Siapa Dr Forrest C Shaklee

Bila sebut Shaklee, pasti semua tahu ianya adalah supplement

Tapi anda kenal tak pengasas Shaklee itu sendiri?

Jom kita tengok satu persatu 

Dr. Forrest C Shaklee


Dr Forrest C Shaklee


Sebenarnya, Dr Forrest ni sejak lahir disahkan menghidap penyakit TB (Tuberculosis, batuk kering) dan masa tu, Doktor kata kemungkinan dia hanya hidup sampai umur 8 tahun sahaja.

Bayangkan hati ibu, hati ayah , (ani cuba memahami tempat mereka) pasti keluarga nak beri terbaik untuk anaknya. Mereka pindah ke tempat lebih baik supaya dapat beri anak udara & persekitaran lebih bersih dan segar

Bila sampai waktu remajanya , Doktor kata penyakitTB Dr Forrest terkawal tapi still bukan macam remaja lain, tak boleh lasak macam remaja lain, tapi Dr Forrest ni jiwanya besar! walaupun dari segi fizikal dia kurang cergas namun dia tak rasa dirinya kurang. Malah, dia suka baca tulisan & falsafah Bernarr McFadden yang mengatakan "dadah (ubat) hanyalah menutup simptom, tanpa mengubati penyakit". 

Dari situ dia faham sebenarnya manusia ni boleh dirawat dengan kaedah semulajadi 

Semasa Beliau Menjadi Chiropractors Practitioners


Semasa Dr Forrest menjadi Chiropractors Practitioners , dia menghasilkan Vitalea . Kalau korang nak taw, Vitalea sekarang yang kita makan ni adalah Vitamin pertama di dunia! Vitalea adalah singkatan kepada Vitalized Minerals yang namanya di ambil daripada "Vita" : Vitalized dan "Min" : Minerals. Gabungan itulah menjadi VITAMIN. Makanya, ani seru 1 rumah 1 botol Vitalea Yeay! heee Betul tak? ( 

Masa ni jugaklah dia ada pusat rawatannya sendiri dan dia bagi vitamin pada pesakitnya untuk proses penyembuhan. 

Nak jadi cerita, pusat rawatannya semakin bertambah maju ( tiba-tiba rasa bangga sebab ambil vitamin semulajadi , Shaklee Alhamdulillah)

 Dr Forrest Di Sahkan Menghidap Kanser



Sebab dia ada sifat ingin tahu (November hee) dia selalu mengkaji tentang x ray diagnosis.dan masa tu kena faham, dulu tak tahu pun sinaran X tu berbahaya kan! Akhirnya, jumpa pakar, pakar kata memang ada kanser dan pakar kata sel kanser tu boleh dihilangkan jika potong anggota badan dia (lengan kiri dan kaki). Tapi masa tu wife dia tengah mengandung taw! Sedih taw, tak kuat semangat boleh hilang..

Kat sini ani puji dia, Sungguh! dia siap kata pada wife dia "Saya akan hidup. Saya akan sembuh.Saya pasti boleh melakukannya"

Lawan Kanser Semulajadi


Apa yang dia buat masa tu? Dia jual pusat rawatan dia, dia mula buat rawatan intensif dengan nutrisi. dia buat analisa darah secara kerap, puasa, makan buah dan sayur-sayuran juga ambil supplement dengan dos tinggi.

Mula-mula macam tak nampak apa-apa. Takpe, dia yakin apa dia buat. Tahun 1922,kanser beliau makin sembuh. Di sinilah, beliau yakin nutrisi tu benar. Sel-sel sihat dalam badan dia berjaya mengalahkan sel-sel kanser.Dia yakin, nutrisi yang bagus dapat membantu untuk orang lain lebih sihat

Penubuhan Shaklee Corporation


Selepas tu, dia buka pusat rawatan kembali.dan pada usia 65 tahun Dr Forrest kata pada anak nya, Forrest Jr dan Lee dia nak buat sesuatu yang beri impak untuk kesedaran masyarakat tentang kepentingan nutrisi dan supplement.

Katanya "kita akan ajar beberapa orang, dan beberapa orang ini akan mengajarkan kepada yang lain"

Dan ani (tetiba nak jugak! hee) ,ani dalam jalan yang betul, ani tahu ini adalah platform yang betul untuk saham ladang dunia akhirat ani

Sebaik-baik manusia adalah manusia yang memberi manfaat kan

Syukur Alhamdulillah, dipertemukan dengan Shaklee 


Semoga Bermanfaat! :)


Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar.Kehadiran Anda amatlah dialukan :)

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Comments

Popular posts from this blog

Posisi Dalam Permainan Bola Jaring

Makna Lagu Mirai e Nyanyian Kiroro Dalam Bahasa Melayu

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid