Monday 18 August 2014

Cara Mudah Kuruskan Semula Badan!

Nak kurus tapi tak tahu bagaimana?

Akhirnya, impian  bentuk badan yang slim menjadi angan-angan!

Perlukah begitu? 


Jom! Cara Mudah Kuruskan Semula Badan Anda! 




Masak sendiri 

Apa kata anda lupakan restaurant, fast food,makanan yang berat. Apa kata anda masak sendiri. Paling tidak seminggu sekali. Menu yang dicadangkan adalah salad, telur rebus atau ayam panggang.

Bawa snek sihat 

Nak hentikan tabiat mengunyah memang sukar. Tetapi tidak mengapa, Bawa snek sihat  bersama setiap masa. Sesetengahnya tak nak bawa snek, takpe. Minum ESP Shaklee setiap hari. Ianya membantu memberi rasa kenyang dan mengelakkan rasa lapar yang melampau.


Kecilkan Saiz Pinggan 

Penggunaan pinggan kecil memberi kesan psikologi pada otak bahawa anda telah makan banyak. Best kan? Signal ini memberi respons pada tubuh untuk berhenti makan. Menurut Cornell Research, penggunaan pinggan kecil membuatkan anda kurang makan sebanyak 18 peratus. 

caranya :  Cari pinggan dua inci lebih kecil daripada pinggan biasa yang selalu anda gunakan.


Jangan Tinggal Sarapan

Sarapan sangat penting untuk tubuh. Sarapan akan mengelakkan anda menjadi "kebuluran" apabila tiba waktu makan tengah hari dan membantu memastikan tahap gula dalam darah anda sentiasa normal.


Kecilkan Saiz Makanan

Caranya ala-ala macam pancing kanak-kanak makan. Nampak macam biasa, tetapi cara ini mampu membuatkan anda kurang makan!.  Fakta ini telahpun berjaya dibuktikan oleh Arizona State University. Jadi, kalau lepas ini anda becadang makan makanan seperti stik, roti sandwich dan sebagainya, cuba potong makanan sebesar sebiji anggur.


Jauhi Pasar Raya

Sebelum membeli belah, senaraikan dahulu makanan sihat yang hendak dibeli. Mungkin  anda boleh kirimkan sahaja senarai  kepada orang lain yang sudi membantu anda berbelanja? .Jadi tidaklah perlu bersua muka dengan makanan yang menggoda. 


Jangan lupa juga, Shaklee juga mempunyai Set Kurus Shaklee, Jom kurus secara sihat! 


Berminat dengan rangkaian produk Shaklee?

sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
Fb @ Instragram : Luvsupplements


No comments:

Post a Comment

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...