Sunday 18 January 2015

Kelebihan Vivix : Keistimewaan Anggur Muscadine Yang Terkandung Di Dalam Vivix

Bila sebut buah anggur, pasti ramai sukakannya!

Rasa manis dan purple. Memang favourite ramai.

In fact, Anggur adalah sejenis tumbuhan hebat dan istimewa. Ia telah disebut sebanyak 6 kali dalam Al-Quran dan ia juga dikatakan di antara buah yang di bawa di dalam bahtera Nabi Nuh a.s

Buah Anggur terdapat pelbagai jenis. Antaranya Muscadine Grape atau Anggur Muskat

Muscadine Grape

Muscadine Grape

Nampak macam anggur biasa yang kita ambil kan? Tak sebenarnya, sebab dia lebih besar, dan lebih gelap sedikit (dark purple)  dan dikatakan ianya adalah anggur yang paling istimewa :D

Muscadine Grape selalunya ditanam di Alabama, Arkansas, Delaware, Florida , Georgia, Kentucky, Louisiana, Maryland, South Carolina, Texas dan banyak lagi.

Muscadine Grape mempunyai kandungan Resveratrol dan Polyphenols yang sangat baik dalam penjagaan kesihatan. (atas sebab itu Vivix adalah produk turbo dalam penjagaan kesihatan :D )

Muscadine Grape mempunyai polyphenols antioxidant yang membantu dalam melawan kanser

Muscadine Grape Yang Istimewa!


  • Muscadine Grape adalah anggur liar yang mempunyai 20 kromosom (lebih 1 kromosom berbanding anggur lain). Ia memberikan banyak faedah kesihatan termasuklah fungsi sistem imun  tinggi, antipenuaan khas dan antioksidan terbaik (sebab tu siapa nak cantik , Ani suruh ambil Vivix! 25 feels and look younger  :D )
  • Saiz Muscadine Grape ini lebih besar dari biasa, lebih kurang 5cm diameternya, seakan sebiji buah plum. Terkandung Resveratrol dan Polyphenols di dalamnya. Terkandung juga Asid Ellagik yang membantu dalam menghentikan bahan kimia penyebab kanser , anti virus dan anti bakteria. Kompaun Polyphenols dalam Muscadine Grape adalah 40 kali ganda lebih tinggi daripada wain merah.(Wah!!! :D)
  • Kebiasaannya, anggur ini dijadikan sebagai makanan hidangan oleh komuniti benua Amerika dan Eropah, dan komersial di Zaman Mesopotamia (di antara Turki dan Iran)
  • Terkandung 6 x Ganda Resveratrol lebih tinggi daripada anggur biasa. Tahukah Anda? (kepochi hehe) Resveratrol dalam Muscadine Grape teleh menjadi fokus penyelidikan saintis serata dunia bagi mencungkil rahsia dan khasiat yang terdapat dalam Muscadine Grape.  Lebih 2000 eksperimen berbeza taw nak taw kelebihan Muscadine Grape ni. Bagus tak bagus? Kuasa Allah ciptakan buah yang penuh khasiat untuk manfaat manusia Subhanallah.
  • Muscadine Grape juga mempunyai lebih banyak serat diet berbanding nasi atau bran oat (that's why Ani kata Vivix boleh bantu untuk kurus!!!~ngee)

Muscadine Grape Terkandung Dalam Vivix


Bestnya, Muscadine Grape ada dalam Vivix . Tak jenuh nak ke Benua Amerika dan Eropah semata nak dapat buah ni :DD 

Ani memang seronok dengan Muscadine Grape yanga ada dalam Vivix  ni sebab tu Vivix dipanggil sebagai produk turbo. Nak cantik, nak kurus, nak sihat.Semua ada! Package dalam 1 botol!

Bestnya  lagi! (keterujaan hehe) sebab Ani pun ambil :D (senyum gembira) 

Mestilah ambil sebab pelbagai khasiat dalamnya :)~ melting

Lagipun, nak beli Muscadine Grape sekilogram jenuh la hai beratus-ratus (baru sekilogram..), jauh pulak tu.

Dalam Vivix ada Muscadine Grape. Yeay!

Kelebihan Vivix


Kelebihan VIvix


I'm in love with Vivix


Suka VIvix


Jom berMuscadine Grape dengan Vivix

testimonial di sini : Vivix

Promosi Bulan May 2015


Promosi Vivix : May 2015
Dapatkan 2 BOTOL VIVIX dengan PENJIMAATAN :D


Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642 
Facebook : Ani Haryani @ LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895


"Do What You Love"





4 comments:

  1. Angurnya bentuk hampir bulat. Semua pengguna vivix ni dapat hasil yg baik nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. In sha Allah Amin. Semoga semua sihat-sihat hendaknya Amin :D

      Delete
  2. memang fav anggur, anak pun suka..sebab tu selalu ada kat rumah ni anggur

    ReplyDelete

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...