Sunday 12 October 2014

Pentingnya Vitamin Untuk Perkembangan Bayi Dalam Kandungan

Dalam sedar tak sedar, sebenarnya di waktu kehamilan amat penting bayi ibu dan bayi mendapat nutrisi yang secukupnya.

Ketidakcukupan nutrisi menyebabkan ibu menjadi semakin murung, lemah dan letih.

Setiap ibu menginginkan bayinya lahir dalam keadaan yang sihat.

Pentingnya Vitamin Untuk Bayi Dalam Kandungan



Bayi


OsteMatrix


OsteMatrix


OsteMatrix mengandungi Magnesium, Kalsium,  Vitamin D dan banyak lagi.

Magnesium bertindak sebagai membantu menggabungkan kalsium ke dalam tulang serta menguatkannya manakala Vitamin D merangsang penyerapan kalsium. 

Kalsium sangat penting bagi pembinaan sel, pertumbuhan gigi dan pembentukan tulang.

Sekiranya ibu mengandung kekurangan kalsium, ia boleh menjejaskan pertumbuhan bayi dan menyebabkan berlakunya kerosakan gigi kepada ibu mengandung. Ini terjadi apabila kalsium yang diberikan kepada bayi tidak mencukupi,  maka badan ibu  dengan sendirinya menarik kalsium dari tulang ibu untuk menguatkan bayi. Kesannya,  ibu terdedah kepada risiko untuk mendapat osteoprosis di usia tua.


B-Complex

B-Complex


Asid folik sangat penting bagi pembinaan tulang dan mengelakkan kecacatan pada janin, Ianya juga membantu mengurangkan risiko kecacatan saraf pada bayi khusunya spina bifida. 

Asid folik sangat bagus di ambil 3 bulan sebelum ibu merancang untuk mengandung sehinggalah tempoh kehamilan.

Ini adalah disebabkan oleh masalah gangguan pertumbuhan saraf dan neuro boleh berlaku seawal minggu pertama mengandung ketika janin baru terbentuk.

Pengambilan B-Complex amat baik bagi ibu dan janin.


Vitamin C


Vitamin C


Vitamin C membantu melindungi sel penting dalam pembinaan kolagen . Ianya membantu membina dan menguatkan sel-sel tisu dalam badan dan sangat penting bagi pertumbuhan gusi dan gigi.

Vitamin C mampu mempertingkatkan kadar serapan zat besi yang sangat penting untuk pembentukan hemoglobin yang membawa oksigen ke dalam darah.


Vita-Lea

Vita-Lea


Vita-Lea adalah multivitamin di mana ianya kaya dengan zat besi. Jika ibu mempunyai masalah pitam, mudah pening atau anemia, seeloknya pengambilan Vita-Lea amat diperlukan. Anemia merbahaya bagi ibu dan anak ketika bersalin nanti.

 Pengambilan multivitamin sangat penting sewaktu kehamilan.


Energizing Soy Protein


ESP


ESP adalah sumber protein yang berkualiti. Ianya baik di ambil untuk penjagaan kesihatan ibu dan bayi dalam kandungan.ESP membantu memberi ibu tenaga ketika mengalami alahan sewaktu mengandung (morning sickness). Ia juga membantu dalam memelihara dan mengelakkan janin menjadi cacat.

Pengambilan protein yang secukupnya ketika proses kehamilan amat penting bagi membantu pertumbuhan plasenta, uterus, penghasilan susu dan membantu daliran darah ibu bertambah.

Bagi trimester ketiga pula. ianya membantu memaksimukan pertumbuhan fetus

Omega  Guard (Trimester 2 & 3)


Omega Guard



Omega Guard membantu dalam permbentukan otak bayi dari peringkat awal pembentukan. DHA dan EPA penting bagi pembentukan otak dan juga mata bayi.


Pengambilan vitamin sememangnya sangat penting bagi ibu dan bayi agar kesihatan sentiasa dalam keadaan baik dan bayi juga mendapat nutrisi yang secukupnya semasa ibu mengandung. 


Lebih jimat jika Anda menjadi Ahli Shaklee

Jadi Ahli Shaklee


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?


Pesan Sekarang


atau

Hubungi : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
pm di fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"

No comments:

Post a Comment

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...