Friday, 1 May 2015

Maksud Lirik Lagu Kun Anta

Dan sebenarnya Ani ada kawan dari kecik lagi

Yes, takde rasa kawan sebenarnya,  rasa adik beradik

Dia yang kenalkan Ani dengan lagu ni :D

Kun Anta


Lirik Lagu Kun Anta Dalam Bahasa Malaysia

Ketika ingin bersaing dengan yang lain,
Aku ingin meniru perwatakan luar dan dalamnya

Jadi, aku boleh jadi seorang yang lain
Hanya untuk berbangga

Dan aku sangka jika aku lakukan seperti itu aku akan dapat kelebihan

Tetapi yang ku perolehi hanyalah kerugian di atas perwatakan ku ini

Kita tidak memerlukan harta untuk menambah kecantikan,
Kecantikan dalaman (jauhari) ada di sini
Di dalam hati ia bersinar

Kita tidak perlu memandang pandangan orang lain untuk apa yang tidak ada
Yang tidak sesuai dengan kita, 
Itulah kecantikan kita
Semakin bertambah hingga ke atas

Jadilah diri kamu sendiri
Pasti akan menambahkan lagi kecantikan yang sedia ada

Sungguh aku menerima mereka
Tetapi tidak pula aku meniru perwatakan mereka

Melainkan apa yang telah aku terima itu aku telah redha

Aku ingin menjadi seperti diri aku sendiri
Inilah aku

Hal ini kurasakan sudah cukup 
Dan aku sangat pasti

Aku akan jadi mengikut kemampuan diriku
Aku tidak perlukan orang lain menerimaku

Aku akan jadi apa yang aku suka 

Kenapa aku perlu peduli tentang penerimaan mereka terhadapku?

Ani Suka Lagu Ni :)

Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

22 comments:

  1. sudah semestinya kita suka dengan diri sendiri..tapi pastikan diri kita tu jenis yang patuh perintah Allah dan Rasullulah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Ikut perintah Nya, itu yang sangat penting :D

      Delete
    2. setuju . Tapi Kalau Pendapat Orang Tentang Kita Tuh Ada Baiknya .. Kita Kena Ubah Diri Kita .. Kan ?

      Delete
  2. Jadi diri sendiri lebih baik. Kerana kita akanrasa sangat konfident didepan orang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul. Kak Nila, kita sama group #WOL 1. Ani cam by nama :D

      Delete
  3. Jadi diri sendiri lebih baik. Kerana kita akanrasa sangat konfident didepan orang.

    ReplyDelete
  4. Thanks ! Sya copy ehh ? Nak cover lagu ni , ahaha

    ReplyDelete
  5. Ade tak lirik lagu bahasa arab, tapi sebutan bahasa melayu.. kalo ade whassap sy ye.. puas cari x jumpe.. nk hafalkan.. hehehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana ada num hp nye hehe
      tapi Ani ada jumpa

      http://ananabil.blogspot.com/2015/04/lirik-lagu-humood-alkhudher-kun-anta.html

      Delete
    2. sorry Ani jawab guna blogger Jesnita. Terguna huhu Jesnita, blog cousin Ani :D

      Delete
  6. Ade tak lirik lagu bahasa arab, tapi sebutan bahasa melayu.. kalo ade whassap sy ye.. puas cari x jumpe.. nk hafalkan.. hehehe..

    ReplyDelete
  7. minta izin copy makna lagu ni boleh? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorry Natrah, terguna blog cousin Ani, Jesnita, cousin Ani :D

      Delete
  8. Ani skew lagu nie? Try la cover mesty best hee.. ;)

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum wahhh hehe thanks sebab share ye Ani!sngat membantu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumussalam, welcome. Harap begitu juga :D

      Delete
  10. Assalamualaikum. Best jugak lagu dan maksud liriknya ni ye..
    http://emiejohari-jarijemariku.blogspot.my/2015/09/backpackers-buddies-malaysia-family-day.html

    ReplyDelete

Vivix Membantu Untuk Dapatkan Kulit Cantik

Sebelum kita pergi ke Vivix untuk kulit cantik Saya jumpa fakta ini Membuatkan saya tersenyum~ngee Apa Benar Fakta Ini? ...