Thursday 19 May 2016

Tips Turunkan Kolestrol

Korang Tau Tak?

Kolestrol tidak boleh larut dalam darah kecuali jika ia bergabung dalam protein khas yang dipanggil lipoprotein. Kolestrol yang dirembeskan oleh hati ke dalam darah boleh bergabung dengan lipoprotein ketumpatan amat rendah (VLDL) dan lipoprotein ketumpatan tinggi

Kolestrol yang tinggi boleh menyebabkan saluran darah tersumbat. Lantas, ia menyumbang kepada risiko yang tinggi bagi penyakit jantung berbanding dengan individu yang mempunyai kandungan kolestrol yang optima.

Tips Atasi Kolestrol Tinggi


Tips Atasi Kolestrol Tinggi

  • Kawal Berat Badan
Walaupun kolestrol tinggi langsung berkait rapat dengan berat badan seseorang, kegemukan boleh menyebabkan peningkatan kepada kadar kolestrol darah. Kajian menunjukkan setiap penurunan berat badan dapat menurunkan kadar kolestrol. Setiap penurunan berat badan 1kg, HDL meningkat 0.35mg/dL.

Apabila berat badan normal, kalori yang berasal dari lemak dapat diganti dengan makanan tinggi karbohidrat sebagai sumber kalori utama pengganti lemak. Bahan yang mengandung tepung dan serat, adalah sumber terbaik glukosa. Contohnya  beras, gandum, buah-buahan dan sayur-sayuran. 

  • Gaya Hidup Aktif & Sihat
Aktiviti fizikal dapat meningkatkan kadar HDL menurunkan resitensi insulin, menurunkan trigliserida dan LDL dan menurunkan berat badan. 

  • Hindari Stress
Stress bukan sahaja berupaya menurunkan sistem imun tubuh, tapi juga ia boleh menaikkan kadar kolestrol jahat. Keadaan stress menyebabkan terhambatnya perlepasan serotonin, hormon yang memberikan rasa rileks kepada otak. Hormon stress iaitu adrenalin mahupun kortisol, di percayai boleh mendorong reproduksi kolestrol pada tubuh.

  • Pengambilan Bijirin Oats
Gandum di dalam bijirin Oat dapat membantu dalam mengurangkan kolestrol jahat dan sekaligus ia membantu dalam menurunkan paras kolestrol dengan cepat. Saranan ambilan bijirin oat adalah pada waktu  pagi kerana ia memberi kesan kenyang lebih lama.

Saranan Pengambilan Kolestrol


Menurut American Heart Assocation, saranan pengambilan kolestrol adalah :

Individu Normal : Tidak Lebih dari 300mg sehari

Pesakit Jantung : Kurang dari 200mg sehari

Phytocol ST Mencegah Penyerapan Kolestrol Jahat


Phytocol mengandungi Fitosterol yang membantu mengatasi masalah kolestrol secara semulajadi. 

Lebih dari 80 kajian membuktikan bahawa Phytocol Shaklee dapat menghalang penyerapan kolestrol dalam darah, fitosterol dapat membantu menurunkan paras kolestrol LDL.

National Institute of Health mengesyorkan penambahan 2000mg FITOSTEROL ke dalam diet harian anda untuk merendahkan paras kolestrol secara semulajadi.

Phytocol ST Mencegah Penyerapan Kolestrol Jahat


Fitosterol  berfungsi menyerap kolestrol LDL yang berlebihan dalam tubuh. Lebih tinggi kandungaan fitosterol dalam badan , lebih cepat paras kolestrol  dapat diturunkan.

Phytocol ST Shaklee  100 peratus semulajadi dan dirumus khas dengan ramuan terpilih secara klinikal untuk menghidar penyerapan kolestrol dalam tubuh sekaligus mengawal paras kolestrol.

Phytocol ST 100 Peratus Semulajadi


Vivix Pelindung Kepada Jantung Yang Sihat


Vivix Shaklee pelengkap kepada jantung yang sihat. Ia berupaya melindungi jantung daripada pengoksidaan salur darah. Pengoksidaan pembuluh darah  menyebabkan mendapan plak yang menyempitkan salur darah.

Vivix antioksidan  kuat bagi melindungi salur darah dari teroksida. Ia mengandungi 10 kali ganda Resveratrol dan 15 Polifenol. Vivix berupaya memperbaiki sel serta berfungsi sebagai tonik anti-penuaan.

Vivix Pelindung Kepada Jantung Yang Sihat

Testimoni Phytocol & Vivix Untuk Turunkan Kolestrol


Testimoni Phytocol ST untuk Kolestrol

Testimoni Ethan Wang : Phytocol Nyahkan Kolestrol Jahat
Vivix & Kolestrol


Semoga Bermanfaat! :)



Anda Berminat Dengan Vitamin Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang


ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda


Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

1 comment:

  1. salam haryani ..
    singgah sebentar utk baca tips2 kesihatan yg sangat baik ..
    kipidap,
    tq atas perkongsian ilmu tu

    ReplyDelete

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...