Sunday, 17 May 2015

Minuman Sihat Selepas Bersenam


Selalu selepas bersenam pasti rasa lapar dan haus

Tapi, boleh kah kita ambil air apa sahaja yang kita suka selepas bersenam?

Jom , pilihan minuman sihat selepas bersenam :)

Minuman Sihat Selepas Bersenam

Minuman Sihat Selepas Bersenam

  • Susu Coklat
Sedap kan! Ianya rendah lemak dan mampu membantu mengenyangkan perut selepas penat bersukan juga membantu mengembalikan tenaga yang hilang. Caranya mudah, ambil segelas susu coklat yang hangat bagi menghindari risiko kalori.Ianya juga baik untuk mengurangkan kerosakan otot :)

  • Jus Pisang
Jus Pisang kaya dengan kalium yang membantu dalam menjaga otot agar terhidar daripada masalah kekejangan otot. Senang cara buatnya adalah dengan campurkan ais batu dengan susu vanila rendah lemak ke dalam jus. Untuk lebih sedap, tambahkan kismis dekat atas :)

  • Yogurt
Ani suka Yogurt (tiba-tiba hehe). Yogurt mampu membantu mengembalikan tenaga. Khasiatnya sama seperti susu. Yogurt cepat mengenyangkan . Ramai yang ambil yogurt bersama strawberi atau perisa strawberi atau makan bersama taburan oatmeal :)

  • Jus Avokado
Lemak sihat dalam Jus Avokado baik untuk tubuh yang sedang berdiet. Ia mampu membantu mengenyangkan perut dalam tempoh masa lama. Ambil Jus Avokado bersama sesudu madu :)

Jangan Lupa ESP Shaklee Anda :)


ESP

ESP bukanlah susu .Ianya dari bahan soya kualiti tinggi. Sumber protein kualiti tinggi, membantu memberi rasa kenyang, memberi tenaga dan bantu untuk pertahanan imun badan


Nota kaki : Pastikan ambil makanan juga, ini adalah pilihan untuk minuman sihat selepas bersenam :)

Biar sihat semulajadi dengan cara yang betul :)



Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

6 comments:

  1. Dah lama tak bersenam..biasa minum susu coklat jer..tak pun air puteh jer..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena bersenam ni hehe, boleh jugak :D

      Delete
  2. salam. hee dh lama sy x bsenam ;p

    ReplyDelete
  3. salam..
    minum air kosong je..lg baik..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam,

      Boleh, terpulang. Ikut pilihan masing-masing :)

      Delete

Vivix Membantu Untuk Dapatkan Kulit Cantik

Sebelum kita pergi ke Vivix untuk kulit cantik Saya jumpa fakta ini Membuatkan saya tersenyum~ngee Apa Benar Fakta Ini? ...