Monday 28 April 2014

PESAN MAMA DALAM MEMBELI RUMAH!

Assalamualaikum,


Entri pada hari ini sebenarnya relate sangat dengan ani. Sebabnya pesanan mama  untuk anaknya jika ingin membeli rumah :))

Ya, mama bukanlah architect mahupun engineer, tapi ani rasa pesanannya elok untuk dikongsikan bersama ^-^V

Pesan Mama :

  • Sebagai seorang muslim, beli rumah yang hampir dengan surau atau masjid.  Mama kata agak-agak leka,  surau atau masjid mampu mengingatkan kita kembali kepada Pencipta. Azan, Bacaan Al-Qur'an, Kuliah Ilmu. Tidak kah itu tips paling utama dalam mencari rumah? :)
  •  Tengok dan kenali bakal jiran. Cuba berborak, dari perbualan.. kita tahu bakal jiran kita bagaimana. Jiran sangat memainkan peranan. Kalau baik jiran, damailah hati. Boleh tengok-tengokkan rumah bila kita tiada, silaturrahim in sha Allah baik. 
Hanya dua pesanan namun tangkap dalam hati :)

Yang ni pula penambahan dari Ani :)

  • Public transport. Ini memang point penting bagi ani selepas 2 tips yang mama beri. LRT, Bas, senang nak dapat taxi, senang nak bergerak bagi yang tiada kenderaan. 
  • Dekat dengan supermarket dan pasar basah (psar pagi) hehe. Anda semua mesti suka makan kan?kan? kan? :)  Kalau jauh dengan supermarket, mak aiii jenuhla nak beli barang untuk memasak. Pilih yang dekat ye.


Berbalik kepada rumah, semua mesti sukakan rumah yang cantik, kemas dan bersih kan? Tapi kadang-kadang kotoran degil tu sememangnya menyakitkan hati. Nak cari sesuatu yang nontoxic and safe for your family. Yang dah berkeluarga , jenuh la hai nengok budah sentuh sana,sentuh sini, Jadi, katakan saya prefer yang selamat!

Meh ani kenalkan!


"Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate"



Apa kelebihannya?


  • Sesuai untuk membersihkan seribu macam jenis kotoran di rumah
  • Kepekatan berganda di mana 16 auns boleh dicairkan dengan 48 gelen air yang mampu  memberi kuasa pembersihan yang hebat dan berkesan
  • Pencuci serbaguna yang mampu menanggalkan kotoran dan minyak pada sebarang permukaan yang boleh dicuci tak kira di dalam atau di luar rumah.
  • Dapat menanggalkan kotoran berminyak yang paling degil tanpa menanggalkan sebarang kesan minyak
  • Tak perlu dibilas dan tidak meninggalkan kesan kotoran atau palitan
  • Sesuai untuk sebarang permukaan di dalam mahupun di luar rumah.
Yang penting non-toxic, ph seimbang. Lembut di tangan. ^-^V

Berminat?

Hubungi sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
Pm di fb : Ani Haryani , Luvsupplements
like fb : Luvsupplements
Instagram : Luvsupplements
Website : www.luvsupplements.blogspot.com

JOM!!!!





No comments:

Post a Comment

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...