Personaliti Si Pencinta Kucing


Siapa sini suka kucing? Kita sama

Kucing ni dah macam keluarga, alat permainan pun ada jugak!

Pastinya kucing haiwan peliharaan Nabi kan?

Kisah Hidup Ani & Kucing


Kisah nya bermula apabila Abah ambil kucing bawah yang sering kelaparan, bawa balik rumah dan makan. Sehinggalah telah beranak pinak huhu

Kucing kami, kami lepaskan. Siap ada pintu untuk kucing masuk ke dalam rumah :) Pandailah nak balik, nak makan, nak membuang, nak bermain dan nak keluar :)

Sekarang, jom tengok satu-persatu Personaliti Si Pencinta Kucing

Ani dapat dari bahan bacaan, sama-sama kita baca dan belek satu persatu :)

Personaliti Si Pencinta Kucing



Personaliti Si Pencinta Kucing

  • Bijak
Daripada satu survey,  mengatakan bahawa pemilik kucing lebih cerdas daripada mereka yang memiliki anjing. Kesimpulannya berdasarkan skor yang diambil daripada sebuah kajian yang telah dilakukan kepada kedua pemilik haiwan. Para pengkaji menyatakan yang  orang cerdas akan bekerja lebih lama dan disebabkan itu kucing adalah pilihan tepat untuk para intelektual yang sibuk.

  • Pemilik Kucing Sifatnya Lebih Tertutup & Sensitif
Denise Guastello, seorang professor psikologi daripada Unversity Caroll, Waukesha, Wisconsin mengatakan Orang yang suka kucing ini lebih sensitif dan tertutup sebab mereka lebih memilih berada rumah untuk membaca buku, dan kucing tidak memerlukan untuk di bawa keluar sepanjang masa, ia akan menemani tuannya di rumah.

  • Cenderung Bijaksana & Terbuka Dalam Menerima Pendapat
Sama ada iamirip dengan binatang kesayangan, para pemilik kucing  tidak terlalu suka mengikut aturan dan cenderung untuk berfikiran lebih terbuka.

  • Pemilik Kucing Lebih Cepat Bangkit Dari Jatuh
Kucing berperanan sebagai terapi selama mana pemiliknya mengalami masalah dan masa-masa sukar. Apabila pemilik kucing berada dalam keadaan tertekan, belai mereka, ia terapi untuk membantu mengurangkan tekanan dan kembali bangkit. 

  • Buat Lelaki, Anda Menarik Perhatian :)

Kajian di Inggeris membuktikan 90% wanita lebih memilih pemilik lelaki kucing. Para wanita beranggapan bahawa lelaki yang memiliki kucing lebih sensitif dan bijak dan mampu mengambil komitmen. 


Video Kucing Yang Menghiburkan




Semoga Bermanfaat! :)



Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Dengan Penjimatan Berganda



Anda berminat untuk menjadi Pengedar Shaklee?


Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.


Pengedar Sah Kuala Lumpur : Ani Haryani (Shaklee ID : 1073895)
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"

5 comments:

  1. kucing memang sangat menghiburkan
    sekarang ni kami ada
    2 kucing dewasa
    3 kucing remaja
    3 anak kucing (baru lahir 2 minggu)

    ReplyDelete
  2. "Kajian di Inggeris membuktikan 90% wanita lebih memilih pemilik lelaki kucing."

    Aku syak sebenarnya dia nak kucing berbanding ownernya.. hehe

    ReplyDelete
  3. Kucing adl peliharaan paling menyenangkan ^_^

    ReplyDelete

Ibu Hamil Cergas Bertenaga Dengan Set Ibu Hamil Shaklee

Vitamin bukanlah ubat Vitamin bantu untuk lengkapkan nutrient yang tiada atau hilang pada tubuh Nutrisi lengkap mempengaruhi tahap ...