Monday 8 September 2014

Kenapa Saya Pilih Shaklee?

Bila tengok tajuk di atas, Ani senyum sendiri. Jadi, anda juga boleh senyum sekarang hehe

Perasaan dia seperti jatuh cinta dengan Shaklee

Eh, dengan supplement pun boleh jatuh cinta? Eh! Bolehlah. Tak Kenal Maka Tak Cinta :P

Pengenalan Dengan Shaklee


Pengenalan dengan Shaklee

Ani mengaku Ani bukanlah orang yang jenis aware tentang kesihatan dulu..Nampak orang lain update Shaklee pun Ani pandang endah tak endah. Ya! Masa tu tak kenal Shaklee. Senang cerita sombong, buat tak taw je, tak rasa penting  huhu sadis!

Tapi, bila suatu peristiwa dan selepas tu Ani di approach oleh mak Ani untuk join Shaklee, Ani terus grab! Harus diketahui, mak itu bukan bermaksud mak kandung Ani, tapi upline Ani, kami panggil mak, nenek, moyang ha... kan dah macam satu family, ada susur galur you . :)


Kenapa Saya Pilih Shaklee? 


  • Bila Ani tahu pilihan tepat!
Eh! Ambil Shaklee pun  pilihan ke? Haruslah. Macam kita nak pilih barang. Kita pilih kan? Begitu juga Ani. Ani kenal dan pilih Shaklee bukan sebab orang tapi bila kita sandarkan segala keputusan berbalik kepada Sang Pencipta. Di situ Ani jumpa Shaklee. 

  • Bila sendiri rasa perubahan selepas ambil Shaklee
Tak payah tengok jauh-jauh, Ani balik kepada diri sendiri. Ani rasa lain selepas ambil Supplement Shaklee. Perlu di ingat berulang kali, Supplement bukanlah bertujuan untuk menyembuh. Hak Penyembuhan adalah milik Allah. Supplement hanyalah makanan tambahan bagi melengkapkan kembali nutrient yang hilang dalam badan.

Salah satu perubahan yang Ani dapat selepas ambil Carotomax. Orang panggil Ani mata laser hehe. Cari jumpa, sekelip mata seperti  laser. Alhamdulillah. Telinga peka, mata laser jaga-jaga ;P hihi 

  • Produknya Yang Selamat Dan Mesra Alam
Point paling penting yang perlu di pilih dalam pengambilan supplement adalah selamat. Make sure pilih yang selamat, tak nak ada effect yang memudaratkan sama ada short term mahupun long term. Shaklee telah menghabiskan berbilion dollar setiap tahun bagi ujian klinikal dan terbitan saintifik bagi memastikan ketulenannya terpelihara, Selamat.Berkesan Dan Mesra Alam. 

Sedikit info : Shaklee telah bermula pada 1915. Kini, dah dekat 100 tahun. Produk apa yang masih bertahan sehingga 100 tahun? Tidak kah ianya sesuatu yang best untuk diterokai? wah gitu.  Tiada keraguan!

Jodoh kuat dengan Shaklee


Wah statement! hehe Jodoh kuat bila : 

  • Customer bagi positive feedback
Alhamdulillah. Rasa dia seronok  bila dapat positive feedback. Asthma berkurangan, Kulit muka jadi cantik, dapat kuruskan badan, tiada lagi kesan tak cantik pada kulit, rasa badan sihat, tak cepat penat, mudah bangun pagi, takde lagi bersin pagi. Banyak lagi. Alhamdulillah


Paling best Ani pernah terlompat gembira bila customer cerita perubahannya. Pastu kami gelak. Over! hihi

  • Bila customer jadi kawan.
Dari formal terus kau aku. Bermula dengan Shaklee. Tiada lagi istilah formal. Gelak sana gelak sini . Order tak payah panjang lebar. Text Ani : aku nak order.. gitu hehe. Bermula dengan Shaklee.

  • Bila Ani ada family best.!Customer jadi kawan jadi anak.

Seriously, Ani ada family best taw! Tak tipu , Sungguh! Family yang sentiasa support each other walaupun tiada darah mahupun bau-bau bacang hehe. Ani ada mak, nenek, moyang, anak, yang kalau ada apa-apa kemusykilan Ani tanya je, sharing knowledge, sharing tips. Ukhuwah tu tak dapat nak terang rasanya bagaimana melainkan anda rasa sendiri.

  • Business dekat dengan Tuhan


Kan Ani kata jodoh Ani kuat dengan Shaklee! Awak.. awak  yang tengah baca ni! Awaklah hehe jika tanya Ani, Betul!  business ni ajar Ani dekat dengan Tuhan. Semuanya bermula dengan titik tolak hubungan dengan Allah. Mana mungkin kita nak sesuatu tapi tak  jaga hubungan dengan Dia kan? Alhamdulillah, business ni mengajar dekat dengan Tuhan

  • Ani tak salah pilih group!
Haha! Dah berapa kesekian kali berjuta lemon tak ingat! hehe, Ani kata kat semua sama ada secara face to face dan sebagainya Ani tak salah pilih group hehe. Group yang best! Yang sentiasa positive. Yang nak semua berjaya sampai ke puncak. Tinggal Ani nak daki atau tak je. Begitulah perumpamaanya hehe. Group besar Ani bawah iReach, tunjangnya Infinity di bawah kelolaan Kak Kep. Infinity Best! Seriously saya cakap kat awak hehe

  • Tetiba ramai kawan
Eh! Kalau nak tahu, Ani ni pemalu orangnya hihi. Hari ni boleh jumpa, selang dua tiga hari jumpa balik Ani tak taw dah nak cakap apa hehe. Tapi, bila dengan Shaklee, tetiba dapat ramai kawan? camner tu? ada yang pernah jumpa , ada yang tak pernah jumpa.Jumpa di alam maya. Macam sekarang blog ni. Kita pernah jumpa ke? terserempak ke? hehe. if pernah gtaw ye, ingatan long term Ani kuat , short term kadang-kadang tak berapa clear sikit hehe tapi In sha Allah ingat :)

  • Bila akaun mengaum tengah bulan
Ini adalah salah satu faktor jodoh Ani kuat dengan Shaklee. Kalau tengah bulan, macam mana ye? Tapi betul, bila dengan Shaklee, ada duit simpan sikit, tambah lagi budget menderma, sedekah dan paling penting untuk business, ada duit untuk pusing modal. Bagi sesiapa yang business, jangan campurkan duit sendiri dan duit pusing modal yeh. Harus ingat tu!

  • Ani nak berada di puncak

Atas sebab-sebab diatas, Ani takkan pusing balik. Bagilah business apa pun, cuit kasih sayang ke, Ani tetap dengan business Shaklee. In sha Allah , Ani nak berada di puncak.

Car Bonus, Umrah, Conference, Semua dalam bayangan Ani. Perlukan usaha untuk mencapai ke arah itu.


Promosi September 2014


Beli Collagen 6 dapat 7
Beli Meal Shakes 3 dapat 4
Rebut peluang keemasan ini!

Lebih jimat bila anda menjadi Ahli Shaklee :)

Jadi ahli Shaklee



Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb @ Instagram : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb @ Instagram : Luvsupplements

"keriangan berShaklee dikongsi bersama"


No comments:

Post a Comment

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...