6 Tips Untuk Makan Lebih Buah-Buahan & Sayur-Sayuran Dengan Gembira

Umumnya, kita tahu penting buah-buahan dan sayur-sayuran pada tubuh

Ia mengandungi nutrisi yang baik untuk kesihatan tubuh badan manusia.

Tetapi, ada juga yang tidak menyukai nya, bagaimana untuk menarik perhatian mereka sekaligus makan dengan senang hati tanpa ada unsur paksaan?

Jeng Jeng Jeng

6 Tips Untuk Menikmati Lebih Buah-Buahan & Sayur-Sayuran Dengan Gembira


goggle : Gambar sekadar hiasan. Comel kan? :D


  • Pilih hidangan yang mengandungi buah dan sayur
Kena letak terus ke meja penuh sayur-sayuran gitu? Bagi Ani tak sesuai untuk kita tarik mereka yang tak suka buah-buahan dan sayur-sayuran makan terus gitu. Tapi, kita boleh bagi dia makan Nasi Kerabu, Rojak Buah, Puding Buah, tak pun potong kecil-kecik carrot letak dalam nasi goreng. kan sedap tu kan! :D

  • Ubah Menu. Letakkan sekurang-kurangnya satu jenis buah pada setiap waktu makan
Pendapat Ani, untuk tarik mereka mula-mula letak buah kesukaan mereka. Pasti ada 1 @ 2 buah kesukaan mereka. Letakkan at least 1 jenis buah untuk setiap waktu makan malam. Kemudian, tukar buah-buah lain, lebih senang kita potong. Kita makan kata sedap, segar buah ni, Pasti lama-lama dia tertarik dengan buah-buahan

  • Jadikan buah-buahan sebagai snek
Bagaimana nak buat? Sambil tengok-tengok tv, sambil bergelak ketawa petang-petang gantikan cucur sekali sekala dengan buah-buahan. Jadikan sebagai snek. Sedap jugak taw! :D

  • Makan ulam dan salad bersama hidangan anda
Ini campur mayonese. Sedap sangat. Kita tunjuk, kita makan depannya, ajak-ajak ayam, lama-lama nanti pasti tertarik

  • Tukar air kordial , air gas kepada air jus buah-buahan
Kot selama ni kita terbiasa dengan air sebegitu, tukar dengan air buah-buahan, Jus timun pernah rasa? Sedap jugak taw. Letak ais. Masha Allah nikmat sangat :D

Vita-Lea Vitamin 100 Tahun (MultiVitamin & MultiMineral)


Sesetengah kita dah usaha macam-macam tapi dia tetap tak nak makan buah-buahan dan sayur-sayuran.

Jika begitu, sarankan pada dia at least ambil supplement atau vitamin untuk lengkapkan kembali nutrient yang hilang atau tiada pada tubuh.

Vita-Lea vitamin multivitamin dan multimineral yang mengandungi kesemua vitamin yang diperlukan dalam tubuh bagi membantu mengekalkan kesihatan yang baik.


VitaLea




Semoga Bermanfaat! :D


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee & Tawaran Yang Menarik?

Hubungi: Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

5 comments:

  1. Anak2 saya suke makan buah...semua diorang bedal...tp sayur makan lobak dengan tomato je

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe, Try buat juice dengan sayur. Jus timun sedap taw :D

      Delete
  2. anak-anak saya memang suka makan buah..tapi buah tertentu sahaja

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe , buat buah lain jus atau cempedak goreng. Sedap jugak :D

      Delete
  3. nak anak suka makan buah-buahan dan syur kibu bapa kena bagi contoh yang baik!

    ReplyDelete

Ibu Hamil Cergas Bertenaga Dengan Set Ibu Hamil Shaklee

Vitamin bukanlah ubat Vitamin bantu untuk lengkapkan nutrient yang tiada atau hilang pada tubuh Nutrisi lengkap mempengaruhi tahap ...