Tips Menghadapi Musim Tengkujuh @ Musim Hujan

Ani tak cerita tentang main hujan taw! Musim tengkujuh ni jangan seronok sangat main hujan, petang malam selalu hujan, nak main sedia perisai awal-awal ~ngee

Sebenarnya nak cerita tentang Tips Menghadapi Musim Tengkujuh ni, apa yang boleh di lakukan?

Korang Taw Tak?, bila hujan. sinar matahari yang tugasnya boleh bunuh kuman dan di lindung dek awan gelap lepastu banjir pulak boleh timbulakan penyakit lain.

Tips Menghadapi Musim Tengkujuh


Tips Menghadapi Musim Tengkujuh

1. Banyakkan minum air putih
Sebabnya air putih sangat penting untuk detox plus pengambilan air putih secukupnya dapat bantu kulit jadi segar dan takdelah badan dehidrasi.wewiit!

2. Cukup rehat
Kurang tidur boleh buatkan badan tak sempat nak recharge sel-sel. Tak cukuplah! 6-8 jam adalah tempoh masa terbaik untuk tidur tapi jangan sebab hujan hangpa balun tidur lebih taw! tak boleh! nanti badan lemau! huhu

3. Jaga kebersihan
Balik dari atas, sinar matahari kan dah terlindung, maka kita sebagai empunya badan perlu jaga kebersihan sebaiknya, Cuci tangan sebelum makan, cuci tangan bila keluar toilet, kebersihan kaki. Jangan suka sangat sentuh muka guna tangan sebab ada penelitian yang mengatakan bahawa kuman masuk pada lewat hidung atau mulut, Bawa pembersih cecair anti kuman dalam beg .

4. Jemur pakaian sampai kering
Ini bagi ani penting kalau tak kepam! badan pun sejuk. Baju yang masih lembab bermaksud baju tu masih simpan air plus boleh jadi sarang bakteria.Tak nak lah! huhu

5. Jaga makan
Banyakkan serat, makan makanan yang mengandungi berkhasiat, Perlu ambil vitamin, ambil vitamin. Musim tengkujuh ni eloklah Vitamin C dan NutriFeron kan untuk elak badan dari mudah terkena penyakit dan tingkatkan sistem imun tubuh

Kelebihan Vitamin C Shaklee


Kebaikan Vitamin C Shaklee

Manfaat NutriFeron Shaklee


Kelebihan NutriFeron Shaklee

P/s : Jangan seronok sangat main hujan, sediakan perisai 

Semoga Bermanfaat! :)


Anda Berminat Dengan Vitamin Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dihargai.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Comments

Popular posts from this blog

Posisi Dalam Permainan Bola Jaring

Makna Lagu Mirai e Nyanyian Kiroro Dalam Bahasa Melayu

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid