Monday 17 December 2018

Keputusan Pemeriksaan Kulit Wajah Saya Bersama Pakar Nutrisi Shaklee

Insyaa ALLAH, saya akan berkongsi keputusan pemeriksaan kesihatan yang dilakukan pada 16.12.18 di Shaklee KL Branch, Sunway Velocity, Cheras

Pemeriksaan kesihatan merangkumi kulit wajah, tulang, gula dan juga kolesterol

Untuk perkongsian pertama: kulit wajah, favourite kan? :)

Keputusan Pemeriksaan Kulit Wajah Saya Bersama Pakar Nutrisi Shaklee


muka gembira selepas mendapat semua keputusan 

skin check guna mesin ni

Sebelum pergi jauh, saya terangkan sedikit asas tentang kulit kita.

Lapisan kulit kita ada Epidermis & Dermis

Epidermis adalah kulit yang kita pegang, kita cuci

Dermis pula disitu kolagen. Elastin penyambung kolagen. Fibrolas hasilkan kolagen

Untuk menentukkan kulit yang bermasalah, kita merujuk pada 4 perkara ini:
  •  Pemakanan
  •  Porphyrin (infeksi) 
  •  Hormon
  •  Digestive System

Bersediakah Anda untuk melihat keputusan kulit wajah saya?


Graph keputusan kulit wajah saya
keputusan kulit wajah saya. Saya gembira luas tu, Alhamdulillah

Ini adalah keputusan graph.

Saya terangkan satu-persatu

Bulatan kecil yang pertama : Focused skin care is needed
Bulatan kedua : Continuous skin care is needed
Bulatan ketiga : Skin care to remain current condition should be done
Bulatan keempat : Skin care for prevention should be done

Mengikut graph, kulit saya dalam keadaan paling terbaik & paling bagus dari segi kelembapan dan tiada pigmentasi. Masa dapat ni, berbunga hati seronok Alhamdulillah.

Keadaan wajah baik saya juga merujuk kepada Pore, Wrinkle dan Elasticity. Takde apa-apa, cuma kekalkan skincare yang saya guna, Alhamdulillah. Saya guna Youth!

Baiklah, ini apa yang saya kurang skin tone, oil dan porphyrin

Skin tone saya akui, saya masih ada kulit berbelak (luaran tengok ni bukan warna asal ni) hihi. Selak bahagian tepi tudung wajah ada kulit lebih cerah huhu. Saya tahu aktiviti saya. menengah kadet polis, degree..sukan jadi saya faham. Saya sangat bersyukur sebab kulit dalaman sihat, tiada pigmen. Alhamdulillah 

Oil sebab pakar nutrisi kata sebab muka saya tertutup, jadi dia panas. Caranya, minum air masak banyak

Porphyrin ni adalah infeksi luar. Ada orang yang kulitnya ok hang sentuh ke apa.OK. buatlah apa-apa pun,luaran dia OK. Lepas buat aktiviti mengemas nak gosok muka ke, rasa gatal manja pada wajah. nak garu ke..kulitnya OK.  Tapi, kulit saya sangat mudah untuk beri reaksi pada luaran, apa sahaja.. akibatnya nanti mudah jerawat halus naik. Bukan sebab dalaman tapi luaran. Makanya pakar nutrisi suggest, saya kena guna cleanser lebih dari orang lain, toner

Kesimpulannya, takde apa yang perlu dibetulkan, pakai je Youth skincare berterusan, cleanser lebih, nutrisi dalam tubuh ok cuma banyakkan minum air. Alhamdulillah

Kata Ketua Nutrisi : Overall skin, glucose, cholesterol, bone result U sangat cantik! Berbunga hati Alhamdulillah

Set Penjagaan Kulit Wajah: Youth


Youth Skincare

Dari segi luaran, saya gunakan ini. Betul-betul yang ni. Set Youth dalam gambar ni adalah Renew & Maintain Set Youth Shaklee.

Saya tak gunakan Full Set (Intensive Treatment & Repair Set Youth) sebab masa pergi kelas berkenaan Youth dengan Pakar Nutrisi Shaklee, saya tak rasa saya kena guna Full Set. Makanya betullah tu hihi, serum pun saya tak pakai setiap hari, berselang seli :)

Dalam Renew & Maintain Set Youth Shaklee mengandungi :

  • Luminous Gel Oil Cleanser
3 dalam 1. Tidak mengandungi sabun, gabungan campuran vitamin yang dipaten dan polifenol serta alga. Cleanser ini memperhaluskan kulit dengan lembut, menyucikan dan menyediakan kulit untuk langkah-langkah seterusnya

  • Perfecting Skin Toner
Ianya membantu membersihkan sel-sel kulit mati dan ejen pencemar, membantu menghidratkan, melembapkan, membekalkan nutrisi dan kulit lebih berseri

  • Youth Activating Serum
Membantu mempercepatkan penghasilan kolagen, mempercepatkan pembaharuan sel kulit, membantu memulihkan keremajaan seri wajah dan mengandungi 10x ganda kepekatan Youth Complex

  • Age Defense Moisturizer SPF 50
Membantu melindungi kulit dari sinaran matahari (berspektrum luas SPF 50 UVA/UVB). Ianya membantu melembapkan kulit dan menambahbaikkan penampilan kulit secara menyeluruh

  • Advanced Renewal Night Cream (Light)
Menggalakkan proses pembaharuan sel kulit semasa tidur, merangsang penghasilan kolagen dan elastin. Kulit kelihatan lebih muda, licin dan cerah

5 Kandungan Bahan Utama Skincare Youth Shaklee : Klik disini

Testimoni Set Youth Shaklee 


Testimoni Set Youth Shaklee 1

Testimoni Set Youth Shaklee 2

Testimoni Set Youth Shaklee 3

Testimoni Set Youth Shaklee 4

Semoga  Bermanfaat!


Bulan 12 ni pembelian Renew & Maintain Set Youth FREE Radiance C+E, dapat Full Set terus! Anda Berminat Dengan Set Youth Shaklee ? :)


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk  Guna & Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID: 1073895

"Do What You Love"

No comments:

Post a Comment

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...