Beruntungnya Wanita! Islam Angkat Darjat Wanita

Ani suka entri ni

Sebab, nampak besarnya kuasa Allah menciptakan Insan yang bernama Wanita

Dengan tulang empat kerat, Allah bagi kekuatan luar dan dalam

Berbahagialah Wanita! :D

Beruntungnya Wanita! Islam Angkat Darjat Wanita


Islam Angkat Darjat Wanita

Ciri-Ciri Seorang Wanita Islam

  • Seorang wanita solehah lebih baik daripada 70 orang wali dan 70 lelaki soleh
  • Seorang wanita yang jahat adalah lebih buruk daripada 1000 lelaki yang jahat
  • Solat 2 rakaat daripada wanita hamil lebih baik daripada 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil (Beruntungnya wanita yang dah berkahwin dan hamil :D )
  • Wanita yang memberi minum susu dada kepada anaknya akan dapat 1 pahala daripada tiap-tiap titik susu yang diberikan
  • Wanita yang melayan baik suaminya yang pulang ke rumah dalam keadaan letih akan mendapat pahala 
  • Wanita yang habiskan malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit akan mendapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba
  • Wanita yang melihat suaminya dengan kasih sayang dan suami yang melihat isterinya dengan kasih sayang akan dipandang Allah dengan penuh rahmat
  • Wanita yang memerah susu binatang dengan 'Bismillah" akan didoakan oleh binatang itu dengan doa keberkatan
  • Wanita yang menjaga solat, puasa dan taat pada suami, Allah akan mengizinkannya untuk memasuki syurga dari mana-mana pintu yang dia suka


Himpunan Firman Allah SWT Khusus Buat Wanita

  • "Ketika Aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan untuk menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia, namun, harus cukup lembut untuk memberikan kenyamanan"
  • "Aku memberikan kekuatan dari dalam untuk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang sering kali datang dari anak-anaknya"
  • "Aku memberinya kekerasan untuk membuatnya tetap tegar ketika orang-orang lain menyerah, dan mengasuh keluarga dengan penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh"
  • "Aku memberinya kepekaan untuk mencintai anak-anaknya dalam setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sangat menyakiti hatinya"
  • "Aku memberinya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalan dan melengkapi dengan tulang rusuk suami untuk melindungi hatinya"
  • "Aku memberinya kebijaksanaan untuk mengetahui bahawa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti isterinya, tetapi kadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada di sisi suaminya tanpa ragu"
  • "Dan akhirnya, Aku memberinya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus miliknya untuk digunakan ketika ia perlukan"
  • "Kecantikan seorang wanita bukanlah dari pakaian yang dikenakannya, susuk yang di tampilkan, atau bagaimana rambut disisirkan. Kecantikan seorang wanita harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat di mana cinta itu ada"


Bahagian Tubuh Wanita Yang Di Anugerahkan Nama Yang Mulia


Dalam tubuh wanita, ada satu bahagian yang diberi nama yang begitu mulia iaitu Rahim. Rahim di ambil daripada Nama Allah yang bermaksud Maha Penyayang. Best kan Wanita? :D  Allah pilih nama yang mulia pada bahagian tubuh wanita. Rahim  penghubung kepada makhluk. Dalam rahim, wanita menjaga ciptaan Allah dan memberi makan kepada apa yang Allah ciptakan.

Gelaran Isteri Dalam Al-Qur'an


Dalam Al-Qur'an, suami dan isteri tidak disebut dua perkataan yang berbeza "zaujuh" dan "zaujat". Hanya satu perkataan yang digunakan untuk merujuk  kedua-duanya. Iaitu "Zaujuh" bermaksud pasangan. Islam melihat suami isteri adalah pasangan, juga pelindung. Sepasang bukan berasingan.

Islam tu Cantik kan! :)

Tetapi, gelaran "zaujuh" hanya diberikan kepada Isteri yang beriman. Bagi yang tidak beriman, mereka tidak di sebut "zaujuh". Contohnya, isteri Nabi Nuh dan Nabi Lut. Di dalam Al-Qur'an mereka disebut "Imraah" kerana Isteri begini tidak dianggap sebagai pelengkap mahupun pelindung kepada Suaminya.

sumber : Yadim

Semoga Bermanfaat! :)



Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda


Anda berminat untuk menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri

Hubungi saya, Ani Haryani, 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.


Pengedar Sah Kuala Lumpur : Ani Haryani (Shaklee ID : 1073895)
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

Comments

  1. perempuan ni dua je kriteria nak masuk syurga amat senang...sembahyang 5 waktu...taat kat ibubapa (belum kawen) atau taat suami (lepas kawen)..setel masalah...namun yg meramaikan seperti nabi pergi israk mikraj tu yg pelik tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebut Syurga best sangat, tapi itulah, tak taw nak cakap apa huhu

      Delete
  2. Waaah ...banyak jugak pahala yang kita dapat...terima kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama Kak Ita . Moga Bermanfaat :)

      Delete
  3. Waaah ...banyak jugak pahala yang kita dapat...terima kasih..

    ReplyDelete
  4. Sangat beruntungnya kita dijadikan wanita kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat. Syukur Alhamdulillah , Pelihara dengan sebaiknya :D

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Posisi Dalam Permainan Bola Jaring

Makna Lagu Mirai e Nyanyian Kiroro Dalam Bahasa Melayu

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid