Saturday, 11 October 2014

Cebisan Kenangan Ketika Di Sekolah Rendah


Bila sebut tentang sekolah rendah,

Ya inilah zaman kegemilangan

Tanpa perlu risaukan apa-apa melainkan buat salah dan tak siap kerja sekolah huhu


Kenangan Ketika Di Sekolah Rendah 


Kalau tanya Ani, perkara ni yang Ani tak boleh lupa sampai bila-bila

Masih segar dalam ingatan, 

Tapi, cerita ni bukan di dalam sekolah rendah tapi semasa nak bergerak ke sekolah 


Kasut


Bata

Zaman Sekolah memang pakai kasut Bata , setia! ^-^V hehe 


Cerita Kasut


Begini ceritanya, Ani selalu pergi ke sekolah dengan kawan Ani . Senang panggil, namanya Ila.

Ila muda setahun dari Ani, kami berjiran dan sekolah yang sama.

Ani tinggal flat, jadi sebelum ke sekolah mesti lalu rumah Ila dan pergi sekolah sama-sama

Satu hari :) :) :)

Seperti biasa, dah siap Ani kunci pintu (kami memang dah ditinggalkan duduk rumah sendiri urus diri sendiri. Kalau tak silap peristiwa ni berlaku masa Ani darjah 3)

Ani pun pergi rumah Ila, tunggu Ila pakai kasut, kunci pintu dan gerak sama-sama. Tapi masa Ila tengah pakai kasut, Ani ada kata dengan Ila, "Ila, hari ni sejuk kan? " (waktu tengahari ye time tu)

Lepastu bla..bla (berborak seperti biasa)

Ila pun dah siap, kami pun gerak,

Dan Ani ingat lagi, Ani kata kat Ila, "Ila, aku rasa sejuk la hari ni,, kaki aku pun sejuk"

Dan kami terus berborak dan berjalan sampai tangga nak turun tiba-tiba Ila jerit "weyh Ani, ko tak pakai kasutlah!"

Ani pun tengok. A'ah, pakai stokin je, Berlari balik rumah pakai kasut!!

Hahaha.Bayangkan kalau Ila tak cakap, sampai sekolah agaknya baru perasan . Senget!!


Sejuk sangat haritu! hihi

Kenangan yang memang Ani tak boleh lupa. hihi. Apa yang di fikir pun tak taw huhu


Ani pasti ramai yang ada kenangan mencuit hati ketika di sekolah rendah. Kalau tanya Ani, inilah dia. 

Cebisan kenangan untuk di kongsi bersama.

Ila kawan Ani dari kecik hingga kini. In sha Allah sehingga akhir hayat :)


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?

Lebih jimat jika Anda menjadi Ahli Shaklee


Jadi Ahli Shaklee



sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
fb@ Instagram : Luvsupplements



"keriangan bershaklee di kongsi bersama" 

2 comments:

  1. sy pun pengguna setia bata.. sampai lah habis sekolah mmg kasut bata aje. hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan! tak pandang brand lain hihi. Kita geng, hehe . :D

      Delete

Vivix Membantu Untuk Dapatkan Kulit Cantik

Sebelum kita pergi ke Vivix untuk kulit cantik Saya jumpa fakta ini Membuatkan saya tersenyum~ngee Apa Benar Fakta Ini? ...