Friday 21 June 2024

Saya ambil supplement tapi tak konsisten, adakah hasilnya?

Di zaman kini, supplement bukanlah suatu perkara yang asing

Kebanyakan yang mencari supplement adalah untuk cantik bagi usia muda, dan keletihan, nak bertenaga di usia pertenagahan dan sakit lutut atau sendi bagi yang telah meningkat usaha

Tapi persoalannya, boleh ke ambil supplement secara tidak konsisten?

Perlu ke supplement untuk kehidupan kini?

Perlu kah ambil supplement secara konsisten?
Pilih supplement semulajadi

Umumnya supplement atau vitamin adalah suatu makanan tambahan yang tugasnya membantu untuk melengkapkan nutrisi yang tiada atau hilang pada tubuh.

Dengan kehidupan kita sekarang, hidup dengan penuh tekanan, udara yang dipenuhi dengan asap rokok dan kenderaan, sayur-sayuran dan buah-buahan yang di sembur dengan pesticides, ayam kampung saiznya kecil manakala ayam bandar kesemuanya gebu-gebu akibat suntikan, tidur lambat, gaya hidup tidak sihat.. tidak dapat untuk kita tak kata bahawa "vitamin sekarang adalah satu keperluan"

Pergi ke Mall, mudah untuk kita melihat pre packaged meals, fast food, processing food, junk food, makanan yang tinggi garam dan gula. Belum lagi yang kita ambil coklat, kek dan air tin..uii kesemuanya sedap pada tekak tetapi badan perlukan food molecules. Badan sangat memerlukan makanan yang bernutrisi; makanan yang sihat.

Boleh ke ambil supplement secara tak konsisten?


Harus diketahui, supplement atau vitamin ini bukanlah ubat atau magic bullets. Seperti contoh, saya ambil Vitamin C dan Protein sebab Protein kan ibarat batu bata bagi sebuah rumah dan asas untuk cantik. Saya ambil tiga hari kemudian tiada hasil..tak jadi apa pun! saya pun hentikan pengambilan. Jangan begitu!.

Supplement atau vitamin yang kita ambil akan memberi kesan untuk long term, jangka masa panjang. Pada awal pengambilan vitamin, anda akan dapati bahawa anda mengalami healing crisis atau kita sebut sebagai body adjustment. Dalam erti kata mudah, vitamin sudah pun bertindak dalam badan. Apa yang perlu anda lakukan ialah teruskan pengambilan dan jangan lupa minum air masak.

Apabila anda ambil supplement atau vitamin, sangatlah di sarankan untuk anda ambil secara berterusan bagi 2 bulan untuk melihat kesan bagi pengambilan vitamin pada tubuh.

Tips pengambilan vitamin


Selain daripada ambil secara konsisten untuk 2 bulan pertama, anda dinasihatkan untuk tidak mengambil supplement dengan air panas seperti kopi mahu pun teh kerana panas, ia mengganggu penyerapan nutrient

Disebabkan vitamin bukanlah ubat, sangatlah di galakkan untuk kita ambil vitamin semasa kita masih sihat lagi seperti sekarang.

Semoga Bermanfaat

Jom Jadi Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri atau Berbisnes Bersama Saya
Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, Saya Haryani memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri

Hubungi saya Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar Sah Shaklee. Kehadiran Anda amatlah dialukan.

Pengedar Sah Shaklee Gombak Setia/Taman Melati/Setapak/Kuala Lumpur : Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb : Pengedar Shaklee Taman Melati/Setapak-LuvHaryani
ig/Tiktok : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

No comments:

Post a Comment

Salam Maal Hijrah 1446H

Maal Hijrah momen penting bagi kalendar Islam yang menandakan permulaan tahun baru Hijrah.Ini adalah waktu untuk kita refleksi, introspeksi ...