Sunday 12 March 2023

Kuiz Gaya Hidup

Sebenarnya kuiz ni saya dapat daripada menghadiri event di iReach

Dalam diri sendiri jawab, terdetik untuk berkongsi dengan lain juga

Jom periksa kuiz gaya hidup. Bulatkan jawapan yang anda pilih :)

Kuiz Gaya Hidup


Kuiz Gaya Hidup

1. Berapa hidangan buah anda makan semalam?

1. Kurang dari 1 hidangan
2. 1-2 hidangan
3. 3-5 hidangan
4. Lebih dari 5 hidangan

2. Berapa hidangan sayur anda makan semalam?

1. Kurang dari 1 hidangan
2. 1-2 hidangan
3. 3-5 hidangan
4. Lebih dari 5 hidangan

3. Adakah anda makan fast food/jajan/kek/biskut manis minggu ini?

1. Ya
2. Saya tak ingat
3. Saya tak pasti yang saya makan adalah kategori ini atau tidak
4. Saya tidak pernah makan perkara di atas

4. Berapa kali anda minum minuman manis (bergula) atau minuman berkarbonat minggu ini?

1. Lebih dari 3 kali
2. 2 kali
3. 1 kali
4. Saya tak pernah minum minuman manis 

5. Berapa kali anda bersenam (contoh : jogging) lebih 30 minit minggu ini?

1. Tak sempat
2. 1-2 kali
3. 3-5 kali
4. Saya memang bersenam setiap hari

6. Adakah anda menggunakan telefon tangan?

1. Sepanjang masa termasuk tidur kerana guna alarm di HP
2. 12 jam sehari. Masa atidur saya off HP saya
3. Semasa ada urusan contoh : jawab call, baca & hantar whatsapp, update medsos dan sebagainya
4. Saya cuma guna telefon rumah (fixed line)

Cara Kira Markah


Full marks : 30. Totalkan kesemua jawapan anda dari soalan 1- 6, dan jika total jawapan anda kurang daripada 10, anda perlu ubah corak gaya hidup dan ambil vitamin setiap hari. Vitamin membantu melengkapkan nutrisi yang tiada atau hilang pada tubuh.

Semoga Bermanfaat!

Jom Jadi Ahli Shaklee Bersama Saya

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya Haryani memerlukan pengedar bagi setiap pelusuk negeri.

Hubungi saya, Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amatlah dialukan. 

Pengedar Sah Shaklee Gombak Setia/Taman Melati/Setapak/Kuala Lumpur : Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
instagram/Tiktok : LuvHaryani
fb : Pengedar Shaklee Taman Melati/Setapak-LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

No comments:

Post a Comment

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...