Monday 1 September 2014

Kesalahan Dalam Berdiet Yang Selalu Dilakukan Untuk Kurus

Semua inginkan berat yang ideal tapi seringkali ada yang terlepas pandang dalam berdiet.

Harus diketahui, silap jalan dalam berdiet, tidak memberikan kesan terhadap apa yang anda impikan

Kesalahan dalam berdiet yang selalu dilakukan untuk kurus


Pilih jus dari buah


Jus benar pilihan ramai. Betul! Jus daripada ekstrak buah-buahan. Namun, untuk berdiet, pengambilan  pilihan daripada buah-buahan segar adalah yang terbaik kerana kandungannya adalah semula jadi. Jus yang dijual di pasaran biasanya sudah ditambah oleh pemanis serta pengawet. Jika selalu mengambilnya, ianya boleh meningkatkan kadar gula dalam darah sekaligus menyulitkan proses penurunan berat badan. 

Jumlah kalori


Kesalahan utama di dalam diet paling besar adalah kesilapan mengira jumlah kalori dalam makanan. Kebiasaannya, mereka hanya mengira kandungan kalori  di dalam makanan utama sedangkan kalori yang terdapat pada snek lebih banyak dari makanan utama yang sering diberi perhatian. Jaga kalori jumlah makanan.

Banyak duduk


Banyak duduk pun salah ke? Tak salah cuma tidak begitu baik untuk kesihatan . Ia boleh menimbulkan risiko penyakit jantung, diabetis dan sebagainya. Anda perlu meringankan kaki untuk lebih aktif bergerak kerana ia membantu dalam pembakaran lemak di tubuh.

Fokus hanya untuk jangka pendek


Kunci utama sukses dalam berdiet adalah gaya hidup . Jika hanya berdiet untuk  pernikahan atau sebagainya,  maka ia sukar bagi anda mempertahankan tubuh ideal.  Biasanya, apabila impian jangka pendek tercapai ia terus mengabaikan keadaan untuk jangka masa panjang.


Kurang tidur


Waktu tidur yang mencukupi dan berkualiti memberi kesan kepada kesihatan. Tahukah anda? kekurangan waktu tidur membuatkan akan menghasilkan ghrelin atau hormon yang merangsang nafsu makan. Hormon tersebut menjadikan seseorang itu cepat berasa lapar dan akan sering makan. Untuk itu,pastikan waktu tidur sekurang-kurangnya lapan jam bagi golongan dewasa


Jangan lupa supplement Shaklee juga bersenam

Ambil supplement Shaklee mengikut kuantiti dan tatacara makanan. Jangan lupa peruntukkan setiap hari 20 minit untuk bersenam. Biar kurus secara sihat. :)



Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb @ Instagram : Luvsupplements

No comments:

Post a Comment

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...