Monday 27 April 2015

Apa Rahsia Vitamin Shaklee Bertahan Lebih Lama?

Bab-bab rahsia mesti semua nak dengar kan, termasuk yang menulis hehe

Kepochi hihi

Sebenarnya bukanlah rahsia kenapa vitamin Shaklee bertahan lebih lama (sebab well known nama Shaklee ni kan hehe) tapi mungkin kurang diberi penerangan tentang ni

Jadi, Ani sebagai SID (Shaklee Independent Distributor) yang cantik, kiut, miut lagi berdedikasi menjalankan tugasnya sebagai SID (gitew hihi) akan pecahkan segala apa yang anda tidak tahu dan buat anda makin jatuh cinta dengan Shaklee (Wah! hehe)

Apakah Rahsianya Shaklee Bertahan Sehingga Kini?


Alam dan Shaklee
Sedap je tengok Alam kan? :)

Sebelum kita pergi lebih jauh, harus di ketahui, vitamin Shaklee pertama adalah "Vitalized Minerals" diwujudkan pada 1915. Yang korang dok panggil Vitamin Vitamin tu sebenarnya dari Vitalized Minerals lah. Singkatannya Vitamin (cer tengok ayat Vita + Min) 

Sampailah sekarang Vitamin yang very popular tu telah diberi nama lain Vita-Lea, Vita-Lea tulah multivitamin & multiminerals bertahan sehingga kini.Cuba kira beza tahun sekarang hingga 1915. (lama tak hehe nak cungkil lagi rahsia? ) stay tuned dengan LuvHaryani Ok! hihi 

P/s : Nampak tak dari dulu, hidup kita dipengaruhi dengan Vitamin, masa kecik Vitamin C kan? Macam mana kenal "Vitamin"? (pengaruh betul lah Shaklee ni hehe)

Perubatan & Saintis Shaklee


Salah satu rahsia yang Ani nak pecahkan adalah dari segi perubatan & saintis nya. Ani faham, kadang-kadang orang nak amik Vitamin Shaklee ada kata berkesan ke? ada effect long term tak? Ani bila ada soalan macam ni. Ani senyum je sebab Ani faham mereka tak faham lagi tentang apa yang Shaklee buat untuk kualiti produknya. Tugas Ani lah untuk terangkan kan! ^_^V

Ani akan jawab dengan yakinnya produk kami memang berkesan sebab kami ada bukti. Yeay! hehe (baca sampai habis taw hehe). Anda sebenarnya boleh dapati lebih 100 bahan saintifik yang 90 daripadanya diterbitkan dalam jurnal peer review yang membuktikan keberkesanan produk Shaklee yang bercetak. Dan , lebih daripada $300 juta dilaburkan (bukan rm taw, $ ) dilaburkan untuk ujian klinikal, penyelidikan dan pembangunan.

Satu Kajian Unggul diadakan pada 2007 yang dikendalikan bekerjasama dengan penyelidik-penyelidik dari U.C Berkeley School of Public Health menunjukkan orang yang mengambil makanan tambahan Shaklee mempunyai kesihatan lebih baik daripada mereka yang ambil jenama multivitamin lain.

Shaklee sangat menjaga kualiti produknya untuk kesihatan semua :)

Shaklee Clinical Research


Nak tengok Clinical Research Study yang Shaklee dah buat?

Boleh tengok di sini : Clinical Research

Macam mana Ani tak jatuh cinta dengan company begini ~~melting

Sentiasa Selamat, Sentiasa Berkesan & Sentiasa Mesra Alam


  • Sentiasa Selamat
Lebih daripada 80,000 ujian kualiti dijalankan setahun (setahun taw hehe) bagi memastikan ia berkesan dan tulen. TIADA Paraben, Bisfenol-A, Peluntur, Perisa Tiruan, Pewarna Tiruan, Lemak Trans dan bahan larangan lain

  • Sentiasa Berkesan
Macam Ani kata kat atas, Lebih US $300 juta dilaburkan dalam penyelidikan dan pembangunan produk. Bahan-bahannya semulajadi yang paling halus dan tulen dan 54 pingat emas Olimpik dimenangi oleh para atlet yang menggunakan produk Shaklee

  • Sentiasa Mesra Alam
Produknya mesra alam yang betul-betul selamat untuk kita, keluarga, rumah dan bumi . Shaklee peneraju dalam pergerakan alam sekitar dengan mengamalkan perniagaan yang mesra alam (jangan tak taw sampai ke botol Shaklee di kaji :D )

Pilih Vitamin Yang Terbaik Untuk Anda :)

  • Ketulenan 
Sebelum sesuatu supplement Shaklee dihasilkan, ia melalui proses kawalan penilaian industri yang amat ketat. Malah ia melebihi piaiwaan yang ditetapkan oleh United States Pharmacopeia (USP)

  • Keberkesanan
Pakar saintis Shaklee mencari sumber asli terbaik, paling tulen dan berkesan di seluruh pelusuk dunia. Tapi, sebelum tu, mereka kena peruntukkan masa yang lama secara komprehensif untuk semak bahan rujukan saintifik mengenai bahan-bahan baru dan jalankan sendiri kajian untuk sahkan kemujaraban (yelah mujarab atau tak hehe) dan keberkesanan sumber.

  • Prestasi
Pengambilan 2 kaplet OsteMatrix menghasilkan hubungan statik peningkatan paras kalsium dalam darah yang dikira dalam masa lebih 12 jam. Untuk tubuh menggunakan kalsium bagi membina dan memelihara tulang yang kuat, kalsium perlu diserap terlebih dahulu . (tengok di kaji sehabis-habisnya :) )

  • Bukti
Pengguna makanan tambahan Shaklee dalam jangka masa panjang menunjukkan mereka memiliki kesihatan lebih baik

33% tahap trigliserida lebih rendah
11% nisbah jumlah kolestrol lebih rendah berbanding kolestrol HDL
36% kandungan homosistein lebih rendah
60% kandungan protein C-reaktif yang lebih rendah

  • Handal
Dalam 1933, Shaklee bangunkan AstroAde untuk program NASA Space Shuttle. Minimum formulasi penghidratan semula yang unik ini masih digunakan oleh angkasawan-angkasawan Shuttle hingga kini.

Produk Shaklee dibuktikan dengan para atlet bertaraf dunia yang dah memenangi lebih daripada 100 pingat emas, perak dan gangsa. Dan bukti paling ketara adalah dalam 20 juta orang yang sama seperti anda telah memiliki kesihatan lebih baik, lebih produktif :)

Ada rasa dah jatuh cinta sikit dengan Shaklee atau tertarik dengan Shaklee?
Ani akan buat korang jatuh cinta dengan Shaklee hihi

p/s : Follow LuvHaryani selalu, nanti anda akan rasa cintanya sebab Ani pun buat apa yang Ani suka hehe

Semoga Bermanfaat!

Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb @ Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"



4 comments:

  1. Ohhh dah lama nama shaklee wujud ni ehh..terima kasih atas penerangan yang bermakna ni..hehe

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. Banyak, Tapi kena pastikan ambil supplement dari bahan semulajadi dan selamat :)

      Delete

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...