Wednesday 28 November 2018

Konvenseyen Wanita AWAQ 2.0 : Datuk Profesor Dr Muhaya

Sebenarnya beberapa hari yang lepas, saya berkesempatan untuk menghadiri Konvensyen Aura Wanita Al-Quran 2.0

Asalnya saya jumpa tentang AWAQ 2.0 ni di salah satu post Ustazah Isfadiah, terus saya comment dan pihak KUIS reply

IzinNYA maka saya hadir di AWAQ 2.0

Konvensyen Wanita AWAQ 2.0


Konvensyen AWAQ 2.0

Apa yang menarik apabila saya masuk di Main Audotarium UIAM, rasanya seakan penghormatan untuk para wanita dengan alunan lagu-lagu yang memartabatkan wanita

Mereka yang menghadiri manis dengan pakaian yang menutup aurat, ALLAHU 

Program juga start dengan alunan Asmaul Husna

Insyaa ALLAH saya ingin berkongsi sedikit demi sedikit ilmu yang saya dapat pada hari tersebut

Slot 1 : Reset Minda Wanita by Datuk Profesor Dr Muhaya


Antara intipatinya adalah :

Orang yang kurang kasih sayang adalah orang yang negatif

Jalan berulang alik dari kiri ke kanan atau jogging membuatkan seseorang otaknya kreatif. Pernah tak jogging suddenly idea tiba-tiba timbul? :)

Berjaya atau tidak berjaya seseorang itu adalah kerana tindakan

Manusia ada imaginasi. Minda sedar (akal) manakala hati ( bawah sedar)

Ada 3 jenis manusia iaitu:
  • Berserah : dah nasib aku, aku buat je
  • Perfectionist : nak pandangan orang
  • Life happen from me : jiwa tenang mudah senyum

Tips untuk menghidupkan minda bawah sedar iaitu cakap berulang-ulang dan visualize

Aura dengan diri sendiri adalah sifat kasih sayang dan bacaan Al Quran

Orang kutuk, berzikirlah Subhanallah cakap pada diri sendiri

Jangan kahwin selagi tak taubat nasuha, maafkan orang dan doakan orang

Reset minda dengan Al-Qur'an dan sujud

Nak reset minda dekat dengan ALLAH 

Nak baik, bersedeqahlah

Priority adalah dengan solat tepat pada waktu, baik pada Ibu Bapa dan berjihad pada jalan ALLAH

Orang kata baik, check dulu, baik tak dengan Ibu Bapa? Keutamaan

Semoga Bermanfaat!


Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Hana Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Hana Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do what you love"

No comments:

Post a Comment

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...