Sunday 20 July 2014

Tips Elak Gemuk Ketika Raya!

Assalamualaikum,

Mesti ramai nak taw kan bagaimana nak elakkan gemuk ketika raya? Masa puasa macam dah kecik sikit, tapi bila dah raya awat bertambah???

Sebab balun rendang, ketupat, serunding daging, semua tu ke?

Atanyer, tak leh makan ke???

Dah beli baju cantik, sekali sedih huhuhu

Jangan pening, jangan risau-risau, meh Ani bagi Tips Elak Gemuk Ketika Raya! ;)


  • Rancang waktu makan
Sedarkah kita bahawasanya masa bulan puasa, sistem pencernaan perut kita telah direhatkan. Yelah, kita tak makan kan? :) Tapi selepas Ramadhan, kita mula makan. Kalau terus balun semua tak terperanjat perut hihihi. Cara terbaik rancang waktu makan secara berperingkat. Bagi masa untuk perut kembali beroperasi secara normal.

  • Yang mempunyai Penyakit!
Tarik nafas, hembus nafas, ulang 3x bila tengok makanan hehe. Maksud ani kawal makan , tengok mana yang tak boleh, jangan di cuba-cuba, kang cuba tulah yang makin larut hehe. Suggestion ani elakkan makanan tinggi gula dan karbohidrat untuk pesakit Diabetis . Makanan ringan macam kerepek, kuah rendang atau berlemak perlu di elak bagi pesakit darah tinggi. Kandungan garam dan bahan perasa dalam makanan tersebut sangatlah tinggi dan mampu menjejaskan kesihatan anda.

  • Elak makanan manis
Yang nak kuruskan badan, kurangkan makan makanan kuih raya yang banyak, dan A big NO to AIR GAS! soft drink memang best tapi sebenarnya ia hampir tiada punya khasiat untuk tubuh badan. Dan sebenarnya kandungan gula yang ada dalam tu sangatlah merbahaya. Gantikan air manis dengan pengambilan air putih dan jus buah-buahan jika anda memerlukan gula .(tetiba teringat Perofrmance Drink Shaklee, nak amik PD pun boleh, ;) air mineral jangan lupa na;P )

  • Kawal saiz pemakanan
Bagaimana nak kawal saiz pemakanan? Mudah je, Guna pinggan kecil ketika mengambil makanan. Ini cara yang paling mudah untuk control makanan. Siapa yang tanya Ani camner Ani ley maintain kurus dari dulu? Jawapannya, Ani makan pun guna mangkuk hehe, tak caya? Tanyalah keluarga Ani :D

  • Senaman ringkas
Curi masa untuk bersenam minimum dalam 15 minit setiap hari. Lakukan secara berjadual.


Tambahan, Mari ambil Phytocol Shaklee



Lebih daripada 80 kajian membuktikan fitosterol membantu untuk menghalang penyerapan kolestrol dalam salur darah. 


  • PHYTOCOL MENURUNKAN KOLESTROL SECARA SEMULAJADI
Fitosterol membantu dalam, keseimbangan tindak balas imun bagi mengurangkan jangkitan viral dan bakteria serta mengurangkan simptom alahan, keradangan dan penyakit jantung.

Phytocol ST membekalkan 2000 mg fitosterol sehari seperti yang disarankan oleh National Institute of Health.

NYAH KO KOLESTROL!

Berminat dengan Phytocol?
sms/whatsapp : 014-7222642
Shaklee ID : 1073895
pm di fb : Ani Haryani @ Luvsupplements
Fb @ Instagram : Luvsupplements

Disclamier : Produk Shaklee tidak bertujuan untuk merawat, mendiagnos dan menyembuh segala penyakit.




2 comments:

  1. saya selalunye, hari raya pertama dengan kedua, cuak2 nak sentuh makanan waktuh siang, sebab rasa mcm bulan puasa lagi...hihihi...terima kasih kasi tipps! jemput lah melawat blog saya,

    http://jindrisska.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. sama-sama :) salam ukhuwah dan selamat hari raya (:

    ReplyDelete

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...