Wednesday 12 October 2016

Cara Turunkan Albumin Dalam Urine


Dalam buah pinggang kita terdapat penapis halus yang dipanggil "Glomeruli". Fungsinya adalah untuk menghalang albumin iaitu sejenis protein keluar ke dalam air kencing

Apakah Itu Albumin?


Albumin adalah protein darah yang diproduksi oleh hati dan tugasnya adalah  mempertingkatkan volume darah. Tingkat albumin yang rendah dikaitkan dengan sirosis hati. Albumin level adalah kadar albumin dalam darah yang ditentukan dari pemeriksaan sample darah. Tingkat albumin di bawah normal biasanya berkait dengan masalah gastrointestinal.

Mengapa Albumin Perlu Melepasi Glomeruli?


Albumin adalah protein serum yang terdapat dalam plasma darah. Ia penting dalam mengawal jumlah cecair dan tekanan oncotic darah.Apabila albumin mempunyai cas elektrik negatif dan ia terdiri dari saiz yang besar, maka buah pinggang yang tidak sihat menapis albumin adalah satu pembaziran.

Jika ujian air kencing mendedahkan kehadiran jumlah  tinggi albumin atau protein lain ia dipanggil sebagai imunoglobulin, seseorang itu disahkan mengidap proteinura. Proteinura ini merujuk kepada kehadiran protein dalam air kencing.

Cara Turunkan Albumin Dalam Urine


  • Kekalkan Glukosa Dalam Darah
Diabetis mempunyai risiko terjadinya masalah ginjal.. Diabetis juga adalah salah satu faktor yang menyebabkan albumin berada di dalam air kencing. Di sebab kan itu, penting kadar gula darah di pantau secara berkala.Mereka yang mempunyai sejarah keluarga yang mengidap diabetis perlu lebih berhati-hati kerana mereka lebih berisiko. Jalan terbaik adalah menurunkan paras glukosa untuk menormalkan tahap gula dalam darah.

  • Turunkan Tekanan Darah
Hipertensi adalah keadaan yang memburukkan fungsi ginjal dan jika tidak ditangani dengan segera, ia menyebabkan kegagalan ginjal. Pengambilan ubatan dan perubahan gaya hidup dapat membantu dalam menurunkan tekanan darah.

  • Pengambilan makanan yang sihat
Elakkan mengambil makanan yang diproses. Elakkan pengambilan garam  berlebihan juga paling penting jauhkan diri dari memakan makanan yang bergoreng atau berlemak.


Testimoni Vivix Dari Supermom Shaklee Story -  En Muhammad Rosdi


Assalamualaikum, ini kisah bagaimana kami telah jatuh cinta cinta dengan Vivix Shaklee. Nama saya Muhammad Rosdi Ismail, 38 tahun. Pada bulan September 2015, saya telah disahkan mengalami Nephrotic Syndrome iaitu buah pinggang bocor yang menyebabkan protein terkeluar melalui air kencing. Sesuatu yang agak mengejutkan dan merisaukan saya sebenarnya. Siapa tak sayang buah pinggang kan??

Sebenarnya sebelum tu lagi saya perasan air kencing berbuih tetapi saya tak fikir ia sesuatu yang pelik dan tanda penyakit ini. Tetapi bila tangan dan kaki membengkak, barulah saya menyedari ada yang tidak normal. Saya membuat pemeriksaan di Hospital. Dan semasa di hospital doktor menahan saya di wad kecemasan dan membuat pemeriksaan air kencing 24 jam, juga pemeriksaan darah. Setelah disahkan mengalami Nephrotic Syndrome doktor memberi "sebeban" ubat yang pada saya sangat banyak untuk ditelan. Dengan ubat surut bengkak, ubat kolesterol, ubat darah tinggi. Ya, penyakit ini turut memberi saya pakej penyakit yang lain yang sebelum ini saya memang tidak pernah menghidapinya.

Doktor turut memberi steroid tetapi menyatakan jika saya bersetuju untuk membuat Biopsi iaitu prosedur mengambil sampel buah pinggang maka saya tak perlu mengambil steroid.

Saya berbincang dengan isteri, kami bersetuju untuk memulangkan sebungkus besar Steroid dan memberitahu Doktor kami ingin membuat Biopsi. Hakikat yang sebenarnya kami ingin berikhtiar dengan Vivix Shaklee. Kalau sebelum ini, saya antara yang culas memakan vitamin tapi dengan Vivix saya sangat konsisten. Maka saya meneruskan supplement dan juga ubat doktor kecuali steroid. Saya sangat risau jika buah pinggang saya benar-benar rosak maka perlu menjalani dialisis di usia 30an ini. Di saat anak-anak masih kecil ini. Nauzubillah

Alhamdulillah dengan izin Allah, setelah sebotol Vivix bacaan protein di dalam Urin menampakkan penurunan. Dn setelah 3 botol Vivix iaitu lebih kurang 3 bulan saya ada temujanji dengan Doktor pakar di Selayang. Dan Alhamdulillah, saya sangat bersyukur apabila Doktor mengesahkan air kencing saya tiada lagi protein, tekanan darah normal dan ujian darah semua menunjukkan result yang cantik. Doktor juga stopkan semua ubat dan yang paling best Doktor sendiri yang beritahu TAK PERLU BUAT BIOPSI.

Kalau sebelum ini saya dan isteri merasakan Vivix mahal tetapi bila dalam situasi ini barulah kami menyedari duit boleh dicari, namun buah pinggang itu lebih berharga, tiada gantinya.

Terima kasih Allah. Terima kasih Shaklee 

Sekiranya anda atau ahli keluarga anda menghidapi penyakit ini atau yang berkaitan ataupun penyakit kronik lain seperti diabetis, strok, darah tinggi dan kanser. Ikhtiarlah dengan Vivix. Saya percaya Allah tak turunkan penyakit tanpa penawarnya. Tugas kita untuk berikhtiar, selebihnya berdoalah dan bertawakallah kepada Allah 

Sesungguhnya Dia Yang Maha Berkuasa Menyembuhkan - Muhammad Rosdi Ismail


Vivix Ikhtiar Membantu Untuk Turunkan Albumin Dalam Urine


Vivix bertindak ke tahap paling jauh dalam tubuh manusia iaitu sel. Vivix membantu meningkatkan prestasi sel seterusnya membolehkan organ-organ tubuh dapat berfungsi dengan baik. Vivix juga mampu mengawal tekanan darah yang sihat dan mengawal paras kolesterol

Vivix dari 4 bahan utama iaitu Anggur Muscadine, Carrot Ungu, Elderberry dan herba Japanese Knotweed, Vivix beri 4 mekanisme penuaan pada tahap sel iaitu :

  • Membaiki kerosakan DNA
  • Mengawal genetik
  • Tingkatkan penghasilan tenaga oleh sel
  • Melambatkan pembentukan protein AGE




Vivix Ikhtiar : Albumin Dalam Urine


Semoga Bermanfaat! :)


Anda Berminat Dengan Vitamin Shaklee?

Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda


Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

1 comment:

  1. Tq anifor the sharing. Bahaya jugak kan ade albumin dalam air kencing ni kan.

    ReplyDelete

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...