Lebih Jimat Jika Anda menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Pesan Sekarang

atau


sms/whatsapp : 014-7222642
Shakle ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb @ Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee di kongsi bersama'

Comments

  1. bila jerawat timbul kat muka memang masalah besar...lagi lagi kalau ada majlis-majlis penting ketika itu kan

    ReplyDelete
  2. memang terbaik...vitamin shaklee bagus untuk kesihatan dan bagus juga untuk penjagaan kecantikkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul . Baik untuk kesihatan , kecantikan luar dan dalam. :D

      Delete
  3. stress memang mudah untuk mendapat..jerawat..kontrol emosi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kontrol emosi sangat penting supaya mengelakkan jerawat. Senyum selalu :D

      Delete
  4. terpaksa lah menghidangkan muka yg macam tu masa hari besar... apa nak buat... gambar pengantin kalau ada cacat sikit sini sana tak mengapa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau dah timbul time tu, terpaksalah. org datang walimatulurus nak tgk pengantin :D

      Tapi tak ley biar nanti macam cerita mah hehe (gurau viral di fb hehe :) )

      Delete
  5. Haha hujung - hujung tahun ini ramai yang nak langsungkan perkahwinAn, Jika ada masalah jeragat produk shaklee boleh menjadi penyelesaianya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Posisi Dalam Permainan Bola Jaring

Makna Lagu Mirai e Nyanyian Kiroro Dalam Bahasa Melayu

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid