11 Tips Meningkatkan Kesuburan

Di dalam setiap perkahwinan, pasti inginkan cahaya mata

Ianya impian bagi mereka yang berkahwin

Tips Meningkatkan Kesuburan

 


  • Fahami proses kehamilan
Memahami bagaimana sistem pembiakan berfungsi menjadikan Anda lebih peka kepada faktor kesuburan

  • Jumpa Doktor
Pastikan bebas daripada sebarang masalah dengan membuat rawatan Doktor

  •  Berat Badan Yang Ideal
Sekiranya mempunyai berat badan yang berlebihan atau berkurangan, ia mungkin boleh memberikan masalah kepada kesuburan

  • Ketahui Waktu Subur
Hari subur wanita cuma 4-5 hari sebulan dan dengan mengetahui dengan tepat hari subur, peluang untuk hamil adalah tinggi

  • Tingkatkan Kesuburan Suami
Pastikan kesihatan reproductive suami pada takat optimum dengan mempraktikkan cara hidup sihat

  • Multivitamin
Wanita disarankan untuk mengambil vitamin harian termasuk Asid Folik untuk mengurangkan risiko janin cacat. Lelaki pula disarankan untuk mengambil supplement zinc untuk meningkatkan pengeluaran sperma

  • Bersenam Secara Rutin
Bersenam adalah cara untuk sihat secara keseluruhan dan lebih bersedia untuk menghadapi tekanan semasa hamil dan semasa bersalin

  • Makanan Yang Seimbang
Mengawal pengambilan makanan terutama apabila mengalami masalah ovulasi dan masalah ovulasi pula berkait rapat dengan PCOS, iaitu  salah satu sebab mengapa wanita sukar hamil.

  • Kurangkan Tekanan
Tekanan sering dikaitkan dengan masalah ketidaksuburan. Lakukan aktiviti-aktiviti ringan yang boleh mengurangkan tekanan

  • Jauhi Dadah, Merokok & Minuman Keras
Rokok, dadah dan minuman keras bukan sahaja memberi kesan negatif kepada kesuburan malahan meningkatkan risiko keguguran dan kompilasi kehamilan.

Ikhtiar Vivix : Penantian Hamil Cahaya Mata Kedua Selama 10 Tahun Berakhir

 

Ikhtiar Vivix : Isteri Hamil Setelah 10 Tahun Menunggu
 supermom

Assalamualaikum

Saya Daud Mohamad. Berumur 33 tahun, telah berkahwin 11 tahun yang lalu dan dikurniakan seorang anak kini berumur 10 tahun

Setiap kali berjumpa dengan adik-beradik dan saudara mara. Soalan yang pertama ditanya mesti soal anak. Bila lagi nak tambah anak? Takkan sorang je? Merancang ke?

Fuh sabar jelah yang tanya tu tak fikir langsung perasaan orang. Kesian kat isteri saya jadi stress bila orang tanya macam tu. Kadang-kadang yang tanya tu tak tengok batang hidung sendiri.Sebab ada yang tanya tu anak dia sendiri dah lama kahwin tapi masih belum dikurniakan anak. Emm tak tau nak cakap apa kan

Jawapan yang biasa saya berikan "belum ada rezeki lagi dan ALLAH sebaik-baik perancang". Saya dan isteri dah buat pemeriksaan doktor masing-masing tiada masalah.

Sebelum ni isteri makan produk Shaklee tak konsisten. Alhamdulillah, sejak saya suruh wife minum Vivix konsisten selama sebulan lebuh dan saya juga turut minum sekali. Akhirnya, wife saya berjaya hamil setelah 10 tahun menunggu. Masa wife kata period tak datang lagi terus dia suruh saya beli pregnancy test.Alhamdulillah positif asbab minum Vivix dan semuanya dengan izin ALLAH juga

Berkat kesabaran dan doa tak pernah putus. Insyaa ALLAH kami bakal menimang cahaya mata yang kedua pada bulan Julai 2017 nanti. Kini kandungan isteri saya dah 4 bulan lebih. Moga segalanya dipermudahkan.

Bagi mereka yang belum dikurniakan anak, cubalah Vivix sebagai ikhtiar. Vivix ni berfungsi untuk memperbaiki sel-sel tubuh kita yang rosak akibat dari pemakanan yang tak seimbang, radikal bebas dan gaya hidup yang tidak sihat. Insya ALLAH apabila sel-sel tubuh kita elok, kesihatan kita bertambah baik. Dan pengambilan Vivix dapat membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh. Insyaa ALLAH

Alhamdulillah. Inilah Shaklee Effect saya.

Encik Daud.


Kelebihan Vivix Shaklee

 

Kelebihan Vivix Shaklee

Vivix bertindak mealui 4 mekanisme:
  1. Melindungi & memperbaiki sel DNA
  2. Kesan positif pada pengawalan genetik
  3. Menggalakkan penghasilan tenaga
  4. Melambatkan penghasilan AGE Protein



Semoga Bermanfaat! :)

 

Anda Berminat Dengan Vivix Shaklee?



Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar Shaklee. Kehadiran Anda amatlah dihargai.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

No comments:

Post a Comment

Resveratrol Bantu Stabilkan Bacaan Tekanan Darah Tinggi & Kolesterol Emak

Umumnya, produk Shaklee yang mengandungi Resveratrol adalah Vivix Vivix mengandungi Resveratrol dan 15 Polifenol Resvertarol agen a...