Perbezaan Ubat Dan Supplement

Ani percaya pasti ada yang terkeliru dengan status " Ubat"  atau " Supplement"

Ani, aku nak beli Ubat.....

Selalu dapat ayat begitu Ani pasti senyum, sebab Ani tak jual dan Ani tak berkongsi kisah ubat, tapi Ani seronok berkongsi ceritera Supplement :)

Lagi-lagi, supplement LuvHaryani

Penuh kasih dan sayang, Memang Ani nak semua orang rasa kasih sayang :D

Perbezaan Ubat & Supplement

Perbezaan Ubat VS Supplement

UBAT di ambil semasa sakit manakala SUPPLEMENT adalah ikhtiar penjagaan kesihatan sebelum sakit 


Adalah salah jika disamakan ubat dan supplement. Oh Nahe hehe .

Ubat di ambil semasa sakit untuk merawat kesan penyakit atau tanda-tanda sakit.Seperti contoh , kita demam, jumpa doctor ambil Ubat untuk membantu merawat kesan penyakit. Manakala

Supplement pula boleh di ambil sebelum sakit, semasa dan bila-bila sebagai langkah ikhtiar dalam penjagaan kesihatan. Supplement membantu merawat punca penyakit dan melengkapkan nutrisi yang diperlukan oleh tubuh badan kita setiap hari.

UBAT diperbuat daripada BAHAN KIMIA manakala SUPPLEMENT diperbuat daripada BAHAN SEMULAJADI



Ubat diperbuat daripada dadah dan bahan kimia yang akan memberi kesan kepada tubuh dalam jangka masa pendek dan panjang manakala Supplement LuvHaryani adalah dari sumber semulajadi, halal, selamat, berkesan dan mesra alam.



Pilih Vitamin Semulajadi dan bukannya Vitamin Sintetik

Perbezaan Vitamin Semulajadi & Vitamin Sintetik



info : myinfovitamin


Inginkan yang terbaik untuk diri Anda dan yang tersayang?


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
Facebook : Ani Haryani @ LuvHaryani
Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895



"Kesihatan & Kecantikan Milik Anda"


Comments

  1. terima kasih atas infonya...

    salam singgah

    ReplyDelete
  2. Betul2.. banyak yang keliru antara ubat dengan suplemen.. tp.. ada yang paling senang cakap suplemen tu vitamin.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. paling orang tahu Vitamin C :D

      Delete
  3. yups, memang ada bezanya
    dan seeloknya kesihatan sentiasa kita dijaga
    badan sihat, senyum pun memikat

    ReplyDelete
    Replies
    1. senyum memikat tu yang ramai peminat nanti. Eh! hihi :D

      Delete
  4. ubat dan supplement memang berbeza.

    kalau perlu, ambillah supplement.

    kita nak guna badan ni lama, kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul setuju 100 %

      nikmat sihat sangatlah berharga :D

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Posisi Dalam Permainan Bola Jaring

Makna Lagu Mirai e Nyanyian Kiroro Dalam Bahasa Melayu

Makanan Yang Membantu Mempercepatkan Pengaliran Haid