Resepi Nasi Goreng Thai


Sebenarnya senang taw nak buat Nasi Goreng Thai

Tak susah pun cuma tambah satu dua benda yang kita tak letak pada nasi goreng biasa

Lepas ni , jom buat Nasi Goreng Thai :D

Resepi Nasi Goreng Thai

Nasi Goreng Thai
gambar sekadar hiasan

Bahan-Bahan

  • 200 gm nasi putih
  • 10 gm cili kering-kisar
  • 5 gm bawang putih -kisar
  • 5 gm bawang merah - kisar
  • 30 gm isi ayam
  • 3 gm daun bawang
  • 10 gm tomato
  • 10 gm timun
  • 10 gm cili merah - hiris
  • 10 gm bawang besar - hiris
  • 30 gm pes tomyam
  • 1 biji telur
  • 1 sudu besar sos ikan

Cara Penyediaan

  1. Tumis bahan kisar (cili kering, bawah putih dan bawang merah tadi) sehingga naik bau. Pecahkan telur dan kacau hingga rata
  2. Masukkan nasi putih bersama pes tomyam, sos ikan dan perisa lain dan gaul rata. Angkat dan ketepikan.
  3. Goreng isi ayam yang dipotong dadu, angkat dan ketepikan. Hidangkan nasi goreng tadi bersama tomato, ayam, hirisan cili merah, hirisan daun bawang, timun dan telur dadar

Selamat Menjamu Selera :D


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"

Comments

  1. nyummm sedapnye ani...

    thanx for resipi ;)

    ReplyDelete
  2. hoo wajib ada pes tomyam baru cahayacinta tahu heee...boleh cuba ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah Suri, pes tomyam tu yang wajib hehe :D

      Delete
  3. yang penting perlu tambah pes tomyam..

    wah! saya juga suka masak nasi goreng

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan! nasi goreng bila-bila masa boleh makan :)

      Delete
  4. nampak sedap
    biasa makan nasi goreng kampung je hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu lagi kick, letak cili padi dengan ikan bilis . Sedap!! :D

      Delete
  5. Ohhh nampak macam senang jer..boleh cuba ni..biasa buat nasi goreng simple2 aje..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Posisi Dalam Permainan Bola Jaring

Makna Lagu Mirai e Nyanyian Kiroro Dalam Bahasa Melayu

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid