Saturday 25 July 2015

Konsep Projek Taman Mini Untuk Kanak-Kanak

Kanak-kanak sukakan sesuatu yang berwarna warni dan  boleh di sentuh untuk mereka belajar tentang sesuatu.Nak tahu rasa, warna, berat dan sebagainya.

Bukan hanya untuk pelajaran sahaja bila mereka explore sesuatu, tetapi imaginasi juga daya kreativiti mereka juga diberi penekanan.

Bestnya adalah,kebanyakan pakar berpendapat, akiviti Taman Mini adalah satu benda yang praktikal yang berkesan untuk daya imaginasi dan kreativiti mereka :)

Konsep Projek Taman Mini Untuk Kanak-Kanak


Taman Mini Kanak-Kanak

  • Dunia Fantasi
Bila sebut tentang fantasi, pasti adaptasi daripada hasil cerita atau filem-filem fantasi kanak-kanak seperti Rapunzel, Sleeping Beauty, The Smurf dan sebagainya :)

  • Dinosaur
Melibatkan  konsep  haiwan yang mendiami bumi sekitar 230 juta tahun yang lalu. Pilihan haiwan ini boleh dipilih berdasarkan spesisnya. Sebagai contoj spesis Tyrannosaurus Rex, Allosaurus, Mammoth dan banyak lagi

  • Padang Pasir
Ini selalunya item hiasan yang digunakan 80% adalah pasir.Tambahan untuk menarik adalah dengan menggunakan tumbuhan semula jadi yang hidup di padang pasir. Letak hiasan batu-batu besar atau kecil. Tampak  menarik lagi, taman mini juga boleh dihiasi dengan khemah. 

  • Tropika
Lebih kepada susunan adaptasi sebuah hutan beriklim tropika. Antara item yang boleh digunakan adalah pokok-pokok kecil yang subur dan lumut. Selain itu, reka bentuk seperti anak sungai atau kolam adalah item wajib untuk memperlihatkan ciri-ciri taman mini tropika. :D

  • Ladang
Ini best! Ada 2 jenis taman mini yang boleh digunakan untuk konsep ni. Pertama, reka bentuk mirip seperti ladang sebenaar yang ada bangsal, haiwan ternakan, ladang dan sebagainya. Kedua, reka bentuk tanaman pokok hidup seperti pokok ubi kentang, sayur-sayuran dan lain-lain.

Bila sebut begini, rasa macam nak jadi macam budak-budak balik. Bebas explore , terjatuh, tergolek, sesuatu yang menyeronokkan!

Vitamin Untuk Kanak-Kanak


Vita-Lea for Children

* Boleh di ambil bermula 2 tahun ke Atas (rujuk Pengedar Anda untuk cara pengambilan) :)


Ingin dapatkan Vitamin untuk Kesayangan Anda? Cepat call @ whatsapp Ani 014-7222642 hari ini juga.

Pesan Sekarang

ATAU

Jimat Dengan Daftar Ahli Untuk Makan Sendiri


Anda berminat untuk menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran anda amat di alukan


Pengedar Sah Kuala Lumpur : Ani Haryani (Shaklee ID : 1073895)
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"


3 comments:

  1. bagus diajar anak sebegini dari awal lagi diber psp atau ipad kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju. Biar mereka menerokai dunia sebenar mereka :D

      Delete
  2. In addition, forms such as streams or ponds are mandatory elements to show the characteristics of tropical mini-parks.

    ReplyDelete

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...