Wednesday 5 October 2016

Bahaya Kanser Limfoma, Rawat Dengan Vivix

Jangan pandang rendah jika terdapat simptom-simptom seperti berpeluh pada waktu malam, demam, berat badan turun mendadak, letih atau kurangnya selera makan.

Di takuti ianya adalah tanda kepada Kanser Hodgkin Lymphoma

Kanser Limfoma

Kanser Limfoma

Limfoma adalah kanser sistem limfa. Sistem limfa terdiri daripada sekumpulan saluran dan kelenjar yang dikenali sebagai nodus limfa dan ia tersebar pada  seluruh badan. Ia adalah sebahagian daripada sistem ketahanan badan yang mengangkut limfa untuk mealawan jangkitan.

Apabila limfoma terjadi, limfosit mula terhasil secara abnormal dan terkumpul di bahagian sistem limfa tertentu seperti nodus limfa. Limfosit yang diserang akan mula hilang fungsi untuk melawan jangkitan.

Sel limfosit yang abnormal biasanya mula tumbuh di satu atau lebih nodus limfa. Lama-kelamaan, limfoma mungkin akan merebak melalui sistem limfa dan menjangkiti nodus yang lain.

Bahaya Kanser Limfoma


Umumnya, Lymph nodes utama terdapat pada bahagian-bahagian badan seperti abdomen, tulang selangka, dada, ketiak, bawah dagu, belakang telinga juga pada pangkal paha.

Lymph nodes bertindak sebagai stesyen sistem imun dengan melepaskan antibodi untuk menyerang virus dan bakteria di kawasan yang berhampiran dengan kedudukannya. Lymph nodes akan menjadi bengkak sementara (tidak sakit) apabila terdapat aktiviti serangan virus di kawasan yang berhampiran pada kedudukannya.

Apabila ia telah bengkak, ia sebenarnya memberi tanda awal untuk membuat pemeriksaan kesihatan mengenai keadaan kesihatan kita. Tetapi,apabila bengkaknya tidak surut dan mengambil masa tempoh yang panjang, ianya berkemungkinan lymph nodes telah dijangkiti virus atau terdapat tumor yang dikenali sebagai Hodgkin Lymphoma

Jenis-Jenis:


  • Nodular Sclerosis Hodgkin Disease
Jenis paling kerap menyerang golongan muda 70 % di mana peratusan lelaki dan wanita sama banyak. Ia kerap terjadi di kalangan penduduk negara-negara yang membangun

  • Mixed Cellularity Hodgkin Disease
Jenis yang kerap menyerang golongan dewasa, lelaki juga wanita .

  • Lymphocyte-rich Hodgkin Disease 
Ianya kerap bermula pada bahagian atas

  • Lymphocyte-depleted Hodgkin Disease
Ia sering menyerang golongan tua dan kebiasaannya di bahagian abdomen dan sum sum tulang.

Vivix Ikhtiar Untuk Kanser Limfoma


Sebenarnya, terdapat kajian yang dijalankan pada tahun 2012 menunjukkan sel-sel kanser Hodgkin Lymphoma akan memusnahkan diri mereka sendiri apabila diberi resveratrol dalam dose yang tinggi.

Proses Pemusnahan Sel Sendiri

Proses Pemusnahan Sel Sendiri

Kajian ini daripada PubMed, US National Library of Medicine Institute of Health.

Vivix mengandungi Resveratrol yang mampu memberi perlindungan dan melawan pelbagai kanser lain seperti kanser prostat, paru-paru dan lain-lain lagi.

Manfaat Kesihatan Resveratrol

Kebaikan Vivix Untuk Kanser

Kelebihan Vivix


Semoga Bermanfaat! :)



Anda Berminat Dengan Vivix Shaklee?


Klik Di Sini Untuk Pesan Sekarang

ATAU

Daftar Ahli Shaklee Untuk Makan Sendiri Bagi Penjimatan Berganda


Anda Berminat Untuk Menjadi Pengedar Shaklee?

Dengan keberkesanan produk dan kualiti yang terjamin, saya memerlukan Pengedar bagi setiap pelusuk negeri,

Hubungi saya, Ani Haryani 014-7222642 jika berminat untuk menjadi Pengedar. Kehadiran Anda amat dialukan.

Pengedar Shaklee Kuala Lumpur : Ani Haryani
sms/whatsapp : 014-7222642
fb@Instagram : LuvHaryani
Shaklee ID : 1073895

"Do What You Love"


No comments:

Post a Comment

Makanan Yang Mengandungi Magnesium

Magnesium sangat diperlukan pada tubuh manusia Magnesium ini adalah sejenis mineral yang dihasilkan tubuh semulajadi yang lebih kepada tulan...