Wednesday 24 September 2014

Tips Kesihatan & Vitamin Pilihan Tun Dr Mahathir Mohamad

Siapa yang tidak kenal dengan Tun Dr Mahathir Mohamad

Pemimpin Melayu yang disegani serata dunia

Masih mengeluarkan idea yang bernas dan jitu,  bagaimana Tun Dr Mahathir Mohamad menjaga kesihatannya?

Tips Kesihatan & Vitamin Pilihan Tun Dr Mahathir Mohamad


Tun Dr Mahathir Mohamad



Sebelum kita pergi jauh, ini adalah sedutan dari video yang telah diterbitkan oleh TV3 pada tahun 1997, bagaimana Tun Dr Mahathir menjaga kesihatannya.


Tips Penjagaan Kesihatan Tun Dr Mahathir Mohamad


  • Tidak Merokok
Sememangnya, merokok mengundang bahaya bagi kesihatan. Asap rokok mengandungi lebih kurang 4000 bahan kimia beracun dan lebih dari  63 bahan kimia  tersebut boleh menyebabkan barah. Kerana merokok juga boleh menyebabkan timbulnya penyakit hingga membawa maut.

  • Tidak Minum Arak
Sebagai seorang muslim, kita tahu bahawasanya arak itu sememangnya jelas haram di sisi Islam. Kesan pengambilan alkohol boleh melambatkan kadar penghantaran impuls saraf dan mempengaruhi sistem saraf pusat. Lebih teruk lagi, ia boleh merosakkan sel hati, mengurangkan penghasilan hempedu dan pengambilan berlebihan boleh membawa maut.

  • Makan secara sederhana
Makan secara sederhana. Tidak terlalu kenyang yang akan membuatkan kita berasa malas. Dalam hadith Rasulullah, Baginda pernah bersabda yang bermaksud " Perut adalah sumber penyakit dan berpantang adalah sebaik-baik ubat. Biasakanlah setiap tubuh dengan apa yang lazimnya". Tatacara yang dianjurkan Rasulullah S.A.W ketika makan ialah makan ketika lapar dan berhenti sebelum kenyang.


  •  Pengambilan Vitamin
Tun Dr Mahathir Mohamad memilih vitamin Shaklee iaitu Vita-Lea , Vita-Lea adalah multivitamin yang mengandungi kesemua vitamin yang diperlukan dalam tubuh bagi membantu mengekalkan kesihatan yang baik. 


Vita-Lea Shaklee


Vita-Lea memberikan formula yang seimbang dengan teknologi salutan mikro asid folik berpaten iaitu memberikan pembebasan segera di perut untuk meningkatkan penyerapan asid folik yang membantu dalam penghasilan dan pengekalan sel baru.


Vita-Lea Shaklee


Vita-Lea Iron Formula. Multivitamin & Multimineral

  • Tidur yang mencukupi
Pertumbuhan organisme tubuh mulai berlaku semasa kita tidur. Contohnya, tidur boleh mempertingkatkan hormon pertumbuhan dan menggantikan sistem imun kita. Orang dewasa yang mengalami keadaan kurang tidur akan menyebabkan berlakunya depresi berat. Keadaan kurang tidur menyebabkan depresi semakin bertambah.

"Pendek kata kalau kita amalkan cara hidup yang sihat..tidak mengguna rokok, terutama rokoklah dan arak, kita boleh sedikit sebanyak (mengurangkan risiko penyakit kronik), yang lain semua (penyakit) kurniaan Tuhanlah.. kita tak tahu.." (Tun Dr Mahathir Mohamad)


5  Tips Kesihatan Tun Dr Mahathir Mohamad. Sememangnya kesihatan adalah nikmat yang tidak ternilai. Dengan kesihatan, kita mampu berbuat kebaikan dan memajukan diri. Jaga kesihatan, sungguh tubuh yang Allah amanahkan ini adalah salah satu nikmat yang mampu kita berbuat kebaikan di atas muka bumi Nya


Anda inginkan multivitamin dan multimineral : Vita-Lea Shaklee?

Penjimatan berganda bila Anda menjadi Ahli Shaklee.

Jadi Ahli Shaklee


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Pesan Sekarang


atau

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb @ Instagram : Luvsupplements


"keriangan berShaklee di kongsi bersama" 

No comments:

Post a Comment

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...