Tips Untuk Hamil Anak Kembar


Tengok anak-anak kembar, alahai comelnya

Melihat telatah mereka, Subhanallah tenang perasaan. Ahli syurga kan? :)

Yang dah berkahwin nak tahu tak bagaimana untuk mendapatkan anak kembar?

Tips Untuk Mendapatkan Anak Kembar


Tips Mendapatkan Anak Kembar

  • Genetik
Jika dalam salasilah keluarga mempunyai anak kembar, berkemungkinan anda juga mampu untuk mendapatkan anak kembar (dengan izin Nya). Trait ini  adalah penghasilan 2 ovum berlaku secara serentak di dalam 1 masa.

  • Umur
Wanita yang berusia 35-40an ke atas mempunyai potensi lebih besar untuk mendapatkan anak kembar. Pada usia begini, kebanyakan wanita perfer untuk mengambil rawatan kesuburan. Mereka akan lebih cenderung untuk menghasilkan lebih dari satu ovum semasa proses ovulasi, kerana proses tersebut telah terganggu oleh proses perimenopause

  • Bilangan Anak
Lagi banyak bilangan seseorang individu melahirkan anak, lagi tinggi peluang untuk melahirkan anak kembar selepas itu

  • Berat Badan & Ketinggian
Perempuan yang tinggi atau perempuan yang lebih berat mempunyai keberangkalian yang lebih tinggi untuk mendapatkan anak kembar

  • Pengambilan Ubat Kesuburan
Pengambilan ubat kesuburan boleh meningkatkan keberangkalian seseorang untuk menghasilkan dua ovum dalam satu proses ovulasi sekaligus meningkatkan keberangkalian untuk mendapatkan anak kembar. Clomid memberikan 10 peratus peluang manakala Gonal F memberikan 30 peratus peluang untuk hamil anak kembar.

Dari Segi Pemakanan


Perbanyakkan pengambilan makanan ubi, kentang dan juga susu. Tiga jenis makanan ini dapat membantu meningkatkan ovulasi pada telur dan seterusnya boleh mendapatkan anak kembar (dengan izin Allah)  Ada yang berkata, jika kita teratur minum susu dari zaman muda, keberangkalian untuk mendapatkan anak kembar itu juga tinggi.Dan jika anda mengamalkan memakan makanan ubi, kentang dan susu ia juga salah satu cara untuk mendapatkan anak bagi pasangan yang sudah lama berkahwin tetapi tidak ada rezeki untuk mendapatkan anak.

Doa Untuk Mendapatkan Anak Kembar


Doa Untuk Mendapatkan Anak Kembar

Dari segi supplement adalah digalakkan bagi Ibu yang ingin mendapatkan anak mengambil vitamin B-Complex dan Vita-Lea.Pengambilan dua vitamin ini sangat elok di ambil sebelum mengandung, semasa mengandung juga selepas melahirkan.



Kita sebagai hambaNya berikhtiar, Mohon kepadaNya, Allah Maha Memberi


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
Facebook : Ani Haryani@LuvHaryani
Shaklee ID : 10738985


"Kesihatan & Kecantikan Milik Anda"



Comments

  1. Nanti nak suruh bakal isteri amalkan perkara macam di atas. hehe. kot2x mana tahu dapat kembar kan. hehe

    ReplyDelete
  2. part ni.. nak kena simpan untuk 2 tahun akan datang.. sal merancang.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana taw rezeki kembar. Alhamdulillah :D

      Delete
  3. nice2 tips...

    memang mcm best tengok org beranak kembar... tp nak menjaganya alahaii berkorban la masa kecik... dah besar seronok tengok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, nak menjaga memerlukan kekuatan , dah besar in sha Allah berjasa pada ibu bapa :D

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Posisi Dalam Permainan Bola Jaring

Makna Lagu Mirai e Nyanyian Kiroro Dalam Bahasa Melayu

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid